..: Lokomotiva Taurus poprvé v české metropoli :..

Ilustrační obrázek Praha – Již tuto sobotu 31. května od 9 hodin bude všem návštěvníkům a cestujícím na pražském Hlavním nádraží přistaven k prohlídce stroj nikdy dříve v našem hlavním městě nespatřený – lokomotiva Siemens Taurus, přesněji stroj 1216.226 v nátěru podporujícím český národní fotbalový tým na EURU 2008, bude vystaven veřejnosti. Od deváté hodiny ranní bude k shlédnutí u prvního nástupiště.


Ilustrační obrázekSoučasně s představením tohoto stroje bude probíhat setkání s fotbalovým reprezentantem Tomášem Ujfalušim, který bude zodpovídat dotazy a také proběhne autogramiáda.

Lokomotiva se během dne přesune na nádraží Praha–Holešovice, kde bude také k vidění. Čas příjezdu stroje do Prahy a detailní časy jeho pohybu po metropoli zatím nejsou známy.

Lokomotivy Taurus řady 1216 C jsou uzpůsobeny pro provoz v České a Slovenské republice, Německu a Rakousku. Tato varianta podstupuje intenzivní proces schválení pro plný provoz na území ČR – zatím je povolen jen na tratích Brno – Břeclav a České Budějovice – Horní Dvořiště. V plánu je jejich nasazení ve vozbě vlaků EuroCity na našem území. Řada 1216 / ES 64 U4 je držitelem světového rychlostního rekordu lokomotivy činícího 357 km/h z 2. září 2007, pokořeného na rychlostním koridoru Norimberk – Ingolstadt.

Zdroj: ČD


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 28.5.2008 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Pozvánky

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
31.05.2008 (0:10)  
MZ: původně jsem napsal jen datum účinosti smlouvy, mělo tam být i podpisu, ale vypadlo mi datum, což trochu zkreslilo význam a to už tam zpětně nevložím. Myslel jsem že jednoduchá oprava postačí - nestačí - tak tedy nimravá oprava...

- ukončení příjmu nabídek: 9. 2. 2004
- určení vítěze soutěže: březen 2004
- smlouva byla podepsána 09. 04. 2004
- smlouva nabyla účinnosti první zálohou: 27. 12. 2004

Od tohoto dne: za 30 měsíců prototyp, do 48 měsíců předání schválené loko, do 60 měsíce dodání poslední z dvaceti.

Cena 2,5 mld Kč, tj. 125 mil za jednu... (no teď koukám, že to je 32 mega víc za jednu Škodovku, než za Alstomní Prima II o pár článků vedle) - tedy celou čtvrtinu.
30.05.2008 (18:05)  
Pavel Večeřa : Pro napětí 1 kV - 35 kV stejnosměrných i střídavých jsou bezpečné vzdálenosti stejné ... viz ČSN EN 50110-1 (v minulosti ČSN 34 3109).

Takže to co platí v Táboře pro "Bechyňku" (1,5 kV =), platí i pro střídavinu (25 kV) o několik desítek metrů vedle...

Chikatetsujin : tak od kdy je ta smlouva účinná ... jednou píšete, že účinná od 27.12.2004, pak napíšete, že je platná od 27.12.2004 a byla podepsána někdy v dubnu.
Ujasněte si prosím význam pojmů platnost a účinnost ... nejsou to synonyma, ale antonyma.

Zákon je platný dnem schválení, ale účinnost nastává dnem v zákoně uvedeným nebo jeho rozesláním, není-li začátek účinnosti zákona stanoven...
Obdobně smlouva je platná dnem podpisu, ale účinná dnem, který je tam přímo nebo nepřímo uveden.
Například pracovní smlouva je platná dnem uzavření smlouvy, ale účinnost nastává dnem, který je tam uveden jako den nástupu do zaměstnání.
29.05.2008 (8:53)  
Tak od nákladu to samozřejmě bude stejně, ale od uzemněných částí sloupů trakčního vedení by vodič 25kV měl mít daleko větší odstup, proto ty větší izolátory. Dočetl jsem se to v té diskuzi na téma 25kV po celém Slovensku, konkrétně když se budoval jeden tunel, tak byl vybudován aby odpovídal potřebě 25kV, tj. větší průřez tunelu a větší (delší) sloupky trakčního vedení s mohutnějšími izolátory. Tento tunel je momentálně pod 3kV ale v budoucnu nebude problém přepnout na 25kV. Kdo má link tak hoďte, já jsem prohrabával diskuze, kde jsem se na 3kV -> 25kV v SR ptal a nic.
28.05.2008 (22:53)  
Pokud si vzpomínám tak při elektrizaci trati Trmice-Bílina(přes Úpořiny) bylo použito trakční vedení,průřezově vyhovující 3kV ss a izolačně pro 25kV 50Hz. I když samozřejmě se tam střídavé napájení nikdy nepoužilo,vše bylo zřejmě buď jako jakési demo nebo na zkoušku. Jinak takové vedení je na Zkušebním okruhu VÚŽ u Velimi,kde se samozřejmě využívá pro všechny možné soustavy. Místní specielní napaječka umí prakticky vše,i 600 V ss a 15 kV 162/3 Hz.
28.05.2008 (21:53)  
MZ: Platná je od 27. 12. 2004, podepsána byla někdy v dubnu. Mi tam vypadlo datum.
28.05.2008 (21:34)  
Chikatetsujin : a od kdy je smlouva, o jejíž účinnosti se zmiňujete, platná ? Ona je tam nějaká odkládací podmínka.

Pavel Večeřa : mohl byste prosím pěkně specifikovat ty větší "bezpečné vzdálenosti" na 25 kV ~ a 3 kV = trakční proudové soustavě z důvodu rozdílného napětí s příslušným odkazem zdroje odkud čerpáte tyto závažné informace.

Jak je to například se vzdáleností nákladu od živé části (= pod napětím) TV na tratích s rozdílným napětím v troleji.

Já bych se velmi rád poučil ... (údaji 1,5 kV = a 15 kV ~ vás nebudu obtěžovat), abych nešířil něco nepravdivého, co by v konečném důsledku mohlo mít závažné následky.
28.05.2008 (21:07)  
petr112: když máte povolenu od Urmizu mimořádnou zásilku,tak může.... :-). To nemáte lepší dotaz....?
28.05.2008 (20:54)  
čmoudík... ČD mohou přepravovat nákladní vozy? Jak tato akce souvisí s osobní dopravou ČD? Je zvýhodněná cena za dopravní cestu? Uvidíme je to za 2 dny.
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
28.05.2008 (20:43)  
No tak když to pojede jako nečinný tak by to mohlo zavítat třeba do Náchoda :D (když sem jezdí i CinemaTrain:-))
28.05.2008 (19:50)  
JP: ... a beztlumičovejch :D
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko