..: Červen přinese změnu jízdních řádů i tarifu :..

Ilustrační obrázekPraha - Již tuto neděli, 15. června, vstoupí v platnost druhá a poslední plánovaná změna jízdního řádu pro rok 2008. Zejména letní měsíce přinesou větší množství výluk a dalších výjimek – kromě stavby III. koridoru mezi Plzní a Chebem ovlivní dopravu několik stavebních projektů v naší metropoli, o kterých jsme již informovali. K razantním změnám jízdních dob ani tras dálkových spojů nedochází, aktualizovány jsou pouze regionální spoje na základě požadavků objednatelů v jednotlivých krajích. České dráhy také využijí změnu k aktualizaci, úpravě, či rušení některých komerčních tarifních nabídek. Přinášíme přehled nejdůležitějších změn.

Zastávka Ostrava centrum bude přejmenována na Ostrava-Stodolní. Spěšný vlak 1624 z Ostravy–Svinova do Opavy (odjezd 20:12) bude nově jezdit pouze v pátek, neděli a státem uznávané svátky. Od 1. září bude v pracovní dny nově jezdit Sp 1612 z Ostravy střed do Opavy ve 14:46.

V Jihomoravském kraji dojde k prodloužení trasy dvou osobních spojů z Lanžhota do Kútů na Slovensku. Cestujících vlaků Os 4625 ve směru Břeclav – Lanžhot, a Os 4606 ve směru Lanžhot – Břeclav tedy nebudou muset při cestě ze slovenských Kútů přesedat v Lanžhotě na státní hranici. Dřívější přípojné vlaky na slovenské straně budou zrušeny.

V jižních Čechách bude do provozu uvedena zastávka Tábor-Čápův Dvůr na trati 220 (IV. koridoru) v blízkosti obchodní zóny. Reaguje se i na drobné změny v projektu Jihočeské léto s párou. Ve středních Čechách se mění den jízdy parního vlaku Posázavských linek z Prahy–Vršovic, protože kácovská pouť bude již 16. srpna.

Kraje karlovarský a plzeňský přinesly mnoho změn v souvislosti s výlukami na trati 140 v úseku Sokolov – Citice a 170 v úsecích Lipová u Chebu – Cheb a Stříbro – Svojšín. Před cestou doporučujeme zkontrolovat aktuální omezení provozu.

Ústecký kraj objednal posílení příhraniční dopravy s Německem. Posíleny budou spoje Děčín hl.n. – Bad Schandau s tím, že budou nahrazovat původní spoje do Dolního Žlebu.

I v Libereckém kraji se v létě potkáte s výlukami, a to na trati 030 v úseku Košťálov – Semily, který bude v červenci na 20 dní zcela uzavřen, a dále v úseku Železný Brod – Malá Skála, který bude v září a říjnu uzavřen na celkem 40 dní. Úsek Liberec – Frýdlant v Čechách na trati 037 bude v červnu vyloučen na cca. 8 dní. Turnov - Loukov u Mnichova Hradiště (trať 070) bude také vyloučen v červnu na 30 dní. Na trati 086 probíhají či budou probíhat výluky v úsecích Brniště – Mimoň a v říjnu také na 25 dní v Karlov pod Ještědem – Křižany. Očekávejte náhradní autobusovou dopravu a mírná zpoždění.

Jisté změny by měly přijít také na trať 043 Trutnov - Žacléř. Koncem dubna byla podepsána smlouva mezi koordinátorerm regionální dopravy Královéhradeckého kraje - OREDO, polskou obcí Lwówek Śląski, která celou akci spustila, a společností Viamont, a. s., na provozování osobních vlaků přes hraniční přechod Královec - Lubawka. Společnost bude zajišťovat osobní vlaky v trase Trutnov - Královec - Lubawka a dále do Polska, kde již ovšem vozbu převezmou PKP. Viamont již v regionu provozuje drážní dopravu také na trati 045 Trutnov - Svoboda nad Úpou. V současné podobě JŘ jsou 3 víkendové páry do Žacléře označené poznámkou jezdí o víkendech do odvolání. Jestli dojde k jejich nahrazení právě vlaky do Polska zatím není zcela jisté.

Kromě výše zmíněných úprav dojde k drobným změnám v jízdních polohách osobních a spěšných vlaků v jednotlivých krajích.

Pražský uzel v létě

V letních měsících bude dopravu v Praze výrazně ovlivňovat několik stavebních projektů. Od 30. června do konce srpna bude uzavřen tunel mezi hlavním nádražím a Smíchovem. Všechny vlaky směřující na Beroun a Plzeň proto budou začínat ve stanici Praha–Smíchov. Výjimkou bude vlak EuroNight Galileo Galilei, který bude jezdit odklonem a bude stavět i na hlavním nádraží. Z důvodu dostavby Nového spojení a současné rekonstrukce hlavního nádraží budou od konce června do 10. září vlaky ve směru Hradec Králové začínat ve stanici Praha Masarykovo nádraží. Budou vyjíždět o 6 minut dříve. O 4 dny méně bude platit výluka i pro vlaky EuroCity a EuroNight do Německa, jež budou začínat a končit na nádraží Praha–Holešovice.

Tarifní změny

ČD oznámily již v předstihu, že v rámci druhé změny proběhne rušení a změna některých nabídek. Nejvíce rozruchu asi způsobilo zrušení nabídky prodeje pěti Kilometrických bank za jednotkovou cenu 1440 Kč. I když změna bude platit od neděle, ČD tuto nabídku v tichosti stáhly již začátkem června. Jedna kilometrická banka podraží na 1800 Kč a tak se její cena téměř srovnává se zákaznickým jízdným. Zcela končí nabídky SC Net a In-Gold All Inclusive.

Původní záměr zrušit nabídku Léto-26 pro mladé byl nakonec drahami přehodnocen, ale nově bude zaveden v omezeném období 1.7 až 31.8 2008. A novinkou je zavedení akviziční slevy SparNight pro noční vlaky na Slovensko. Lístky lze nakoupit také přes eShop ČD. V něm je možné pořídit také samostatné rezervace do ubytovacích vozů.

Změny v řazení vlaků

Jako při dalších změnách, i od zítřka dochází k drobným změnám v řazení vlaků. Náš tým správců řazení uplynulých několik týdnů usilovně pracoval na aktualizaci dat, díky čemuž je mnoho tratí již upravených dle aktuálních dat ke 2. změně GVD. Za zmínku ovšem stojí jedno smutné prvenství za uplynulé roky: na "spojích vyšší kvality" se oficiálně objeví vozy řady B. Konkrétně se má jednat o vlaky EC 142 Odra v neděli na trase Bohumín-Praha, EC 147 Olše v pátek z Prahy do Bohumína a IC 541 Hutník, rovněž v pátek z Prahy do Bohumína.

Kromě toho se na vlacích InerCity/EuroCity udomácní i starší vozy Bee272, jež se objeví na vlacích EC 108/109 Comenius, IC 580/581 Ostravan a IC 582/583 Jan Perner. Drobnějších změn dozná i slovenský obrat Ex 120/121 Košičan a Ex 127/128 Fatra, kde se na místě vozů řady Beer může objevit řada Bmeer.

Odkazy a zdroje: Tabulky jízdního řádu, ČT24 a Město Tábor, OREDO, Powiat Lwówecki


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 14.6.2008 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
17.06.2008 (22:19)  
No a jestli by to bylo tak, ze CD jsou povinny zajistit takovy pocet, aby si vsichni sedli, tak potom ihned zrusme mistenky (ktere jsou ale zavedene vsude v Evrope...)
registrovaný uživatel M 
17.06.2008 (22:01)  
ČD jsou povinny vůči objednavateli přepravy zajistit dopravu na úrovni, tedy zajistit tolik vozů, aby si mohl každý cestující sednout.

No asi se v tomto neshodneme... Stejne bych mohl argumentovat tim, ze mi nestaci 2hodinovy takt a chci, aby to jezdilo po pulhodine. Sorry, ale to s tim ze si kazdej musi sednout fakt neberu...

BTW - jak je to s ICE vlakama. Da se tam stat v ulicce nebo jenom u dveri? A co kdyz mam listek na konretni vlak, ale nevejdu se dovnitr? Tusi nekdo? Diky
17.06.2008 (19:53)  
M:
Kdyby se ČD víc snažily, zjistilo by víc studentů VŠ (= bonitních klientů), že cestovánÍ vlakem je fajn, ne horor. Menzy nejsou vůbec dobrý příměr, protože narozdíl od železnice fungují jenom pro studenty a jejich cílem není ziskovost.
Studenti nevolí vlak proto, že je nejlevnější (taky že často není nejlevnější). Důvody jsou rozmanité: dá se v něm studovat a pracovat na notebooku, je tam víc prostoru, dá se tam lépe bavit s ostatními, jíst, pít, v některých relacích (Pardubice--Brno, Ústí n/L--Praha) je to i rychlejší atd.

A už vůbec neberu, že by si měl člověk, co chce jet třeba tím osobákem u Ostravy pár kilometrů, pokaždé kupovat předraženou místenku. Ne každý miluje plánování a připlácení si za to, že se bude sedět třeba vedle bezohledného tlouštíka.

ČD jsou povinny vůči objednavateli přepravy zajistit dopravu na úrovni, tedy zajistit tolik vozů, aby si mohl každý cestující sednout. To se netýká nárazových výkyvů, ale zejména chronicky přetížených spojů.

A že není odkud brát? Jak už jsem napsal, jestli ČD jezdí tak, že v pátek odpoledne nemají ani jeden volný vagón, tk to je do nebe volající. Při pohledu na odstavné koleje na nádražích plné osobních vagónů si ale myslím, že tomu tak není. Řešením je (tedy v případě ČD spíše "byla by" pružná a propracovaná logistika.

Že jsou lidé naštvaní, že se musí celou cestu tísnit na uličce u záchodu, není problém těch lidí (to by byl komunistický přístup), nýbrž problém ČD.
registrovaný uživatel M 
17.06.2008 (18:59)  
A pro sichr jeste jednou - ano, povazuji za blbost vykazovat naplnenost vlaku podle poctu prodanych mistenek. T je stejne jako pocitat auta na dalnici podle toho, kolik jich tankuje na dalnicnich benzinkach...
registrovaný uživatel M 
17.06.2008 (18:48)  
Ja myslel, jestli se vyplati vypravit plnej vlak do Prahy, kterej zpatky pojede prazdnej

Pokud jde o to reseni preplnenosti, tak navrhni postup (kdyz jsi ten potencionalni nadrizeny). Ja bych zase asi vyhodil toho, kdo by mi navrhl koupit vagony kvuli tomu, aby udelaly 800 km za tyden. Muj nazor je ten, ze v patek a v nedeli jezdi skoro co muze a jestli se do toho nekdo nedostane, tak je to blby, ale ja bych zase chtel vstupenku na finale eura (prej uz taky nejsou...).
To co se mi nezda jsou becka na EC, coz je zjevny problem v nasazovani vagonu. Ze je v patek a nedeli malo vagonu je jaksi jiny problem.
Jinak (ti, kdo tim jezdi) - jsou ty patecni a nedelni vlaky (kde chudaci lidi musi sedet v ulickach) kompletne vymistenkovane? Asi ne, ze? Jakyto rozdil oproti Nemecku, kde je zamistenkovane snad cokoliv (snaci projit v Holesovicich nejake EC a studovat listecky...).
Samozrejme netvrdim, ze je normalni "pocitat" obsazenost vagonu podle poctu prodanych mistenek. Ale pokud neni vlak komplet vyprodany mistenkama, tak lidi preplneny vlak zjevne netrapi a problem to tedy neni. Anebo je jim jedno, jestli se mackaji v ulicce nebo sedi po 8 v kupe. Jakkoliv ta kupe v beckach nejsou luxus, tak mne osobne prijde prijemnejsi sedet nez se mackat v ulicce, pripadne sedet jako povl na zemi...
Nebo v cem uvazuji spatne?
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
17.06.2008 (18:39)  
M: A to by se vyplatilo?
Z hlediska ekonomického je jednoznačně výhodnější tvrdit, že vlak je poloprázdný (podle počtu prodaných místenek), než řešit přeplněnost. Ale to je socialistický přístup.
Já být nadřízeným toho, kdo tohle má na starosti - už by si hledal práci.

No a jestli tímto způsobem vykazují ČD i naplněnost vlaků (do kterých je možno koupit si místenku) a podle toho pak chtějí dotace na zrátu provozu - tak se mně, daňovému poplatníkovi, otevírá vreckový nožík v kapse... :-(

Malý příklad ze zde populárního SA - ten teď seškrtal jízdní řády. A obratem vznikl problém - přeplněné/vyprodané busy, neuspokojení cestující. Operativně se do systému navedly další kapacity v posilových busech.

Čekal bych, že na dráze, kde ti vysokoškoláci jezdí pravidelně od konce září do začátku června, už by tento problém mohli znát...
registrovaný uživatel M 
17.06.2008 (18:26)  
Vlad - no ja mel na mysli spis kvalitu stravovani nez to, jestli mi to donese kozata slecna:-) Kdyz nekdo dela ve fabrice tak asi jinou moznost nez zavodni jidelnu nema. To ale jeste nemusi znamenat, ze mu studene, nekvalitni a neprilis chutne jidlo prirostlo k srdci. Tim spis, kdyz se mu 2x do tydne stane, ze ma objednany "cecko", ale uz je jenom "acko", ktery on nechtel a ani neji (a chodit na obed v 11 rano odmita, protoze jeste nema hlad)...
registrovaný uživatel M 
17.06.2008 (18:25)  
Vlad - a to by se vyplatilo? Jako jo, asi jsem hrozne nelidskej, ale o cem je rec? Ze se nekdo nedostane do vlaku? Ze nekdo sedi na zemi? Kua, jestli mi vadi sedet na zemi, tak si koupim mistenku, ne? Sorry, ale tohle je jako vyzadovat hledani ubytovani pro nekoho, kdo si koupi letenku do Aten a na miste se zacne rozcilovat, at mu nekdo sezene hotel na nejakym ostrove a (idealne zadarmo) ho tam odveze:)
No a pokud jde o to, ze mistenka je na konkretni vlak tak asi takto - jedu pracovat do Nemecka a nevim kdy se vrtim. Mozna v utery, mozna ve stredu. Jak to budu resit? Bud si koupim open letenku nebo si koupim dve letenky nebo si koupim hotel na noc navic a zabiju den. V kazdym pripade to, ze nevim, kdy se vratim hraje proti mne a je to draha varianta. Ale tak to proste je - ti, kteri vedi, jezdi levneji a jisteji. Podobne to plati u SA. Prijit v patek odpoledne na Florenc a chtit dva listky na Brno a idealne nekam dozadu asi taky neni to prave orechove:-)
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
17.06.2008 (18:25)  
M: Obávám se, že s menzami jste nezvolil ten nejlepší příklad. Dnes jsou některé i s obsluhou (VUT Brno). A naučí lidi pravidelnému stravování.

Takže po škole se většina lidí stravuje stejným způsobem - teplým (kompletním) obědem v provozovnách závodního stravování, na různé stravenky v restauracích (menu)... Je jich podstatně víc, než těch, kteří řeší oběd bagetou, hamburgerem, svačinou z domova...
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
17.06.2008 (18:19)  
Miroslav Zikmund: Takže se asi shodneme, že by to na někoho chtělo velký bič a malý dvorek.
Nemám absolutní představu o tom, co má ČD volné a jízdy schopné. Ale o víkendech je omezená přeprava na příměstských ostravských linkách. Co tak spojit dva (ze tří) moravských elefantů a jako posilu je poslat do Prahy (a mohou se vrátit zpět na otočku třeba jako Sv). Jistě by to bylo rozumnější, než nechat cestující sedět na zemi v chodbičce.
A že to na ČD neví? Stačí požádat zdejší šoutošstvo, aby se občas prošli s foťákem po vlaku (pokud se jim to v těch nedělních vůbec podaří) a zdokumentovali to. Pak by se asi někdo divil!
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko