..: Doplněno: V Moravanech narazila lokomotiva do stojícího vlaku 5011 :..

163.004 ve službách ČD u zast. Dobříkov u Chocně Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.

Nehoda se stala v 4:48 přímo v železniční stanici. Podle prvního šetření Drážní inspekce měl strojvedoucí vjezd do stanice povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), i když byla staniční kolej obsazena osobním vlakem. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech, jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel.

Provoz na trati nebyl přerušen; ostatní vlakové spoje využívají pro průjezd zbývající volné koleje. V ranních hodinách na místo nehody dorazil i nehodový vlak a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Podle dostupných informací byl zmiňovaný stroj vybaven elektronickým rychloměrem, jehož záznamy by mohly objasnit několik sporných okolností celé nehody. Kromě lokomotivy ČD Cargo byl vážně poškozen i osobní vůz řady Bdmtee, u kterého je prakticky zničený zadní oddíl pro cestující. Pět cestujících a strojvedoucí osobního vlaku byli ošetřeni s lehkými zraněními.

Fotografie záchranných prací v místě nehody

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Foto: spolupracovník ŽP; ilustrační foto 163.004: Louis Armstrong

Doplněno o informace Drážní inspekce ČR


Huby | 19.5.2008 (19:56)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Pardubický


  1 2 3 4 5 6 ... 41      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel mosquitoe  mail  
23.05.2008 (17:04)  
tak to trochu rozvirime i tady ...

Web DI CR:

fotky tam zůstaly:
http://www.dicr.cz/19-05-2008-srazka-lokomotivy-a-osobniho-vlaku- v-moravanech

ale nejsem si jist tou zpravou:
http://www.dicr.cz/moravany-mrtvy-strojevedouci-a-pet-zranenych-c estujicich-po-srazce-lokomotivy-a-osobniho-vlaku

uvidime .. jestli to fakt zmizelo umyslne, tak bych to videl na brutalni chybu v navrhu ESA11, jelikoz to se imho neda nijak jednoduse spravit predpisem ;o)
23.05.2008 (16:56)  
Především, jaký důvod by měl strojvedoucí k pískování při zastavování vlaku. Pískovací obvod je relativně jednoduchý.

Konec konců "zmizení vlaku" nebude označeno jako zavinění nehodové události.

Viníkem bude s největší pravděpodobnost strojvedoucí lok 163.004, který porušil ustanovení článku 1308 předpisu D2 :
"Strojvedoucí je povinen učinit všemi dostupnými prostředky opatření k zastavení vlaku, zjistí-li, že jeho jízda není dovolena, je-li vlak něčím ohrožen..."

Jestliže strojvedoucí 163.004 nebrzdil, ačkoli musel vidět vlak stojící na 1. koleji = překážka ohrožjící jízdu vlaku (ve 4,48 bylo již denní světlo a nikde se nehovoří o tom, že by byla snížená viditelnost), tak neučinil to, co mu ukládá předpis.
registrovaný uživatel pájin 
23.05.2008 (16:38)  
To s tou vodou jsem nepochopil.
1. Je-li trať zaplavena vodou, obvod fungovat nebude.
2. Pokud pouze prší destilka, 20tun/nápravu vodu vytlačí
3. Pokud nevytlačí ( aquaplaning ), poznáš to podle toho, že ti nebude na mašině fungovat LVZ. Podmínkou správné funkce LVZ je totiž vyzkratovaný KO. Osobně bodu 2 věřím.
registrovaný uživatel mašinka  mail  
23.05.2008 (14:45)  
Písek se některým z vás nelíbí, ale je nevodivý a doba kyselých dešťů skončila. Při dešti a čistém ovzduší z nebe padá nevodivá destilovaná voda. Lok. 163 má osm zásobníků písku o celkovém objemu 360 l ( 500 kg ).
registrovaný uživatel NolthA  mail  
23.05.2008 (14:24)  
Vousáč:
a není rozdíl mezi tou 810 a soupravou toho osobáku v použitých brzdách???
810 špalky
Bymee (nebo jak se to ted jmenuje) má koutoučové, loko na EDB a nic vám neočistí jízdní plochu kola
23.05.2008 (12:00)  
Ad john:ale toto je asi zásoba písku pro celou lokomotivu(nevím,163 neznám),to znamená že podobně jako na 242(od stejného výrobce,na které jsem jezdil) je pískování pro každý směr jízdy zvlášť . Čili by přicházelo v úvahu 300 kg písku pro jeden směr. Je to sice dost,ale jestli by to stačilo pro odizlování celého vlaku bude muset rozhodnout někdo jiný. Z vlastní zkušenosti vím,že 810,zastavivší na popískované koleji se z reléovky ,,neztratila".
23.05.2008 (11:47)  
Každopádně varianta s pískem nebyla nikde oficálně potvrzena - SŽDC bleskově vyhodila tuto variantu jako možnost. DI bylo řečeno, že SZZ neragovalo na obsazenou kolej a pustilo Lv do stanice. To může znamenat několik možností.

1. KO byl detekován jako obsazený a ESA přesto postavila návěstidlo (chyba ESA11).
2. KO byl detekován jako volný a ESA postavila cestu na volnou kolej (chyba KO).
registrovaný uživatel lwq  mail  
23.05.2008 (11:41)  
2john: opravdu pres pul tuny pisku ??? a kde to maji ulozene ? neni to 60kg ? :-)

2Výpravčí: "ani temelin neni 100%" ... ale temelin nastesti neridi tratove zabezpecovaci zarizeni :-D
registrovaný uživatel pájin 
23.05.2008 (10:33)  
Vemte si někdo pár pytlů s pískem a běžte podsypat přijíždějící osobák tak, aby se ztratil z KO. Jo, a máte na to jenom jeden pokus.
registrovaný uživatel john 
23.05.2008 (9:48)  
tyto mašiny mají zásobu asi 600 kg písku.
  1 2 3 4 5 6 ... 41      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko