..: Student Agency vyhrožuje přesunem na Slovensko. Nelíbí se jí podpora ČD :..

Brno - Student Agency vážně zvažuje, že zastaví přípravy projektu luxusního rychlovlaku mezi Prahou a Ostravou. Vadí jí státní podpora Českým drahám, kvůli níž vyhrožuje přenesením projektu do zahraničí, nejspíše na Slovensko. Vláda se totiž rozhodla zajistit Českým drahám finance na nákup nových vozů a souprav. "Pokud získají tyto prostředky, pak nevidím důvod dál připravovat plánovanou investici do dálkové a regionální dopravy a přesunu své železniční aktivity mimo území České republiky," tvrdí šéf a majitel Student Agency Radim Jančura.

Ilustrační obrázek"Zveřejnili jsme svůj záměr investovat 1,5 miliardy korun z vlastních zdrojů a bez nároků na jakékoliv dotace do dálkové železniční dopravy, ve spolupráci s třetím největším evropským soukromým dopravcem jednáme o investici dalších čtyř miliard. Pokud ovšem vyjde záměr státu obejít Evropskou komisi a zafinancuje přímo České dráhy, nezbude nám než přesunout všechny investice na Slovensko, které vytvořilo spravedlivé podmínky pro všechny dopravce," prohlásil Jančura. Přesunem ale vyhrožuje i do jiné země regionu, protože plánované soupravy HighJet jsou ze své podstaty po menších úpravách způsobilé provozu v celé střední Evropě.

Soukromému dopravci se nelíbí, jak velkou částku se nakonec vláda rozhodla do ČD napumpovat. Původní plán počítal s tím, že do ČD přiteče asi 400 milionů za odprodej majetku státní organizaci SŽDC. Majetek měl být kvůli změně provozovatele dráhy na SŽDC pouze převeden za symbolickou cenu, nakonec ale vše dopadne zřejmě zcela jinak. Týž majetek totiž stát odkoupí za 12 miliard. "Tento majetek měl od počátku stejně připadnout SŽDC, obdobně jak je tomu například na Slovensku. Rozdělení majetku státní organizace zrušil jako neústavní v roce 2003 svým nálezem i Ústavní soud. Žádná z dosavadních vlád, ani ta současná, však na tento nález nereagovala," řekl Jančura. Podle jeho slov jsou si v České republice železniční dopravci rovni stále jen papírově. Reálně však získaly ČD do svého majetku nádraží a pozemky kolem nich, každoročně dostávají od státu záruky za investice a podle Jančury přesto vozí cestující neskutečně draho. Kdyby prý měla Student Agency stejnou dotaci na vlakový kilometr, jakou nyní od státu dostávají ČD, mohli by cestující jezdit zadarmo a přesto by dopravce vydělával.

Zdroj: ČTK. Námět: Svědek


Honza Beránek / JTB | 12.5.2008 (11:35)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 24      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel waszyn 
13.05.2008 (9:46)  
to michawel: hlavně neuznávání si režijek co...
koukám, že i poté co zde byla vyvrácena naprostá většina argumentů odpůrců SA, tak si něco najdou i kdyby to byla sebevětší kravina.
Zeptej se někoho kdo jezdí pravidelně Ostrava-Praha na spokojenost s úrovní cestování vlakem a pak Ti možná dojde, že konkurence by na této trati byla velmi vítaným zkvalitněním katastrofálních služeb.
Zejména po zrušení příplatků, je cestování čímkoliv kromě pendolína opravdový humus pro otrlé povahy.
A Pendolíno zase taky o tolik muziky navíc nenabízí, snad jen, že si tam sedneš, jsi v cíli o půl hoďky rychleji a nestojí tam lidi v uličkách.. a to je za 200 navíc dost málo..
13.05.2008 (8:41)  
Taky trochu přileju ohně. Mít tady soukromníky je věc hezká, ale pokud by to vypadalo jak u autobusů, tak díky NIKDY. Neuznávání si jízdenek v celé síti je něco strašného. Než se pustí konkurence, mělo by být v podmínkách, že v dálkové dopravě i regionální musí platit stejný tarif na celé síti. (pozor nemyslím tím nabídky, tam ať se poperou). Základ musí být ale pro všechny stejný. Takhle to funguje ve Švýcarsku. U nás by tenhle systém možná trochu omezoval na trati do Ostravy, ale jinde ne. Ale stejně si Jančuru na té dálkové trati nedokážu nějak představit. Je vidět, že do toho šel buď aniž by vůbec cokoliv o železnici věděl a nebo mu nejde o to vůbec jezdit, ale spíš mu jde o to vytahnout ze státu nějaké peníze formou soudních pří. Do hlavy mu ale nikdo nevidí.
13.05.2008 (6:36)  
A zase je SA ta špatná:))) Už jsem se kdysi vyjádřil, že i kdyby šlo jenom o reklamní/marketingový tah, je na tom něco špatného?

Aleš Drobný: Ať je dotuje z čeho chce, ale nejsou to veřejné prostředky.

M: Podle mezinárodní pokladny v Plzni ne.
13.05.2008 (2:47)  
Na ketré stejně dostává peníze od státu, takže Jančura dotuje ty jeho busy ze státní kasy, jenom to tak nedává najevo.
13.05.2008 (2:09)  
Railpic: :-)))) 18 mi bylo už za bolševika, když se nesmělo ani za plentu ... ale co ty o tom víš.
Z oboru, který znám hodně dobře, neb mě živí, znám taky praktické důsledky síly a moci sdělovacích prostředků. Nejen před volbami se dá voličům de facto vnutit jakýkoli novinářský názor. Stejně jako věří reklamě a jiným pitomostem, lze zařídit, aby věřili i objektivní realitě. Tak to chodí, národ chytrostí nevyniká (pro vlastence: platí to nejen v Česku ....)
registrovaný uživatel IC540  mail  
13.05.2008 (1:33)  
Souhlas s happy a také xAnri05.
registrovaný uživatel M 
13.05.2008 (1:31)  
Anri - reditel konci pri kazdem schvalovani "rozpoctu" drah? Jsem si nevsiml...
registrovaný uživatel JOHNZ 
13.05.2008 (1:05)  
Dám otázky: To čo píše Jančura vo svojom stĺpiku možno (podotýkam to možno) problémom bude, ale ste si istí, že je to naozaj, ale naozaj ten dôvod, prečo chce projekt presunúť? A ste si istí, že súpravy HighJet vôbec niekedy na koľajnice ČR/SR/PL/AT/HU/DE/IT vyrazia? Ja si tým po tomto článku istý rozhodne nie som.
13.05.2008 (0:08)  
....Jenomže Jančura jaksi neuvádí že autobusy dotuje z vývozů studentů do zahraničí.....
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
13.05.2008 (0:07)  
"state, nedarilo se, zaplat" a statu nic jineho nezbyde...

No a to bude to posledni co generalni reditel ve sve fukci udela, protoze stat se v tomto pripade rovna se vlada a ta bude pekne nasrana az tohle uslysi. Resp. ona to neslysi, bo cenik CD schvaluje MDCR a to nic takoveho nedopusti.

Toto je typicka ukazka toho, jak slabe a jednoduche nazory tu prevladaji.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 24      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko