..: Student Agency vyhrožuje přesunem na Slovensko. Nelíbí se jí podpora ČD :..

Brno - Student Agency vážně zvažuje, že zastaví přípravy projektu luxusního rychlovlaku mezi Prahou a Ostravou. Vadí jí státní podpora Českým drahám, kvůli níž vyhrožuje přenesením projektu do zahraničí, nejspíše na Slovensko. Vláda se totiž rozhodla zajistit Českým drahám finance na nákup nových vozů a souprav. "Pokud získají tyto prostředky, pak nevidím důvod dál připravovat plánovanou investici do dálkové a regionální dopravy a přesunu své železniční aktivity mimo území České republiky," tvrdí šéf a majitel Student Agency Radim Jančura.

Ilustrační obrázek"Zveřejnili jsme svůj záměr investovat 1,5 miliardy korun z vlastních zdrojů a bez nároků na jakékoliv dotace do dálkové železniční dopravy, ve spolupráci s třetím největším evropským soukromým dopravcem jednáme o investici dalších čtyř miliard. Pokud ovšem vyjde záměr státu obejít Evropskou komisi a zafinancuje přímo České dráhy, nezbude nám než přesunout všechny investice na Slovensko, které vytvořilo spravedlivé podmínky pro všechny dopravce," prohlásil Jančura. Přesunem ale vyhrožuje i do jiné země regionu, protože plánované soupravy HighJet jsou ze své podstaty po menších úpravách způsobilé provozu v celé střední Evropě.

Soukromému dopravci se nelíbí, jak velkou částku se nakonec vláda rozhodla do ČD napumpovat. Původní plán počítal s tím, že do ČD přiteče asi 400 milionů za odprodej majetku státní organizaci SŽDC. Majetek měl být kvůli změně provozovatele dráhy na SŽDC pouze převeden za symbolickou cenu, nakonec ale vše dopadne zřejmě zcela jinak. Týž majetek totiž stát odkoupí za 12 miliard. "Tento majetek měl od počátku stejně připadnout SŽDC, obdobně jak je tomu například na Slovensku. Rozdělení majetku státní organizace zrušil jako neústavní v roce 2003 svým nálezem i Ústavní soud. Žádná z dosavadních vlád, ani ta současná, však na tento nález nereagovala," řekl Jančura. Podle jeho slov jsou si v České republice železniční dopravci rovni stále jen papírově. Reálně však získaly ČD do svého majetku nádraží a pozemky kolem nich, každoročně dostávají od státu záruky za investice a podle Jančury přesto vozí cestující neskutečně draho. Kdyby prý měla Student Agency stejnou dotaci na vlakový kilometr, jakou nyní od státu dostávají ČD, mohli by cestující jezdit zadarmo a přesto by dopravce vydělával.

Zdroj: ČTK. Námět: Svědek


Honza Beránek / JTB | 12.5.2008 (11:35)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 24      Zpráv na stránku:   
13.05.2008 (12:56)  
waszyn: vyprovokovat se nenechám, nebojte
režijkář rozhodně nejsem a kdo mě zná osobně, moc dobře ví, jak je nemám rád
Na druhou stranu určitá garance ceny na státem dotovaných výkonech mi přijde jako rozumná. Abyste to pochopili, mě nejde o to nařídit dopravcům jednotné ceny, ale stanovit standardní tarif od kterého se pak mohou odvíjet nějaké komerční nabídky a slevy. Jestli si myslíte, že ve Švýcarech je tahle cena nějak nízká tak rozhodně není. U těch autobusů, kde se jízdenky kupují při nástupu, případně tedy v rezervačních systémech pro dálkovou dopravu ty rozdílné tarify vcelku fungují. U vlaku si to moc představit nedokážu, když už teď lidi řvou, jak je tarif ČD nepřehledný.
ČD rozhodně nemiluju, ale na druhou stranu nechci, aby tady vzniknul nějaký nekontrolovaný bordel.
registrovaný uživatel sAd 
13.05.2008 (12:56)  
anheuser: Můžeš v supermarketu platit kartou v €? Záleží na tom, v jaké měně máš vedený účet k té kartě. Pokud máš € účet, tak při platbě dochází k přepočtu na CZK.

Tak či tak. ČR má jako oficiální měnu CZK a ne €, tak vždy bude docházet k přepočtům na CZK. Je to dáno přímo centrálami platebních společností Visa a MasterCard.

P.S.: Kartou s účtem vedeným v € platit lze. Vyzkoušeno na vlastní kůži.
13.05.2008 (12:47)  
ad Georgo:Tak si ho vemte na Slovensko.Nejsem proti:o)
13.05.2008 (12:18)  
Aleš Drobný: tak prrr, nemal som pocit, že by mi štát na jazykový pobyt so Student Agency niečo prispieval - ostatne, nemá dôvod, platia sa plné komerčné ceny. Pritom podotýkam, že ceny pobytov SA sú, vzhľadom ku kvalite, stále veľmi slušné. Ak je teda z tohoto Jančura schopný ešte aj dotovať busy, tak je to Podnikateľ s veľkým P a klobúk dolu. Takého by som rád videl na železnici!
(Podotýkam, že "jazykový pobyt v zahraničí" často nevedie SA, ale jazyková škola priamo na mieste. Ani ubytovanie nepatrí SA. Letecké spoločnosti, pre ktoré predávajú letenky, tiež nie...)

michawel: a prečo by to nešlo riešiť cez jeden spoločný rezervačný systém? Keď si kupujem napr. v Žiline lístok na bus na autobusovej stanici (teda nie priamo v buse), tak mi v pohode vystavia doklady aj na prestupné spoje napr. v Bratislave. S letenkami to isté.
A vôbec: v regionálnej doprave je cestou IDS, v diaľkovej si príslušný regulačný orgán vždy môže určiť podmienky, za akých bude doprava fungovať. Pohyb cestujúcich s určitými listkami sa predsa dá v dnešnej dobe v pohode odsledovať.
A že sa nebudú uznávať režijky, to mi je úplne ukradnuté :)
13.05.2008 (12:03)  
Různí dopravci, různé tarify, a co Viamont? Netýká se to sice tolika cestujících, ale jedeš-li kupříkladu z Plzně do Bečova n/T dostaneš v Plzni dvě jízdenky a nevšim jsem si, že by to někomu vadilo. Ale ČD4everáci budou hledat všechno špatné, i kdyby SA jezdilo maglevem z Prahy do Ostravy za 50 min. a za jednu korunu. Bude to příliš pomalé, příliš rychlé, ale hlavně je na tom logo SA;) ........

Co je ovšem zajímavé, tak zatím nikdo s jistotou neodpověděl na M-ovu otázku z minula a to, zda je možné zaplatit za jízdenku u ČD kartou v eurech:))) Tak co, ví to někdo?
registrovaný uživatel JOHNZ 
13.05.2008 (11:19)  
babilon: uz vidim ako si ludia, ktori necestuju vlakom medzinarodne, kedze si odmietaju kupovat kvoli vyhodnejsej cene 3-4 listky (vid diskusie inde tu), budu tie 3-4 listky kupovat vnutro, len za to, ze "po ceste" maju sukromnika ...

waszyn: ti ktorym pendolino casovo nevyhovuje nim logicky nepojdu ... ponuka je myslim dostatocna ... a tu "obligatnu" rezijku by ste si ako argument uz konecne mohli nechat od cesty, obzvlast ked drviva vacsina diskutujucich (vratane mna a michawela) ju tak ci tak nema ...
13.05.2008 (11:13)  
michawel: Neuznávání si jízdenek v celé síti je něco strašného.
Co je na tom strašného? Já nosím v peněžence "jízdenky", které mi uznávají nejen všichni autobusoví, ale i železniční dopravci. A mohu je bez problémů vyměnit za rohlíky, boty či třeba kredit do mobilu.
registrovaný uživatel waszyn 
13.05.2008 (10:44)  
M&jindrich:
ano presne, za tech, tech a tech podminek... no to uz pak muzeme skoncit i u jizdenky za 140 Kc ze.. Realita je ale ponekud jina. Ano pravidelni cestujici pendolinem maji inkartu a pokud vi hodne dopredu kdy pojedou jezdi na elisky typu UnL nebo K.Vary-Ostrava za 140 + mistenky za 86, ale Ti co do pendolina lezou zridka(jsou na nej totiz skvele pripoje v Ostrave, ktere naprosto stiraji jeho vyssi rychlost), jezdi na KMB a zadnou cernodirni karticku nevlastni ani vlastni nechteji.. cili asi tak
registrovaný uživatel M 
13.05.2008 (10:33)  
lze, v pripade, pokud, za podminky
tot casta slova ve slovniku CD
13.05.2008 (10:29)  
to waszyn> :) docela odvazne tvrzeni, mistenku lze sehnat i za 86 ;)
  1 2 3 4 5 6 ... 24      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko