Freital - Muzeální trať Windbergbahn, chráněná jako technická památka, je ohrožena. V zastupitelstvu města Freital leží návrh na odstranění tratě na území města. Jeho realizace by znamenala nejen nenávratné zničení technické památky, ale i zmaření snahy sdružení Windbergbahn o obnovení muzeálních vlaků, které by z Drážďan do Gittersee vozily turisty. Pokud chcete snahu sdružení překazit tento záměr podpořit, můžete podepsat připravenou petici.
Trať na pomezí Drážďan a Freitalu, známá pod přezdívkou Saský Semmering (jak je čas od času nesprávně nazývána i trať z Bad Schandau do Sebnitz), je zbytkem nejstarší Saské horské dráhy (1857). Ta na tomto úseku se vzdušnou vzdáleností 1,6 km překonává výškový rozdíl 120 metrů pomocí rozvinutí trasy na délku 5,6 km. Nejmenší poloměr oblouku přitom činí 85 metrů a sklon je 1:47. Jedná se proto o nejstarší horskou dráhu v Německu, v celé Evropě pak hned druhou tohoto druhu po Semmeringu samotném.
Již v roce 1957 trať projel poslední osobní vlak z důvodů silné nákladní dopravy. V roce 1972 bylo sneseno pokračování trati na Bannewitz a Possendorf. V roce 1993 byla zastavena nákladní doprava a od roku 1998 je trať nesjízdná. Po povodních v roce 2002 přišla dráha během rekonstrukce tratě Drážďany - Tharandt o připojení na železniční síť.
Přesto zdejší sdružení nadšenců svou trať neodepsalo a nadále provozuje ve stanici Gittersee malé železniční muzeum se sbírkou železničních vozidel. Jejich "vyhlídkový vůz" je pak pravidelně hostem na železničních akcích v okolí Drážďan.
zdroj: Windbergbahn, e.V.
1 2 | Zpráv na stránku: |
(http://www.windbergbahn.de/unterschriften.php)
Pak už stačí vytisknout... (korespondenční adresu si taky snadno najdete...)
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.