..: Air France míří na koleje :..

Ilustrační obrázekPaříž, Praha - Drahá ropa přinesla do světa dopravy, jež je na ni velmi vázán, výrazné změny. Jedním z prvních dopravců, který si toho všiml, jsou francouzské aerolinky Air France. Ty by chtěly ve spolupráci s firmou Veolia začít provozovat rychlovlaky, jež by měly nahradit krátké lety, které se aerolinkám nevyplatí. První vlak by měl vyjet nejdříve v roce 2010, kdy EU úplně otevře mezinárodní železniční dopravu konkurenci.

Plánovaná omezení ovšem nejsou jediným důkazem změn trendů v letecké dopravě. Již od začátku platnosti nového letového řádu omezí Air France nárůst dalších letů. "Zvýšení kapacity nebude tak vysoké, jak se čekalo kvůli vysokým cenám ropy. Detailní čísla poskytneme v polovině září, kdy skupina představí svůj program na zimu 2008/2009," řekl mluvčí společnosti. „Letečtí dopravci ještě nikdy nečelili takové krizi, jaká teď přichází,“ uvedl šéf sdružení leteckých dopravců IATA Giovanni Bisignani. Dle evropských dopravních expertů se dá v blízké budoucnosti předpokládat expanze dalších leteckých dopravců na železnici. Tuto teorii propaguje především analytik Kepler Equities Pierre Boucheny.

Je velice pravděpodobné, že se drahá ropa dotkne i letecké dopravy v Česku. Nejvíce ohroženy jsou takzvané nízkonákladové společností, mezi něž patří například Sky Europe, SmartWings nebo Irský Ryanair. Právě se SkyEurope si už nezaletíte do Sofie či Larnaky. Dopad údálostí posledních týdnů je ještě více vidět na irském obrovi Ryanair, který chce během letošní zimy zrušit sotvky letů.

Zdroj: MF DNES


Samir Lepara | 6.8.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Francie


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
08.08.2008 (15:05)  
pekar - 67 je cena za DVE sedadla a cestu z/do Breclavi. Cena luzka odpovida cene letenky

IDS - jak rikam, je to o tom, co kazdemu vyhovuje. Vetsine by asi spani na rozlozenych sedackach nesedelo - preci jen, postel to neni a prevlict se do "pyzama" taky nemuzes (nerikej, ze se prevlikas:-))
08.08.2008 (8:39)  
M - Z Vídně je skoro škoda kupovat lehátko. Z posledních pěti jízd v kupé bylo maximální obsazení 3osoby/kupé, většinou jsem jel sám. Nebyla to ale letní sezóna.
registrovaný uživatel pekař 
07.08.2008 (20:57)  
M: za tuto cenu m8m do Curichu lůžko, za nižší lehátko. Jinak pošta
registrovaný uživatel M 
07.08.2008 (18:45)  
67 euro odpovida dvema sedadlum. Jestli ti nevadi spat v sede nebo na "pohodlnych" rozlozenych sedadlech, tak ja k zivotu vic komfortu potrebuju. Treba i v tom, ze kdyz prijedu do Zurichu, tak nechci byt pomackanej a zpocenej:-(
07.08.2008 (9:53)  
M - Jezdím většinou v noci a ve vlaku se narozdíl od busu a letadla se vyspím.
registrovaný uživatel M 
06.08.2008 (21:11)  
Zdenek J - jako EC Praha-Sofia by teda byla konkurence k letadlu jako hrom:-)

Foxx - copak CDG, to je v pohode, ale ten transfer, ten prej muze byt libovej:-) Nicmene s ostatnim souhlasim. Celkove Francii moc neznam, je to daleko a nerozumim jim (jazykove i celkove:-) Rekneme, ze "znam" Rakousko a Nemecko. Uz vickrat jsem letel Wien-Stuttgart. Da se to jet i vlakem, ale neda se rict, ze je to levnejsi (pokud to neni Austrian v business:) a i vcetne transferu a tak to neni rychlejsi (ono fakt ne kazdej bydli u Westbahnhofu...). Takze i lety na kratke vzdalenosti maji smysl a nemusi to byt jen "rozvoz".
Naopak samotne Wien-Salzburg mi vlakem prijde lepsi a to bez nejake "vse za 19" slevy. Je to proste jako vzdy - nekdy je to lepsi vlakem, nekdy letadlem a nekdy autobusem. Clovek, ktery nema na ocich klapky to vidi...

IDS - a dival ses nekdy kolik stoji Wien-Zurich-Wien letadlem a jak dlouho to leti? Jako letadlo te vyjde na 130. Pak uz je to jenom o cene tveho casu (vlak je o nejakych 7-8 hodin pomalejsi) - kdyz pojedes na kole, tak usetris i tech 67:)
registrovaný uživatel pájin 
06.08.2008 (16:40)  
To Zdeněk J

Pravda, zapomněl jsem. Proč opouštět EU a zase se vracet :-)
registrovaný uživatel pájin 
06.08.2008 (16:38)  
To IDeeSák

Přes Vídeň ? Bohužel jezdím z Prahy, a 67 euro, to je tak cena na žluťásky.

Nedávno mi paní na informacích ČD řekla, že pro relaci Praha - Drážďany si mám za 29Euro koupit lístek do Berlína, a nebo na relaci Brno - Drážďany, ale pak musím v Praze po nástupu se nahlásit u průvodčího, protože 15min. po odjezdu z Brna mi přestane platit místenka.

Miluji jednoduchá řešení :-)
06.08.2008 (16:33)  
Ad Pájin: do Burgasu (i Varny) se v létě jezdí, ale přes Rumunsko.
06.08.2008 (16:07)  
Konkrétně v případě linky Paříž - Londýn byla hlavní motivace Air France v tom, aby se jim uvolnili sloty na výnosnější mezikontinentální lety zejména pak do USA. Tam mohou létat z Londýna po podepsání dohody mezi EU a USA.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko