..: Doplněno: V Moravanech narazila lokomotiva do stojícího vlaku 5011 :..

163.004 ve službách ČD u zast. Dobříkov u Chocně Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.

Nehoda se stala v 4:48 přímo v železniční stanici. Podle prvního šetření Drážní inspekce měl strojvedoucí vjezd do stanice povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), i když byla staniční kolej obsazena osobním vlakem. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech, jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel.

Provoz na trati nebyl přerušen; ostatní vlakové spoje využívají pro průjezd zbývající volné koleje. V ranních hodinách na místo nehody dorazil i nehodový vlak a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Podle dostupných informací byl zmiňovaný stroj vybaven elektronickým rychloměrem, jehož záznamy by mohly objasnit několik sporných okolností celé nehody. Kromě lokomotivy ČD Cargo byl vážně poškozen i osobní vůz řady Bdmtee, u kterého je prakticky zničený zadní oddíl pro cestující. Pět cestujících a strojvedoucí osobního vlaku byli ošetřeni s lehkými zraněními.

Fotografie záchranných prací v místě nehody

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Foto: spolupracovník ŽP; ilustrační foto 163.004: Louis Armstrong

Doplněno o informace Drážní inspekce ČR


Huby | 19.5.2008 (19:56)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Pardubický


  1 2 3 4 5 ... 41      Zpráv na stránku:   
25.05.2008 (6:29)  
cargonaut: Jak je možné,že dva výpravčí si nevšimli,že jim vlak zmizel,když jim stál pod okny ?
Ono zab. zar. nejvyssi kategorie je delano aby hlidalo lidi a ne aby lidi hlidali zab. zar. Nejak nemohu pochopit proc neni na jop blokova podminka na st. koleje, kdyz to jde udelat softwarem.
registrovaný uživatel pájin 
25.05.2008 (0:45)  
Pro Karel Karel:
Souhlas + omluva za špatné vyjádření
24.05.2008 (21:09)  
Pane Zikmund,pískování při zastavování vlaku není nic neobvyklého,pokud je počasí jako onoho rána. Chvílemi dost pršelo a když máte soupravu z kotoučů a EDB,které při skluzu snižuje výkon a k tomu vám zasáhnou protismyky,tak bez písku jedete jak sáně.
Ve 4,48 bylo do plného denního světla ještě daleko a vzhledem k dešti a kvalitě stěračů taky můžete vidět jenom pěknou patlaninu. A při jízdě na návěst dovolující na koridorové trati za snížené viditelnosti vám nezbývá nic jiného,než se na opakovač prostě spolehnout,takže váš názor o porušení předpisu strojvedoucím Lv je naprosto scestný.
Jak je možné,že dva výpravčí si nevšimli,že jim vlak zmizel,když jim stál pod okny ?
A ještě by mě zajímala jedna věc-došlo by k této nehodě,když by se citlivost KO neupravovala na nejnižší možné hodnoty,aby se tu mohla prohánět rušivá pendolína ?
24.05.2008 (19:26)  
Přátelé ,PROSÍM VÁS , 383 příspěvků , to asi rekord. V pondělí má ve 13.00 hod pan Deml pohřeb zachovejte prosím pietu. Děkuji.
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
24.05.2008 (18:51)  
Byl vydán zákaz pískování pro soupravy bez vozidel se špalíkovou brzdou:
http://www.fscr.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=66&Itemid=1
registrovaný uživatel RoSi 
24.05.2008 (17:05)  
Ten prvy link sa mi podarilo vyhrabat z Google cache ( http://tinyurl.com/5t4594 ) podaril sa niekomu ten druhy ? Kazdopadne sa mi to javi ako divne, ze to stiahli.

PS: Je uz znamy zaznam z rychlomeru ?

PS2: Podotazka : Preco OS nedali do boku na 3. kolaj, a masinu nenechali prejst po 1.? Myslim, ze tou jazdou do boku by Os moc na meskani nenabral, a takisto by ho ani ta masina pred nim velmi nebrzidla, maximalne tak do dalsej stanice. Tak ci tak, i bez toho tie vlaky meskaju aj-jaj-jaj. Ved keby som aj ja videl na vchode VOLNO, tak to osolim .. a taham (80 km/h) - Dufajuc, ze ten Os je na 3. kolaji.

Ako lajk sa pytam : Bolo by od veci zriadit predpis zamedzujuci takemu niecomu? Vsetci dobre vieme, aka je jazda NEx, alebo Lv za Os.

PS3: K bodu 2. : Viem, ze teraz je uz jednoduche polemizovat, strojveducemu to zivot nevrati :-(

OndrejD : Uprimnu sustrast.
24.05.2008 (11:36)  
mosquitoe: To je řekl bych VELMI zajímavé a době internetových vyhledávačů a jejich archívů extrémně hloupé. Není jistě problém zprávu dementovat, říci, že vyšetřování spěje k jinému závěru apod. Snažit se takovouhle kauzu zamést pod koberec... No asi nemají moc schopné odborníky na P. R.
Učinil jsem teď takový pokus: zaslal jsem Drážní inspekci coby prostý občan mail s dotazem. O (ne)výsledku budu zde informovat.
registrovaný uživatel OndrejD  mail  
23.05.2008 (22:45)  
Dobrý den, chtěl bych Vás všechny požádat pokud máte nějaké informace o nehodě, případně jste nehodu viděli, dejte mi prosím vědět na adresu ondrej.demel@seznam.cz.
Děkuji Ondřej Demel (syn zesnulého strojvedoucího z 163.004)
23.05.2008 (19:47)  
pajin:není pravda že KO zaplavený vodou nefunguje.Z vlastní zkušenosti-KO totalně pod vodou se chová jako obsazený.
23.05.2008 (17:24)  
Chikatetsujin: Vzhledem k naměřeným hodnotám je celkem jasné, která varianta byla rozhodující v této MÚ ...
  1 2 3 4 5 ... 41      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko