Benešov u Prahy - Od 1. května je na trati č. 222 Benešov u Prahy - Trhový Štěpánov nově zaveden specifický způsob odbavení cestujících. Ve vlacích nejezdí průvodčí a jízdenky prodává přímo strojvedoucí. „Tento způsob odbavování je obvyklý na méně frekventovaných tratích, kde není potřeba vlakový doprovod. Cestující se s ním setkají například mezi Olbramovicemi a Sedlčany nebo třeba na městské lince Praha-Libeň – Roztoky u Prahy,“ vysvětluje ředitel Krajského centra osobní dopravy ČD pro Středočeský kraj Alois Kašpar.
Jízdenku si mohou cestující koupit předem, nebo o ni hned při nástupu do vlaku požádají strojvedoucího. Nástup je možný jen předními dveřmi motorového vozu. Ve vlacích nejezdí průvodčí, cestující si tak jízdenky označí sami v označovači.
„Pokud bude cestující přestupovat v Benešově na další vlaky a nebude mít pro navazující úsek jízdenku, může si ji koupit bez komplikací u průvodčího v dalším vlaku. V tomto případě neplatí manipulační přirážku,“ dodává Alois Kašpar.
zdroj: České dráhy
1 2 | Zpráv na stránku: |
Nástup pouze předními dveřemi, kdo měl jízdenku tak si ji cvakl v označovači na plošině. Kdo jízdenku neměl tak zaťukal na fíru, řekl kam chce, fíra vydal jízdenku z POPky. A bylo to všechno na cestujícím jak v MHD: nemusím si kupovat, ale když přijde revizor-smůla. Fíra nic nekontrolovak, bo označovač se nacházel na plošině kam moc neviděl.
A sranda byla když měl člověk jednu jízdenku už odjinud a potřeboval ji cvaknout pro víc vlaků. Do toho označovače byl dost problém tu přeloženou jízdenku nacpat :-D
Ještě poznámečku pro pana Zikmunda: "Jiný způsob odbavení cestujícího strojvedoucím než pomocí POP není možný." Je to samozřejmě nesmysl za určitých okolností právě POP odbavení zdržuje a proto strojvedoucí nadále používají blokové jízdenky v konkretních hodnotách (1,2,5,10Kč) POP je velice užitečná věc a ulehčuje práci obsluze při výpočtu jízdného zejména na delší vzdálenosti ale při výdeji jízdenek na krátké vzdálenosti do ceny 20 Kč je bezkonkurenčně rychlejší způsob odbavení blokovými jízdenkami. Pokud se tyto blokovky zruší tak zbývající možnosti odbavení např. psanými jízdenkami je již nesmysl zcela jasný a dnes je strojvedoucí musí mít vyfasovány pouze jako náhradní možnost odbavení pokud selže POP.
Podotýkám že původní myšlenka,kdy jezdil na slabě obsazeném motoráčku fíra,který nechal nastupovat lidi předníma dveřma a prodával jízdenky,byl systém dobrý.Bohužel se to stočilo k automatům,kdy se jízdenky kontrolují jen namátkově vyjímečně,strojvedoucí jízdenky neprodává - bo není čas a dokonce se jezdí i s vlekem.To je pak nesmysl.
Když chtěl někdo poznatky z provozu,tak na trati 098,kde nyní již většinu vlaků zpětně doprovází opět vlaková četa,tak rapidně stoupl počet měsíčních/týdenních jízdenek a prodaných jízdenek.Když jsem vezl poprvé vlak 21005 ze Žlebu do Dc,tak půlka dětí ani neměla peníze,protože přece tady se nikdy neplatilo....A když jela VLR,tak jí všichni znali a párkrát do měsíce si lístek koupili,nebo si jeden stoupl před kasičku a kupoval lístek celou cestu....
V dobách jasného a (nejen) dětem školou povinným srozumitelného předpisu TR 10 (a navazujících) existovala pro jednoduché odbavení cestujícho tzv. jízdenka P.C (přímá cesta). Když neměla výdejna jízdenek jízdenku do vzdálenější stanice (byly to takové ty venkovské pokladničky nebo závorářské / hláskařské / hradlářské) vydávající jízdenky tak do vzdálenosti 50 km), tak se na rub jízdenky napsalo PC nebo lupl štemplík PC a pokladní razítko. Průvodčí vystavil doplatkovou jízdenku pro celou trasu, jízdenku PC připojil k prvopisu a cestující doplácel rozdíl.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.