..: Na brněnských expresech se od léta svezeme i pendolinem :..

Ilustrační obrázekBrno - Budete-li v létě čekat na jeden ze čtyřech brněnských expresů, možná budete mile překvapeni: místo tradičních souprav, na nichž cestující čekají maximálně opravené vozy B s plyšovými sedačkami, bude od 2. změny GVD na vybrané spoje možné nasadit jednotku řady 680. Jednat by se mělo o vlaky Ex 572/573 Punkva a Ex 578/579 Špilberk; pochopitelně pouze v případě dostupnosti jednotky pendolino a bez jakékoli garance.

Informaci přinesl server Pendolino.cz, který zároveň uvádí, že nasazení řady 680 není reálné před 14. červencem 2008. Aktuální počet provozuschopných pendolin totiž v současnosti přesně odpovídá turnusové potřebě pěti souprav pro vlaky SuperCity. Zatímco jednotka 680.003 je dosud odstavena po vykolejení 1. prosince 2007 a poškozené součásti se podrobují opravě, další jednotka podstupuje až do poloviny července opravu vyššího stupně. I poté bude nasazení pendolin na brněnské expresy podléhat aktuální provozní situaci a nedá se s ním dopředu počítat; snahu o zvýšeni kvality nově zavedených expresů však dopravce netají. "Zájem ČD je maximálně využívat svou nejlepší techniku a nenechat ji zbytečně stát v depu," potvrzuje pro ŽelPage Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení Českých drah.

V ideálním případě se tak budou moci cestující svézt pendolinem mezi Prahou a Brnem až na pěti párech spojů denně. Od začátku platnosti nového GVD v prosinci pak hodlají dráhy na brněnské expresy nasazovat část ze stovky rekonstruovaných vozů, zakoupených od DB, s cílem přispět ke zvýšení kultury a komfortu cestování mezi dvěma největšími městy.

Nasazení pendolin na trase Praha - Brno
 Ex 573SC/EC 73SC/EC 75Ex 579SC 135
Praha Holešoviceodj.6:338:2310:2314:3318:23
Pardubice hl.n.příj.7:349:2011:2015:3419:20
Pardubice hl.n.odj.7:369:2111:2115:3619:21
Brno hl.n.příj.9:1510:4912:4917:1520:49
Brno hl.n.odj.10:5112:5120:51
 SC 134Ex 572SC/EC 72SC/EC 74Ex 578
Brno hl.n.příj.7:0515:0517:05
Brno hl.n.odj.7:0710:4315:0717:0718:43
Pardubice hl.n.příj.8:3412:2116:3418:3420:21
Pardubice hl.n.odj.8:3512:2216:3518:3520:22
Praha Holešovicepříj.9:3213:2517:3219:3221:28
  • Spoje SC 72, SC 73, SC 74, SC 75, SC 134 a SC 135 jsou povinně místenkové, jednotky 680 jsou garantovány.
  • Na spojích Ex 572, Ex 573, Ex 578 a Ex 579 není nasazení jednotek 680 garantováno.
Považujete nasazení jednotky řady 680 Pendolino na vybrané Ex Praha-Brno za dobrý nápad? Hlasujte v naší anketě.

Zdroj: Pendolino.cz, České dráhy


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 5.6.2008 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihomoravský ČR Pardubický ČR Praha


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Praha hl. n.  mail  
09.06.2008 (13:51)  
Martin-CZ: Já jsem typoval. Mám o ní knížku, ale tu se mu nechtělo hledat. Dík za opravu.
09.06.2008 (8:33)  
No já bych nejpodstatnější rozdíl viděl v místu na nohy. V takovém velkoprostorovém Apmz DB je tak o půl metru více místa na nohy než v jedničce 680.
registrovaný uživatel M 
09.06.2008 (1:55)  
Jestli je to o zhasnuti a soukromi, tak je vagon B o tridu lepsi nez prvni trida v ICE...
registrovaný uživatel Petryk 
08.06.2008 (20:25)  
Miroslav Zikmund: Vlastní zkušenost: Jen by mohli v tý německý jedničce přes noc ukldit... Jezdím s tím právě z Kolín do Pardubic na první ranní Pendolíno do Ostravy a musím říct, že tenhle první vůz nic moc - starší vůz, moc měkký sedačky divný ergonomie (rád z nich za těch 20 minut vstanu) a problém zvaný úklid... Naše Apmz je lepší...
08.06.2008 (17:48)  
Kvalitní ranní spojení do WIEN poskytuje EC 71. Německá jednička poskytuje cestujícímu násobně více pohodlí než jednička v Potěmkinech (srovnatelně minimálně o dvě úrovně níže, taková čtvrtá třída). Můžete si např. zhasnout a v kupíčku máte také jísté soukromí...
Podobně kvalitní večerní spojení představuje EC 70, akorát by mohl jet o hodinu později.
08.06.2008 (14:25)  
Praha hl. n.: Historie Slovenské strely začala už v roce 1936 ...
registrovaný uživatel Praha hl. n.  mail  
08.06.2008 (13:10)  
zdenek84: Protože už někdy ok roku 1980 jezdil vlak jménem Slovenská strela a byl to nejznámější vlak v celém Československu. Proto České a Slovenské dráhy nechaly tento, již tradiční název.


Na ty expresy v podobě Pendolina se těším, alespoň bude rychlejší dobrava. Ale byl bych radši, kdyby jezdily i některé expresy z Břeclavy.
07.06.2008 (17:47)  
a proč se slovenská strela nejmenuje česká střela:)?
07.06.2008 (14:25)  
Proč se o jmenuje Brněnský expres a ne Pražský expres, když to jezdí do Prahy? ;-)
07.06.2008 (14:16)  
konečně se nějaká B modernizovala...
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko