..: Rekonstrukce železniční tratě Znojmo - Šatov začíná :..

Ilustrační obrázek Znojmo – Začátkem příštího týdne bude zahájena plánovaná rekonstrukce železniční trati 248 Znojmo – Šatov spojená s její elektrifikací střídavou proudovou soustavou stejně jako dříve v přilehlém úseku Šatov - Retz. Během rok a půl trvající plánované rekonstrukce bude provoz na trati vyloučen a zavedena náhradní autobusová doprava. Tato akvizice bude největší investicí do českých regionálních tratí. Náklady jsou vyčísleny na více jak jednu miliardu korun. Trať by měla být předána do provozu v listopadu 2009.

Ve stanici Znojmo budou vybudovány nová nástupiště, moderní zabezpečovací zařízení. Viadukt přes Vídeňskou ulici ve Znojmě i šatovský železniční most přes Dyji budou zcela nově postaveny. „Od sobotního rána začne na trati do Šatova a Znojma výluka, vlaky tu nahradí autobusy. Příští týden začnou dělníci chystat provizorní nástupiště ve Znojmě. Stavební práce na rekonstrukci samotného nádraží začnou počátkem července,“ sděluje přednosta železniční stanice Ladislav Sviták. Provizorní nástupiště, která budou cestujícím sloužit po dobu přestavby těch stávajících, postaví dělníci vlevo od výpravní budovy nádraží.

Ilustrační obrázek Jak dále uvádí zhotovitel stavby, Sdružení Šatov - Znojmo SOF, s elektrifikací návazných úseků jakoukoliv napájecí soustavou se v dohledné době nepočítá. Úsek Šatov - Znojmo navíc bude napájen vedením z rakouské strany, a to právě soustavou 15 kV, 16 2/3 Hz. Vybudování vlastní napájecí stanice by nepříznivě zvýšilo náklady na rekonstrukci. Ve stanici Znojmo budou zatrolejovány pouze koleje č. 1 a 2.

Na nové trati budou vlaky jezdit rychleji, do Vídně se tak cestující dostanou za zhruba 80 minut. Navíc mohou počítat s vyšší kulturou cestování, díky kvalitnějším klimatizovaným soupravám. V současné době zajíždějí z Vídně do Šatova vratné soupravy klimatizovaných poschoďových vozů Bmpz-dl "Wiesel" s lokomotivami Taurus a je možné, že spoje budou prodlouženy do Znojma. Zástupci obou železničních společností jednají také o zvýšení počtu vlaků. Rakouská strana navrhuje vést mezi Znojmem a Vídní 15 párů vlaků denně.

Aktualizovaný přehled provozních omezení najdete na ŽelPage v přehledu výluk.

Zdroj: Plán rekonstrukce nádraží, Znojemský deník


Adys Poslat mail autorovi | 13.6.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel kubam 
13.06.2008 (17:40)  
hradec: myslím, že to byl rychlík do Mostu přes Hradec...jestli se nepletu.

happy: pěkně jsi to rozplánoval, tak by se mi to líbilo, teď kdyby se to podařilo! Mohlo by na znojemsko taky něco ukápnout z těch 12mld;-) Samozřejmě do vozovýho parku a SŽDC by se mohla trochu vyprsit se zbytkem:-)
registrovaný uživatel hradec 
13.06.2008 (17:34)  
Pokud si dobře pamatuji, tak za totáče jezdil rychlík HK - Znojmo, jenom nevím, zda pouze Pá.,So., ale v neděli bylo plno.
registrovaný uživatel happy 
13.06.2008 (17:08)  
to znojemsko je holt na štíru.Ve směru na Brno je to děs a bída a mezi Moravským Krumlovem a Hrušovany se trať zmítá v předsmrtné křeči(nejsou cestující).Ve směru na Okříšky jsou vedeny šukafony,které po nadvládě žhavých trubek trať totálně zakopaly a každý radši jede po silnici,ikdyž ta vlivem častých rychlostních omezení (obce) není taky kdovíjak rychlá,ale rozhodně je to pohodlnější a levnější.Ve směru na Břeclav je zase stupidní jízdní řád,kdy čumákujete v Hrušovanech i přes 15 minut.Navíc trať je zanedbaná a ty 40 přes stanice tomu nepřidávaj.A aby toho nebylo málo,tak za 842 jsou řazeny tramvajáky.Akorát směr Vídeň teď bude opravdu good.Jenže chudý znojemák a tarif ÖBB...cítíte ten rozpor?? :)

Takže krokem č.1 by měl být kvalitní JŘ a kvalitní spoje.Třeba ty R Pardubice-Ji-Zn-Břeclav vedené Desirem.Dále osobáky na Okříšky vedené třeba RS1 a osobáky na Břeclav vedené Desirem.Trať 246 zainvestovat a zrychlit.Potenciál tam je.Směr na Brno bych zatím neřešil.Tam to bez několika mld na novou trať nejde..
registrovaný uživatel kubam 
13.06.2008 (16:28)  
Happy: myslím, že rychlíky Zn - Pce vedený Desirem by byly víc než super...kéž by takový nápady, jako my tady, měli i "nahoře"! ;-)
registrovaný uživatel happy 
13.06.2008 (16:22)  
No se Sp bych nepočítal,protože kraj Vysočina by na ně nedal.Prostě na to nemá finance.Takže jediná varianta je ukecat MD a udělat Rychlíky Znojmo-Pardubice vedené třeba Desirem,jak se to chystá nyní na 200.Ovšem musely by se vejít na 240.Nelze ostrouhat osobáky (ty jsou po 2 hodinách a jsou pro ZDO důležité) a nelze ostrohat ani R ČB-Brno.V přípoji na pRahu nevidím problém.Navíc by to vydatně pomahlo i trati 238 (té více než 241).
registrovaný uživatel kubam 
13.06.2008 (16:00)  
Zdeněk J: no ty Sp Parduice a Znojmo je požadavek města Znojma, jak by to navazovalo na vlaky Pce - Jihlava nevím. Ani nevím, jak to vypadá s realizací, jesti je šance nebo není, ale bylo by to určotě oživení. Zkusím ti najít ještě někde v archivu ten článek a hodím sem pak odkaz;-)
13.06.2008 (15:55)  
To kubam: máš pravdu, ta otázka byla na Rail-2005. Ale aspoň že má někdo stejný názor jako já :-) . Ještě k té zmínce o sp vlacích do Pardubic: to má být protažení stávajících rychláíků Pardubice-Jihlava do Znojma ?
registrovaný uživatel kubam 
13.06.2008 (15:51)  
Zdeněk J: ta otázka měla být spíš na Rail-2005,hm? Já jsem úplně stejnýho názoru jako ty;-) Na Olomouc a Ostravu by byl čas mnohem lepší než busem a to ještě nemluvíme o Zlínu, kde taky směřuje dost lidí, naprosto s tebou souhlasím,že by tam měly být i jiný než jen os vlaky! No a s těma dálkovýma vlakama na Jihlavu...nevíte někdo, jestli vypadají reálně ty spěšný vlaky do Pce?

happy: s tou propustností máš pravdu, chtělo by to nějak vyřešit, pak by to bylo ok.
registrovaný uživatel happy 
13.06.2008 (15:10)  
Co se týče vlaků Znojmo Jihlava,je zde jeden dost zásadní problém.Ten problém se jmenuje probustnost tratě 240 v úseku Jihlava-Okříšky.Takže při neustálem zpožďování vlaků čb-brno by docházelo k dosti negativním jevům.Ale k úspěchu by třeba stačilo zavést na 241 takt s přípoji v OKříškách a véct to kvalitními jednotkami.Třeba RS1.Dálkové vlaky zkusit až po elektrizaci 240 a doufám že bude i autoblok.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko