Praha - Vláda přišla s návrhem, jak financovat stavbu rychlodráhy z centra Prahy na letiště v Ruzyni. Podle Ministerstva dopravy by měl pomoci soukromý investor. Šlo by tak o jedno z prvních využití nového projektu PPP, jež se spoluprací státního a soukromého sektoru v České Republice zabývá. Podle mluvčího MD Karla Hanzelky je tento způsob financování zvláště výhodný. "Finanční výsledky modelu jsou natolik příznivé, že umožní dostatečnou efektivnost i v případě, že se zcela nepotvrdí současné odhady poptávky po letištním expresu," uvedl Hanzelka. Vybraný soukromý investor by pak dráhu také sám provozoval.
Projekt letištní dráhy počítá s dvěma větvemi. První povede přímo na ruzyňské letiště, druhá do centra Středočeského kraje - Kladna. Soukromý investor by však měl podle současných plánů vystavět pouze první z nich. Kladenská větev placená státem by pak měla být zařazena do PID a měl by zde tedy platit regulovaný tarif.
Projekt letištní rychlodráhy ovšem není jediným, jež řeší nyní špatné spojení největšího letiště v hlavním městě ČR se světem. Již v roce 2016 sem pravděpodobně zavítá první vlak metra linky A, která bude prodloužena ze současné konečné stanice Dejvická, nacházející se nedaleko známého "kulaťáku".
Zdroj: České Noviny.cz
Ten investor má jistotu, že za ujetý km dostane určitou částku a teď si musí spočítat zda se mu investice vyplatí.
IDS v Praze. Tak to proste ber tak, ze to je trat mirici mimo IDS. V EC do Pardubic prece (nebo jo?) taky nepouzijes tu tramvajenku nebo jako tomu Cizci rikajo:-)
No a pokud jde o to, co by se mi libilo - mne by se libilo, abych bylo vsechno zadarmo...
A s tím jízdným jsem to myslel, že by onen dopravce měl stejné právo na podíl, jako ostatní zaintegrovaní dopravci + onen příplatek.
Jinak s tou tratí na letiště to chápu, tak, že to bude jedna trať s odbočkou a že ve společném úseku budou vlaky od Kladna a od letiště provázány do taktu. (takhle jsem to pochopil dřív, ale teď si nejsem jist, zda správně).
MZ: Mě by se to také líbilo více za tarif IDS bez příplatku, ale pokud chtějí nějak nalákat nějakého soukromého investora, aby vložil své peníze do téhle srandy, tak musí mít ten investor jistotu, že se mu investice nějakým způsobem vrátí.
Proc ve Vidni CAT nestoji stejne jako S7? Ty penize nejsou totiz jenom za to, jak dlouho to jede, ale taky za to, ze po ceste nikdo nenastupuje, nevystupuje, ze tam treba budou vagony uzpusobene tomu, ze tam budou kufry a taky za to, ze primy spoj do centra tem cizincum da zaruku, ze po ceste neprijdou do styku s obyvateli z predmesti (jasne, v Praze ve smeru z Ruzyne tenhle problem neni, ale kdo ma zkusenost treba se "zastavkovym" busem v Parizi, tak si urcite rad priplati za primej spoj (obzvlast pokud bude mit pocit, ze ve vychodni Evrope lezeme po stromech...). Jednodusse a vulgarne receno - vyhne se tak setkani s otravujicim plebsem (coz je treba duvod, proc nekteri lide nejezdi MHD, ale jedou taxikem)...
Pokud jde o tu jednu jizdenku, tak na letiste litaji jenom Prazaci? Vzdycky bude nekdo, kdo si bude muset tech listku koupit vic... Proste "rychlodraha" za spesl cenu (povinny priplatek vuci jinak nulovemu jizdnemu:) a z "Masny" pak nekam dal
Borovicka - tak jako ja predpokladam, ze nejakej MHD bus tam porad jezdit bude, ne?
MZ - jednak viz vyse a pak - ne, vsichni letecti cestujici nejezdi do centra. Nekteri jedou do Plzne, nekteri do Usti, nekteri do Pruhonic a nekteri do Tabora - to ma rychlodraha vest na vsechna tahle mista? A pokud o ty zamestnance, tak jednak viz ten MHD bus, dvak v Brne mame takovou prumyslovou zonu, kam zadny bus nejezdi(l) a zamestnance si tam musi vozit zamestnavatele...
Pokud o ty zahranicni cestujici, tak asi tolik - litam relativne hodne, ale vicedenni jizdenku jsem si nekoupil ani jednou... Foxxi (treba), co ty?
Studie přesvědčivým způsobem prokázala efektivnost metody PPP pro železniční projekt AirCon oproti realizaci projektu klasickým způsobem. Rozhodujícím parametrem je koncesionářem zaručená špičková kvalita železniční dopravy leteckých cestujících do centra města, opřená o zkušenosti koncesionáře a případně i smluvního dopravce z obdobných projektů v zahraničí. Tyto zkušenosti se mohou promítnout i do provozu na kladenské větvi, kde ovšem budou cestující přepravováni za regulované jízdné Pražské integrované dopravy. Ekonomické jízdné letištního expresu v průběhu platnosti koncesní smlouvy částečně pokryje i náklady na stavební investici. Finanční výsledky modelu jsou natolik příznivé, že umožní dostatečnou efektivnost i v případě, že se zcela nepotvrdí současné odhady poptávky týkající se úrovně využití letištního expresu cestujícími.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.