..: Červnové nehody a mimořádnosti na přejezdech a vlastní železnici :..

Ilustrační obrázekŠumperk - Dnes v ranních hodinách na trati 290 mezi stanicemi Šumperk a Nový Malín v Olomouckém kraji došlo v 9.25 ke srážce osobního vlaku 3619 s osobním automobilem. Událost se stala na přejezdu vybaveném výstražnou signalizací. Ta byla podle šumperské policie v době nehody v pořádku. Řidič podle dosavadních informací přehlédl signalizaci PZZ. První kusé informace mluvily o jedné oběti, což později šumperská policie vyvrátila. Řidič osobního vozu byl podle ní jen lehce zraněn. Bezprostředně po mimořádné události byl na trati zastaven provoz, který je již pravděpodobně obnoven v plném rozsahu. Počet střetů automobilů s drážními vozidly má však v poslední době vzrůstající tendenci. K nehodám však bohužel dochází i na samotných kolejích.

V posledních dnech se mimořádné událostí na železnici množí. Z nedávných událostí jmenujme vykolejení vlaku na zhlaví v Čelákovicích u Prahy, ke kterému došlo 6. června. Výše škod na jednotce 471 a železničním svršku se vyšplhala až k 5 milionům korun. Šetření stále probíhá.

Dva mrtvé a čtyři zraněné si vyžádala další nehoda, která se stala na přejezdu u Bezděčína na Mladoboleslavsku 2. června v nočních hodinách. Při nehodě byl těžce zraněn řidič kamionu. Dva spolujezdci nehodu nepřežili. Lehké zranění utrpěl strojvedoucí motorového osobního vlaku směřujícího do Kolína. Světelná signalizace přejezdu byla podle šetření v době události v pořádku a pracovala správně.

Mimořádnosti se nevyhnuly ani východu naší země. Konkrétně na Opavsku došlo hned ke dvěma událostem, které značně narušily provoz. Jak jsme již dříve informovali, řidič dodávky se pravděpodobně nepřesvědčil o volnosti trati a vjel na přejezd, kde se následně srazil s motorovým osobním vlakem. Nedlouho potom došlo ke vznícení náhradní lokomotivy 742.366 v Opavě-Vávrovicích. Požár dostaly pod kontrolu tři hasičské jednotky. Nikdo z cestujících však naštěstí nebyl zraněn.

K nehodě došlo i v jihomoravské metropoli. 8. června v Brně hlavním nádraží došlo k boční srážce dvou osobních vlaků, které vyjížděly ze stanice Brno hlavní nádraží ve směru Letovice a Vranovice u Tišnova. Srážkou došlo k následnému vykolejení dvou vagonů na soupravě. Lehce zraněni byli dva cestující. Celou událost zřejmě způsobil zaměstnanec ČD. Dle mluvčího Drážní inspekce Zdeňka Neusara vlak ve směru Letovice odjížděl s velkou pravděpodobností na červenou.

Doplnil: Vítek_V

Zdroje: Novinky.cz, Drážní inspekce ČR, ŽelPage


Pavel Ch. | 15.6.2008 (21:00)
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Jihomoravský ČR Olomoucký ČR Středočeský


18.06.2008 (12:52)  
Já pochopitelně s vymáháním náhrady škody souhlasím, je ovšem sporné, zda při střetnutí na přejezdu lze účtovat zpoždění dle TR10. To je sankce v rámci porušení "SPPO", resp. uzavřené přepravní smlouvy. Podobně když někdo skočí pod vlak.
Registered user Jona 
17.06.2008 (9:46)  
A co takový autobus s uraženým zadkem v Olomouci u nádraží Olomouc-město.
http://www.novinky.cz/clanek/142310-vlak-urazil-na-prejezdu-autobusu-zadni-sedacky-ridic-jel-zrejme-na-cervenou.html
Editor or ŽelPage Administrator RaPa  mail  
16.06.2008 (15:18)  
JRTrain No tak až nějakej ten milionek vymůžou, tak aspoň bude na RegioNovy ;)
Registered user Kóřa 
16.06.2008 (11:56)  
JRtrain Velice zajímavý článek.
16.06.2008 (8:55)  
Nedíval jsem se ven,ale slyšel jsem a viděl jsem záchranku,potom někoho hledala policie.Záchranná brzda se jen tak nepoužívá.Omlouvám se,bylo to v 21:10-21:15.
Registered user zelva 
15.06.2008 (23:55)  
Přemysl: To se mi moc nezdá, ovšem je pravda že R 658 se v Lysé nad Labem dnes zdržel 34 minut. Ale ten přijel do Lysé už ve 21:11. Skok pod vlak je ale otázka většinou 2 hodin.
15.06.2008 (23:08)  
Ješte by tam mělo přibýt:Muž skočil pod rychlík v Lysé nad Labem,dnes v 21:45-21:50.Podrobnosti nevím.Později ve vlaku hledala někoho policie.
Registered user Sefik  mail  
15.06.2008 (21:14)  
Nechci být rýpal, ale prosím opravte název místní části na Opava-Vávrovice. Děkuji

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko