Znojmo – Začátkem příštího týdne bude zahájena plánovaná rekonstrukce železniční trati 248 Znojmo – Šatov spojená s její elektrifikací střídavou proudovou soustavou stejně jako dříve v přilehlém úseku Šatov - Retz. Během rok a půl trvající plánované rekonstrukce bude provoz na trati vyloučen a zavedena náhradní autobusová doprava. Tato akvizice bude největší investicí do českých regionálních tratí. Náklady jsou vyčísleny na více jak jednu miliardu korun. Trať by měla být předána do provozu v listopadu 2009.
Ve stanici Znojmo budou vybudovány nová nástupiště, moderní zabezpečovací zařízení. Viadukt přes Vídeňskou ulici ve Znojmě i šatovský železniční most přes Dyji budou zcela nově postaveny. „Od sobotního rána začne na trati do Šatova a Znojma výluka, vlaky tu nahradí autobusy. Příští týden začnou dělníci chystat provizorní nástupiště ve Znojmě. Stavební práce na rekonstrukci samotného nádraží začnou počátkem července,“ sděluje přednosta železniční stanice Ladislav Sviták. Provizorní nástupiště, která budou cestujícím sloužit po dobu přestavby těch stávajících, postaví dělníci vlevo od výpravní budovy nádraží.
Jak dále uvádí zhotovitel stavby, Sdružení Šatov - Znojmo SOF, s elektrifikací návazných úseků jakoukoliv napájecí soustavou se v dohledné době nepočítá. Úsek Šatov - Znojmo navíc bude napájen vedením z rakouské strany, a to právě soustavou 15 kV, 16 2/3 Hz. Vybudování vlastní napájecí stanice by nepříznivě zvýšilo náklady na rekonstrukci. Ve stanici Znojmo budou zatrolejovány pouze koleje č. 1 a 2.
Na nové trati budou vlaky jezdit rychleji, do Vídně se tak cestující dostanou za zhruba 80 minut. Navíc mohou počítat s vyšší kulturou cestování, díky kvalitnějším klimatizovaným soupravám. V současné době zajíždějí z Vídně do Šatova vratné soupravy klimatizovaných poschoďových vozů Bmpz-dl "Wiesel" s lokomotivami Taurus a je možné, že spoje budou prodlouženy do Znojma. Zástupci obou železničních společností jednají také o zvýšení počtu vlaků. Rakouská strana navrhuje vést mezi Znojmem a Vídní 15 párů vlaků denně.
Aktualizovaný přehled provozních omezení najdete na ŽelPage v přehledu výluk.
Jemnická lokálka by potřebovala novou zastávku v Třebelovicích. Jinak jsou polohy zastávek srovnatelné s busy, JD taky (i rychlejší). Pokud by byla na Vysočině IDS (=odstranily by se souběhy a měsíční / čtvrtletní / roční jízdenky by bylo možné koupit i ve vlaku nebo v Jemnici*), není důvod mít o osud a vytíženost jemnické lokálky strach.
* v současnosti není v Jemnici výdejna jízdenek (ČD) a pokud chce člověk jezdící z Rácovic do Jemnice měsíční jízdenku, musí si pro ni nejdřív zajet do MB = peče na vlaky a jezdí busem, které shodou náhod jezdí v době, kdy souběžně jede i vlak.
Jemnickou bych se nepletl,ta je celá v režiji kraje Vysočina.
Venca Burgán : za 11 km trati to zase není tak moc, zvláště když se podíváte na ten mostík "über Thaya". Zrovna dneska na ČT povídali, že vybudování výtahu pro vozíčkáře do metra na Florenci stálo "jen" 120 milionů korun.
Čili jeden výtah do hloubky – no s notnou dávkou nadsázky 20 metrů - stál desetinu toho, co 11 km modernizace trati včetně elektrifikace ...
Nezdá se vám 1,2 mld Kč za takovej kousek tratě moc? Pro spojení do Vídně to bude dobrý, ale pro vnitro dopravu to nic neřeší. Pokud to má mít smysl, tak se musí postavit nová elektro trat 240 Jihlava-Brno aspoň na 160km/h , s jakou štávou je mi upřímně jedno. Podle toho ve stejnou dobu reko 241, aby se dalo slušně jezdit na Prahu případně na Brno a pak může dojít na 246. Jemničku asi zrušej a nemyslete si že ušetřený peníze daj do tratí důležitějších tak to nefunguje.
Současnost ano chtělo by to R Pce-HB-Jih-Okříšky-MB-Znojmo vedený nejlíp Desirem případně 843+(043)+943 v nejhorším případě 854+954.Jedno je jistý regionovy ty tratě pohřbí to je jasný, to jsou šukafony pro masochisty!
Jeden čas jezdil v pátek spěšňák Rumburk - Znojmo (917/1117), v neděli se vracela souprava (1118) do Prahy.
Pak jezdil vlak spěšník Rumburk – Znojmo, v létě denně, v zimě jezdil v sobotu jen do JI. Tuším 910/911, pamatuji ho českolipskou 477.0 do KH, pak lamino (ten konstrast), 477.0 jela Lv na otoč do Kolína ...
Ale daleko horsi, nez cekani 15 minut v Hrusovanech (to je tusim jen u kazdeho druheho vlaku) je nesmyslny system krizovani v Bozicich, Novosedlich a "starych" Valticich. Potom se stava, ze kdyz nekdo cestuje ve smeru Brno - Novosedly /napr./ musi v tech Hrusovanech cekat daleko dele, mnohdy i 90 minut.
Pamatuji casy, kdy takto dojizdolo hodne lidi. Dnes kazdy radeji jede busem a na ty posledni kilometry si sjedna individualni odvoz.
Jinak, krasne se tu ctou ty vase napady na renesanci 246 :-))
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.