..: Rekonstrukce železniční tratě Znojmo - Šatov začíná :..

Ilustrační obrázek Znojmo – Začátkem příštího týdne bude zahájena plánovaná rekonstrukce železniční trati 248 Znojmo – Šatov spojená s její elektrifikací střídavou proudovou soustavou stejně jako dříve v přilehlém úseku Šatov - Retz. Během rok a půl trvající plánované rekonstrukce bude provoz na trati vyloučen a zavedena náhradní autobusová doprava. Tato akvizice bude největší investicí do českých regionálních tratí. Náklady jsou vyčísleny na více jak jednu miliardu korun. Trať by měla být předána do provozu v listopadu 2009.

Ve stanici Znojmo budou vybudovány nová nástupiště, moderní zabezpečovací zařízení. Viadukt přes Vídeňskou ulici ve Znojmě i šatovský železniční most přes Dyji budou zcela nově postaveny. „Od sobotního rána začne na trati do Šatova a Znojma výluka, vlaky tu nahradí autobusy. Příští týden začnou dělníci chystat provizorní nástupiště ve Znojmě. Stavební práce na rekonstrukci samotného nádraží začnou počátkem července,“ sděluje přednosta železniční stanice Ladislav Sviták. Provizorní nástupiště, která budou cestujícím sloužit po dobu přestavby těch stávajících, postaví dělníci vlevo od výpravní budovy nádraží.

Ilustrační obrázek Jak dále uvádí zhotovitel stavby, Sdružení Šatov - Znojmo SOF, s elektrifikací návazných úseků jakoukoliv napájecí soustavou se v dohledné době nepočítá. Úsek Šatov - Znojmo navíc bude napájen vedením z rakouské strany, a to právě soustavou 15 kV, 16 2/3 Hz. Vybudování vlastní napájecí stanice by nepříznivě zvýšilo náklady na rekonstrukci. Ve stanici Znojmo budou zatrolejovány pouze koleje č. 1 a 2.

Na nové trati budou vlaky jezdit rychleji, do Vídně se tak cestující dostanou za zhruba 80 minut. Navíc mohou počítat s vyšší kulturou cestování, díky kvalitnějším klimatizovaným soupravám. V současné době zajíždějí z Vídně do Šatova vratné soupravy klimatizovaných poschoďových vozů Bmpz-dl "Wiesel" s lokomotivami Taurus a je možné, že spoje budou prodlouženy do Znojma. Zástupci obou železničních společností jednají také o zvýšení počtu vlaků. Rakouská strana navrhuje vést mezi Znojmem a Vídní 15 párů vlaků denně.

Aktualizovaný přehled provozních omezení najdete na ŽelPage v přehledu výluk.

Zdroj: Plán rekonstrukce nádraží, Znojemský deník


Adys Poslat mail autorovi | 13.6.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP mouka  mail  
13.06.2008 (15:01)  
překlep: jakoukoliv napájení soustavou - napájecí
je možné, že spoje budou prodlouženy do Znojma - A proč se asi dělá ta elektrifikace?
13.06.2008 (14:55)  
To kubam: proč by po trati 246 musely jezdit jen zastávkové osobní vlaky ? Tato trať se přímo nabízí pro vedení rychlíku Znojmo-Břeclav-Olomouc/Bohumín, což by nešmusel být rozhodně propadák. Stačilo by probloužit některý z rychlíku Olomouc-Břeclav do Znojma (případně v létě až do Šumné).

S na trati 241 by stálo za to obnovit nějaký spěšňák Znojmo-Jihlava-Havlbrod s přípojem na pražský rychlík.
registrovaný uživatel kubam 
13.06.2008 (13:20)  
Rail-2005: no ale je škoda, že tam jezdí jen os....myslím, že by se dala 246 využít i líp:-/
13.06.2008 (12:33)  
M@ra : jak za chvíli ... tohle jsem říkával už před deseti lety a ne že nastane ale že už v tý době nastalo ...

ve znojmě už několik let nebydlím ale před několika lety byla situace asi taková, že jezdily příme spoje Znojmo - Wien asi 2x - 4x denne, prime spoje Znojmo - Brno asi 1x - 2x denne a primy spoj Znojmo - Praha 1x tydne ... a dojezdove casy byly Znojmo - Wien ca 80 - 90 minut, Znojmo - Brno ca 90 - 120 minut a Znojmo - Praha radove nekolik hodin :-)))

situaci dnes uz neznam ale pochybuji ze by byla nejaka zmena k lepsimu
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
13.06.2008 (12:31)  
kubam: Vzhledem k tomu, ze na 246 budou vždy jezdit jen zastavující Os, je více jak 100 k ničemu. Možná v některých úsecích by mělo význam 120. Ale jde také o náklady na údržbu regionální tratě. Více jak 100 znamená dražší údržbu. Více jak 100 znamená kódování a AB.
registrovaný uživatel kubam 
13.06.2008 (11:32)  
Rail 2005: s tou 246 máš pravdu, ale zatím je v plánu jen racionalizace, pokud se nepletu a to ještě bez pevných termínů, to umožní rychleji projíždět stanice, ale nevím, jak to bude s mezistaničníma úsekama??? Jak říkáš, je to rovina a dalo by se tam nejen 100, ale v poho i 120 a možná i víc.

Mic: já myslím, že se využívání těch spojů ještě zlepší, ale třeba já si tam nakupovat jezdím:-)) Ale zatím spíš jezdí rakušáci sem i kvůli ceně, protože oni nemusí mít žádnou zákaznickou kartu k obdržení slevy, teda co jsem slyšel

Pavel Q.: jsou ve studii dvě varianty, ta co jsi jmenoval je vypočtená na 10mld a nová trať ze Znojma přes Krumlov do Brna na 30mld...uvidíme jestli z toho někdy něco bude:-/
13.06.2008 (11:11)  
Rail-2005: Takovou utopií pro spojení Brno-Znojmo by byla novostavba Vranovice-Novosedly. Ale asi by neprošla bo lužní lesy.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
13.06.2008 (10:55)  
Já bych jako nejlepší investici v této oblasti viděl elektrifikaci a optimalizaci tratě 246 Znojmo - Břeclav. Ta má obrovský potenciál z důvodu, že váže hned rovnou na 2 páteřní trati v Břeclavi. V okolí bydlí nemálo lidí, kteří potřebují jezdit za prací do spádové oblasti Brna. O víkendech a v letní sezóně je tam obrovské množství turistů. Bohužel je trať mnohdy ne zcela vhodně trasována z hlediska obsloužení sídel. Typickým příkladem jsou třeba Novosedly (u Mikulova). Pak tam existují rovněž místa, kde by bylo vhodné vybudovat zastávku, aby se přitáhlo více lidí. Směrové a sklonové poměry i mezistaniční vzdálenost je poměrně dobré úrovni, takže by po elektrifikaci dovolovala bez problému 100 km/h. Dodělaly by se nějaké výhybny, aby byl na jednokolejce umožněn ve špičce hustý 30 min takt (ráno, večer). Elektrická vozidla budou mít vyšší akceleraci, takže společně s navýšením maximální traťové rychlosti by došlo k určitému zkrácení jízdních dob. Díky modernímu ZZ a výhybnám by se zvýšila propustnost trati.
registrovaný uživatel mic 
13.06.2008 (10:21)  
Nejdříve je třeba zavést tam kloudné spojení a pak tahat dráty. Dokud frekvenci odvozí autobusy levněji a rychleji, tak drátizace netřeba. Zatím by stačilo nějaké kloudné spojení aspoň do Jihlavy, Brno je po kolejích úplně zabité. Na Vídeň bude spojení pěkné, otázkou zůstává vytíženost? Je tenhle směr využíván pravidelně? Jezdí tam lidé do práce, za obchody?
registrovaný uživatel M@ra 
13.06.2008 (10:18)  
Takže za chvíli budou mít ve Znojmě lepší spojení do Vídně než do Brna n. Prahy, holt Severozápadní dráha Franze Josefa...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko