Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.
Nehoda se stala v 4:48 přímo v železniční stanici. Podle prvního šetření Drážní inspekce měl strojvedoucí vjezd do stanice povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), i když byla staniční kolej obsazena osobním vlakem. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech, jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel.
Provoz na trati nebyl přerušen; ostatní vlakové spoje využívají pro průjezd zbývající volné koleje. V ranních hodinách na místo nehody dorazil i nehodový vlak a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Podle dostupných informací byl zmiňovaný stroj vybaven elektronickým rychloměrem, jehož záznamy by mohly objasnit několik sporných okolností celé nehody. Kromě lokomotivy ČD Cargo byl vážně poškozen i osobní vůz řady Bdmtee, u kterého je prakticky zničený zadní oddíl pro cestující. Pět cestujících a strojvedoucí osobního vlaku byli ošetřeni s lehkými zraněními.
Fotografie záchranných prací v místě nehody
Foto: spolupracovník ŽP; ilustrační foto 163.004: Louis Armstrong
Doplněno o informace Drážní inspekce ČR
Web DI CR:
fotky tam zůstaly:
http://www.dicr.cz/19-05-2008-srazka-lokomotivy-a-osobniho-vlaku- v-moravanech
ale nejsem si jist tou zpravou:
http://www.dicr.cz/moravany-mrtvy-strojevedouci-a-pet-zranenych-c estujicich-po-srazce-lokomotivy-a-osobniho-vlaku
uvidime .. jestli to fakt zmizelo umyslne, tak bych to videl na brutalni chybu v navrhu ESA11, jelikoz to se imho neda nijak jednoduse spravit predpisem ;o)
Konec konců "zmizení vlaku" nebude označeno jako zavinění nehodové události.
Viníkem bude s největší pravděpodobnost strojvedoucí lok 163.004, který porušil ustanovení článku 1308 předpisu D2 :
"Strojvedoucí je povinen učinit všemi dostupnými prostředky opatření k zastavení vlaku, zjistí-li, že jeho jízda není dovolena, je-li vlak něčím ohrožen..."
Jestliže strojvedoucí 163.004 nebrzdil, ačkoli musel vidět vlak stojící na 1. koleji = překážka ohrožjící jízdu vlaku (ve 4,48 bylo již denní světlo a nikde se nehovoří o tom, že by byla snížená viditelnost), tak neučinil to, co mu ukládá předpis.
1. Je-li trať zaplavena vodou, obvod fungovat nebude.
2. Pokud pouze prší destilka, 20tun/nápravu vodu vytlačí
3. Pokud nevytlačí ( aquaplaning ), poznáš to podle toho, že ti nebude na mašině fungovat LVZ. Podmínkou správné funkce LVZ je totiž vyzkratovaný KO. Osobně bodu 2 věřím.
a není rozdíl mezi tou 810 a soupravou toho osobáku v použitých brzdách???
810 špalky
Bymee (nebo jak se to ted jmenuje) má koutoučové, loko na EDB a nic vám neočistí jízdní plochu kola
1. KO byl detekován jako obsazený a ESA přesto postavila návěstidlo (chyba ESA11).
2. KO byl detekován jako volný a ESA postavila cestu na volnou kolej (chyba KO).
2Výpravčí: "ani temelin neni 100%" ... ale temelin nastesti neridi tratove zabezpecovaci zarizeni :-D
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.