Znojmo – Začátkem příštího týdne bude zahájena plánovaná rekonstrukce železniční trati 248 Znojmo – Šatov spojená s její elektrifikací střídavou proudovou soustavou stejně jako dříve v přilehlém úseku Šatov - Retz. Během rok a půl trvající plánované rekonstrukce bude provoz na trati vyloučen a zavedena náhradní autobusová doprava. Tato akvizice bude největší investicí do českých regionálních tratí. Náklady jsou vyčísleny na více jak jednu miliardu korun. Trať by měla být předána do provozu v listopadu 2009.
Ve stanici Znojmo budou vybudovány nová nástupiště, moderní zabezpečovací zařízení. Viadukt přes Vídeňskou ulici ve Znojmě i šatovský železniční most přes Dyji budou zcela nově postaveny. „Od sobotního rána začne na trati do Šatova a Znojma výluka, vlaky tu nahradí autobusy. Příští týden začnou dělníci chystat provizorní nástupiště ve Znojmě. Stavební práce na rekonstrukci samotného nádraží začnou počátkem července,“ sděluje přednosta železniční stanice Ladislav Sviták. Provizorní nástupiště, která budou cestujícím sloužit po dobu přestavby těch stávajících, postaví dělníci vlevo od výpravní budovy nádraží.
Jak dále uvádí zhotovitel stavby, Sdružení Šatov - Znojmo SOF, s elektrifikací návazných úseků jakoukoliv napájecí soustavou se v dohledné době nepočítá. Úsek Šatov - Znojmo navíc bude napájen vedením z rakouské strany, a to právě soustavou 15 kV, 16 2/3 Hz. Vybudování vlastní napájecí stanice by nepříznivě zvýšilo náklady na rekonstrukci. Ve stanici Znojmo budou zatrolejovány pouze koleje č. 1 a 2.
Na nové trati budou vlaky jezdit rychleji, do Vídně se tak cestující dostanou za zhruba 80 minut. Navíc mohou počítat s vyšší kulturou cestování, díky kvalitnějším klimatizovaným soupravám. V současné době zajíždějí z Vídně do Šatova vratné soupravy klimatizovaných poschoďových vozů Bmpz-dl "Wiesel" s lokomotivami Taurus a je možné, že spoje budou prodlouženy do Znojma. Zástupci obou železničních společností jednají také o zvýšení počtu vlaků. Rakouská strana navrhuje vést mezi Znojmem a Vídní 15 párů vlaků denně.
Aktualizovaný přehled provozních omezení najdete na ŽelPage v přehledu výluk.
je možné, že spoje budou prodlouženy do Znojma - A proč se asi dělá ta elektrifikace?
S na trati 241 by stálo za to obnovit nějaký spěšňák Znojmo-Jihlava-Havlbrod s přípojem na pražský rychlík.
ve znojmě už několik let nebydlím ale před několika lety byla situace asi taková, že jezdily příme spoje Znojmo - Wien asi 2x - 4x denne, prime spoje Znojmo - Brno asi 1x - 2x denne a primy spoj Znojmo - Praha 1x tydne ... a dojezdove casy byly Znojmo - Wien ca 80 - 90 minut, Znojmo - Brno ca 90 - 120 minut a Znojmo - Praha radove nekolik hodin :-)))
situaci dnes uz neznam ale pochybuji ze by byla nejaka zmena k lepsimu
Mic: já myslím, že se využívání těch spojů ještě zlepší, ale třeba já si tam nakupovat jezdím:-)) Ale zatím spíš jezdí rakušáci sem i kvůli ceně, protože oni nemusí mít žádnou zákaznickou kartu k obdržení slevy, teda co jsem slyšel
Pavel Q.: jsou ve studii dvě varianty, ta co jsi jmenoval je vypočtená na 10mld a nová trať ze Znojma přes Krumlov do Brna na 30mld...uvidíme jestli z toho někdy něco bude:-/
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.