..: Rekonstrukce železniční tratě Znojmo - Šatov začíná :..

Ilustrační obrázek Znojmo – Začátkem příštího týdne bude zahájena plánovaná rekonstrukce železniční trati 248 Znojmo – Šatov spojená s její elektrifikací střídavou proudovou soustavou stejně jako dříve v přilehlém úseku Šatov - Retz. Během rok a půl trvající plánované rekonstrukce bude provoz na trati vyloučen a zavedena náhradní autobusová doprava. Tato akvizice bude největší investicí do českých regionálních tratí. Náklady jsou vyčísleny na více jak jednu miliardu korun. Trať by měla být předána do provozu v listopadu 2009.

Ve stanici Znojmo budou vybudovány nová nástupiště, moderní zabezpečovací zařízení. Viadukt přes Vídeňskou ulici ve Znojmě i šatovský železniční most přes Dyji budou zcela nově postaveny. „Od sobotního rána začne na trati do Šatova a Znojma výluka, vlaky tu nahradí autobusy. Příští týden začnou dělníci chystat provizorní nástupiště ve Znojmě. Stavební práce na rekonstrukci samotného nádraží začnou počátkem července,“ sděluje přednosta železniční stanice Ladislav Sviták. Provizorní nástupiště, která budou cestujícím sloužit po dobu přestavby těch stávajících, postaví dělníci vlevo od výpravní budovy nádraží.

Ilustrační obrázek Jak dále uvádí zhotovitel stavby, Sdružení Šatov - Znojmo SOF, s elektrifikací návazných úseků jakoukoliv napájecí soustavou se v dohledné době nepočítá. Úsek Šatov - Znojmo navíc bude napájen vedením z rakouské strany, a to právě soustavou 15 kV, 16 2/3 Hz. Vybudování vlastní napájecí stanice by nepříznivě zvýšilo náklady na rekonstrukci. Ve stanici Znojmo budou zatrolejovány pouze koleje č. 1 a 2.

Na nové trati budou vlaky jezdit rychleji, do Vídně se tak cestující dostanou za zhruba 80 minut. Navíc mohou počítat s vyšší kulturou cestování, díky kvalitnějším klimatizovaným soupravám. V současné době zajíždějí z Vídně do Šatova vratné soupravy klimatizovaných poschoďových vozů Bmpz-dl "Wiesel" s lokomotivami Taurus a je možné, že spoje budou prodlouženy do Znojma. Zástupci obou železničních společností jednají také o zvýšení počtu vlaků. Rakouská strana navrhuje vést mezi Znojmem a Vídní 15 párů vlaků denně.

Aktualizovaný přehled provozních omezení najdete na ŽelPage v přehledu výluk.

Zdroj: Plán rekonstrukce nádraží, Znojemský deník


Adys Poslat mail autorovi | 13.6.2008 (7:00)
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registered user Qaws 
17.06.2008 (10:29)  
Ono by nebylo špatné vybudovat spojení Znojmo - Třebíč (natáhnout kolej okolo Starče a napojit před Borovinou nebo u Č. Hospody). Ale to už je opravdu Sci-fi :D
Registered user kubam 
14.06.2008 (16:59)  
JnR: souhlasím s happy...všechno hnat do autobusů je hloupost a ty perony by například při elektrifikaci nebo racionalizaci tvořili takovou mizivou část nákladů, že se určtě hodněkrát vyplatí!

Bartisko: jj, 246 jsme tu už rozebírali, souhlasím s tebou...ale nemůžu si odpustit opět tvrdit, že kdyby se objevili Sp nebo R na 246, tak by se oplatila i vyšší rychlost než 100km/h...je to skoro rovina (vyjma úseku Znojmo - Dyje)
Registered user Bartisko  mail  
14.06.2008 (13:53)  
Já bych byl rozhodně pro dobré zlepšení trati Břeclav-Znojmo....to jest: zvýšení rychlosti na 100km/h, určitě nějaké rychlíky min. spěšňáky a zvýšení rychlostí ve stanicích....tato trať má velký potenciál (velmi výhodné rovinaté trasování a určitě ještě něco)...ten nový most ve Znojmě teda zežere peněz...
Registered user happy 
14.06.2008 (13:06)  
ad JnR:
1.Tak to sem jaksi přehlídl,to je tragedie :).Tak +Lukov
2.Udělat zde železnici jako páteřní regionální dopravu a autobusy jako rozvozy se mně líbí více.Už prostě nechápu,proč autobusy z Třebíče na Želetavu nejsou vázány ve Stači k vlakům.To chce totiž koncept.Nahradit všechno autobusem se mně prostě nezamlouvá.Jednak obce nepotřebují být vázány jenom k Třebíči,ale taky k Moravským Budějovicím.
3.stát platí větší kokotoviny,takže pár krátkých peronů by nebyla zas nějak extra velká zátěž.Počítám náklady tak cca 30 mil.Mohlo by se to sfouknout při racionalizaci traťě,protože 241 považuji za nejméně efektivní vzhledem k počtu cestujících a drážním zaměstnancům.Ostatní kraje ve svých rozvojových plánech (četl jsem kraje JČ a plzeňského) mají zachované i méně významné tratě pro regionální dopravu.Nevidím ani jeden důvod,proč něco na 241 odstřelovat.
Registered user JnR 
14.06.2008 (12:50)  
happy:
1) Horní Újezd: 257 obyvatel, Čechočovice: 279 obyvatel x podle Vás "fakt malá obec" Lukov: 368 obyvatel.
2) A řešit to busem moc dobře nejde. Proč by to jako nešlo?
3) Chtělo by to upravit či nově vybudovat několik zastávek. A zaplatíte to? Nebo tím chcete říct: Státe, zaplať nové zastávky, ať pak kraj může dotovat drahé vlaky a cestující můžou jezdit do Třebíče s jedním přestupem navíc.
Registered user kubam 
14.06.2008 (11:33)  
ty zastávky na 241 by to chtělo jak sůl a taky vyměnit 810...zajímalo by mě, jak to bude řešit IDS JMK, když to bude páteř, to jim nebudou 810 vadit?

a ještě viz cena elektrifikace...není se čemu divit, když viadukt zabere v podstatě čtvrtinu rozpočtu...je to holt docela pěknej "kousek":-)

A jinak dnes ráno, když jsem dojezdil s taxíkem a šel na vlak, tak už chodili do EŽťáckýho vozu dělníci a chystali se odjed do hokny:-) Taky jsem potkal první bus do Šatova:-)
Registered user karosa  mail  
14.06.2008 (1:04)  
happy: No vždyť ty souběhy dělá právě kraj úmyslně, aby lidi jezdili busama a vlaky se potom "pro nezájem veřejnosti" mohou zrušit, viz Kozí dráha a další.
Registered user happy 
13.06.2008 (23:28)  
ad JnR. Ta situace není zase tak moc katastrofická.Chtělo by to upravit či nově vybudovat několik zastávek.Pro příklad je zde uvedu: Čechočovice,Kojetice,Horní újezd,Moravské Budějovice.Dalo by se uvažovat i o dalších jako jsou Lesůňky,Lukov atd.,ale to jsou fakt malé obce.A řešit to busem moc dobře nejde.Základem je kvalitní pohodlný spoj s dobrou frekvencí.To co se nepovedlo vyhnat řadě 830,to dokonala řada 810.Jinak co se týče Jemnické tratě,tak kraj Vysočina si zakládá na soubězích.Zejména v prvé řadě aby se napakoval ICOM a na zbytek "sere" pes.Současný jř na jemnické je k ničemu,takže bych udělal zavíračku.Nahradit kvalitně busy s přestupem v MB na vlak.Prostě alespoň nějakou koncepci,místo současných praseckých jízdních řádů,kde není nikdo schopen si zapamatovat přes řadu vyjímek,kdy daný spoj jede a tak pro jistotu jede autem.Na Vysočině jsou malá centra a je s podivem,že všechna mají problém s dopravním kolapsem na ulicích.
Registered user JnR 
13.06.2008 (23:08)  
Zdeněk J: Těch nových zastávek by v úseku Okříšky - MB muselo být skutečně hodně (až 10). Je otázka, jestli dát nějakých 20 mega za nové zastávky a svážet lidi z vesnic na stařečské nádraží, kde je přehnat na MHD, nebo je z vesnic do Třebíče svážet rovnou busem, který pojede ze vsi, ze stávajících zastávek a za cca 24 Kč/km (zatímco vlak za 57 Kč/km). Vydržování dražšího a pro cestující méně výhodného systému (přestup navíc, nádraží / zastávka za vsí) bych ještě pochopil v případě lokálek, u kterých zastavení osobní dopravy = během pár let zrušení trati. Přeci jen železnice je část historie. Pokud by ale v daném úseku jezdily R/Sp a k tomu náklady, není třeba ještě dotovat "nostalgické" jízdy osobáků.
13.06.2008 (22:49)  
No, osobáky v úseku Okříšky-MoB by se rušit nemusely, ale chtělo by to nové zastávky (Čechočovice, Horní Újezd, Lesůňky, Lukov) a přivedení třebíčské MHD k nádraží Stařeč.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko