..: Doplněno: V Moravanech narazila lokomotiva do stojícího vlaku 5011 :..

163.004 ve službách ČD u zast. Dobříkov u Chocně Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.

Nehoda se stala v 4:48 přímo v železniční stanici. Podle prvního šetření Drážní inspekce měl strojvedoucí vjezd do stanice povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), i když byla staniční kolej obsazena osobním vlakem. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech, jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel.

Provoz na trati nebyl přerušen; ostatní vlakové spoje využívají pro průjezd zbývající volné koleje. V ranních hodinách na místo nehody dorazil i nehodový vlak a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Podle dostupných informací byl zmiňovaný stroj vybaven elektronickým rychloměrem, jehož záznamy by mohly objasnit několik sporných okolností celé nehody. Kromě lokomotivy ČD Cargo byl vážně poškozen i osobní vůz řady Bdmtee, u kterého je prakticky zničený zadní oddíl pro cestující. Pět cestujících a strojvedoucí osobního vlaku byli ošetřeni s lehkými zraněními.

Fotografie záchranných prací v místě nehody

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Foto: spolupracovník ŽP; ilustrační foto 163.004: Louis Armstrong

Doplněno o informace Drážní inspekce ČR


Huby | 19.5.2008 (19:56)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Pardubický


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 41      Zpráv na stránku:   
22.05.2008 (22:30)  
Já jako vyučný elektrikář kolejových vozidel té teorii o písku také moc nevěřím. Dlouhá léta jsem jezdil na 810,na autobloku,na DOZ,ve stanicích s reléovkou všech typů a nikdy se nestalo,že by mne výpravčí či dispečer informovali o tom,že jsem se ,,ztratil". Nevím,kolik má 163 písku,ale že by to vystačilo na popískování koleje pod celým vlakem se mi moc věřit nechce. Tímto nechci zlehčovat závěry vyšetřování,je to jen subjektivní názor.
22.05.2008 (21:13)  
mám vystudovanej elektro obor a téj teorii o písku absolutně nevěřím.
registrovaný uživatel pájin 
22.05.2008 (17:05)  
Tý jo, lidi, já už tam 15 let nedělám, oživte mi paměť.
Když jsem dělal šuntovou zkoušku, měli jsme certifikované " šuntovadlo ", o kterém jsme byli poučení, že má 1 ohm. Pokud na něj obvod nezabral, tak jsem byl v loji, pokud u toho někdo vyšší byl :-(. Hlídalo se taky maximální napětí kol. obvodu, bylo-li vyšší, klidně se mohl ztratit vlak. Dále si neumím představit, že dojde k podsypání celé soupravy tak vydatně, že se tam ztratí.
Ukáže-li se, že se to stalo jen a jen pískem, bude to pro mne veliké překvapení.
P.S. Na " mých " provozovaných kolejích se mi neztratila ani MUVka. Ani jednou. To museli vjet někam na neprovozované koleje. Tam to fakt zlobilo. To už jsou jen vzpomínky :-(((
22.05.2008 (5:10)  
Lubíno: Překlep to opravdu není ...
21.05.2008 (23:42)  
Ážetďák: Čímž mi potvrzujete, že 1 Megaohm je překlep, že tam má být 1 miliohm a tudíž KO měl detekovat přítomnost vlaku. Jiná otázka ovšem je, že to měřili po nárazu kdy ten vlak byl nárazem posunut a podmínky se jistě změnily (loko už nejspíš nepískovala a ujela dalších 20(?)m). 1 miliohm tedy vylučuje teorii písek, posunutí vlaku po nárazu zase zpochybňuje vypovídací hodnotu toho měření... (???)
21.05.2008 (23:15)  
Ono je to asi takhle: Izolační odpor kolejového lože kolísá, podle různých okolností, od 1 do 180 ohmů/km. Pokud jde o maximální hodnotu shuntovacího odporu, je opravdu 0,06 ohm. Pokud je to víc, nemusí se K. O. jevit jako obsazený.
21.05.2008 (23:00)  
Mě se zase zdá 1 megaohm za mokra moc a proto si spíš myslím, že je to překlep a mělo tam být 1 miliohm.
registrovaný uživatel mosquitoe  mail  
21.05.2008 (22:57)  
Lubino: 1mΩ se mi zda malo i na idealne suntujici kolej .. ale nikdy jsem to nemeril, tak nevim
21.05.2008 (22:54)  
No já jsem tím chtěl naznačit, že to je spíš 1 miliohm a to by teorii písku spíše vylučovalo.
registrovaný uživatel mosquitoe  mail  
21.05.2008 (22:50)  
Lubíno: 1M nebo 10k je sice rozdil o 2 rady, nic to ale nemeni na tom, ze pri citlivosti 0,06Ω to je daleko vetsi hodnota.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 41      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko