..: Z Benešova do Trhového Štěpánova vlakem bez průvodčího :..

Ilustrační obrázek Benešov u Prahy - Od 1. května je na trati č. 222 Benešov u Prahy - Trhový Štěpánov nově zaveden specifický způsob odbavení cestujících. Ve vlacích nejezdí průvodčí a jízdenky prodává přímo strojvedoucí. „Tento způsob odbavování je obvyklý na méně frekventovaných tratích, kde není potřeba vlakový doprovod. Cestující se s ním setkají například mezi Olbramovicemi a Sedlčany nebo třeba na městské lince Praha-Libeň – Roztoky u Prahy,“ vysvětluje ředitel Krajského centra osobní dopravy ČD pro Středočeský kraj Alois Kašpar.

Jízdenku si mohou cestující koupit předem, nebo o ni hned při nástupu do vlaku požádají strojvedoucího. Nástup je možný jen předními dveřmi motorového vozu. Ve vlacích nejezdí průvodčí, cestující si tak jízdenky označí sami v označovači.

„Pokud bude cestující přestupovat v Benešově na další vlaky a nebude mít pro navazující úsek jízdenku, může si ji koupit bez komplikací u průvodčího v dalším vlaku. V tomto případě neplatí manipulační přirážku,“ dodává Alois Kašpar.

zdroj: České dráhy


Adys Poslat mail autorovi | 7.5.2008 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Duhák  mail  
13.05.2008 (18:49)  
Koukám za těch čtrnáct dní co jsme byl pryč z republiky mi na domácí trati zavedli novotu, kterou vyhrožovali víc jak rok... Dneska, jsem si to na naší trati vyzkoušel porvé bez průvodčího a mám takový dojem, že jsem viděl nejméně tři cestující bez lístku-tohle k lepšímu opravdu nepovede...
registrovaný uživatel vojtik 
09.05.2008 (21:37)  
Když jsem jel já pár tratí se samoškou tak to fungovalo takto.
Nástup pouze předními dveřemi, kdo měl jízdenku tak si ji cvakl v označovači na plošině. Kdo jízdenku neměl tak zaťukal na fíru, řekl kam chce, fíra vydal jízdenku z POPky. A bylo to všechno na cestujícím jak v MHD: nemusím si kupovat, ale když přijde revizor-smůla. Fíra nic nekontrolovak, bo označovač se nacházel na plošině kam moc neviděl.

A sranda byla když měl člověk jednu jízdenku už odjinud a potřeboval ji cvaknout pro víc vlaků. Do toho označovače byl dost problém tu přeloženou jízdenku nacpat :-D
registrovaný uživatel komerčák  mail  
08.05.2008 (19:19)  
Specifický způsob odbavení cestujících je poměrně starý projekt. Zkušebí provoz byl zahájen v letech 1994/1995 zcela jistě na trati 111 a myslím někde Kouty nad Desnou později, rozšířeno na tratích 092,094,095,096,098,074...atd 1pár nočního vlaku na trati 090 (Roudnice-Praha) dále na trati 110 Kralupy - Zlonice atd... Původně byl strojvedoucí pouze jako poslední možnost pro cestujícího kde si má jízdenku opatřit, základní odbavení mělo spočívat v předprodejích, staničních a zastávkových pokladnách a dokonce se někde instalovaly na MV prodejní automaty. Způsob tohoto odbavení je však značně odlišný na jednotlivých tratích. Dle mého názoru je to leta neřešený problém z jedné strany tlačen úspornými kroky ČD v oblasti zaměstnanosti a z druhé strany tlakem VLR na strojvedoucí prodávejte, kontrolujte...! Racionalizační kroky totiž ČD činí rovněž při setavě oběhů, jak strojových tak personálních. Tady právě začíná ten zásadní problém, strojvedoucí při 3-5minutových obratech ve vratných stanicích stačí prostě tak akorát přejít na druhou stranu zabouchnout dveře a odjet!!! Určité řešení spočívá v obsazení vlaků se silnější frekvencí vlakovým doprovodem.
Ještě poznámečku pro pana Zikmunda: "Jiný způsob odbavení cestujícího strojvedoucím než pomocí POP není možný." Je to samozřejmě nesmysl za určitých okolností právě POP odbavení zdržuje a proto strojvedoucí nadále používají blokové jízdenky v konkretních hodnotách (1,2,5,10Kč) POP je velice užitečná věc a ulehčuje práci obsluze při výpočtu jízdného zejména na delší vzdálenosti ale při výdeji jízdenek na krátké vzdálenosti do ceny 20 Kč je bezkonkurenčně rychlejší způsob odbavení blokovými jízdenkami. Pokud se tyto blokovky zruší tak zbývající možnosti odbavení např. psanými jízdenkami je již nesmysl zcela jasný a dnes je strojvedoucí musí mít vyfasovány pouze jako náhradní možnost odbavení pokud selže POP.
08.05.2008 (16:48)  
mouka: Díky za vysvětlení, bohužel toto nebylo ze strany ČD dost jasně řečeno, a já mám radši určitou jistotu, než se vydám na cestu. Tak doufám, že to tak bude i fungovat. Mimochodem, v těch Karlových Varech cestou z Merklína jsme byli odkázáni do pokladny. Docela by mě zajímalo, zda jsou pro tyto případy stanovena jednotná pravidla, nebo je třeba spoléhat na lidi - "potkáš, ušetříš, nepotkáš, proděláš" :).
registrovaný uživatel 753006 
08.05.2008 (15:19)  
Ze svých cest a z vyjádření VLR jasně vyplývá že dost velká část cestujících jezdí bez platného JD,resp místní většinou revizory znají,takže pro ně při výskutu VLR není problém si jízdenku zakoupit.Systém specifického odbavení,kdy jízdenky kontroluje VLR a strojvedoucí jen namátkově je v ČR a v podmínkách vyčůransti českého občana a vymahatelnosti práva velký propadák,který si však někteří jedinci zodpovědní za tento projekt na GŘ nechtějí stále přiznat,protože co by také jinak dělali.
Podotýkám že původní myšlenka,kdy jezdil na slabě obsazeném motoráčku fíra,který nechal nastupovat lidi předníma dveřma a prodával jízdenky,byl systém dobrý.Bohužel se to stočilo k automatům,kdy se jízdenky kontrolují jen namátkově vyjímečně,strojvedoucí jízdenky neprodává - bo není čas a dokonce se jezdí i s vlekem.To je pak nesmysl.
Když chtěl někdo poznatky z provozu,tak na trati 098,kde nyní již většinu vlaků zpětně doprovází opět vlaková četa,tak rapidně stoupl počet měsíčních/týdenních jízdenek a prodaných jízdenek.Když jsem vezl poprvé vlak 21005 ze Žlebu do Dc,tak půlka dětí ani neměla peníze,protože přece tady se nikdy neplatilo....A když jela VLR,tak jí všichni znali a párkrát do měsíce si lístek koupili,nebo si jeden stoupl před kasičku a kupoval lístek celou cestu....
08.05.2008 (9:02)  
BigDye tak to je zvlastni,protoze obycejne to funguje tak,ze se nastupuje pouze prednimi dvermi s fira kontroluje a prodava jizdenky
registrovaný uživatel BigDye 
07.05.2008 (22:41)  
Nedávno jsem jel po 074. Fíra za celou cestu neprodal jedinou jízdenku. Nějak se mi nechce věřit, že všichni měli předplatní... Totální úpadek...
07.05.2008 (22:19)  
Jako strojvedoucí jsem před odchodem do důchodu(před třemi lety) ve vlacích se specifickým způsobem odbavení běžně prodával blokové jízdenky-POP měli jen někteří průvodčí. V motoráku byl jízdenkový automat,bohužel hodně poruchový a náročný na obsluhu. Také existoval návod pro cestující,jak postupovat při odbavení,leč byl vypracován lidmi,kteří to asi nikdy v životě neviděli. Tak jsme si udělali návod svůj,vyvěsili ho v motoráku a bylo vyřešeno. No a na ty blokové jízdenky(SPPO příl.1 je stále zná),jezdili cestující tak jako na jízdenky se záznamem P.C.
07.05.2008 (21:29)  
Jiný způsob odbavení cestujícího strojvedoucím než pomocí POP není možný.
V dobách jasného a (nejen) dětem školou povinným srozumitelného předpisu TR 10 (a navazujících) existovala pro jednoduché odbavení cestujícho tzv. jízdenka P.C (přímá cesta). Když neměla výdejna jízdenek jízdenku do vzdálenější stanice (byly to takové ty venkovské pokladničky nebo závorářské / hláskařské / hradlářské) vydávající jízdenky tak do vzdálenosti 50 km), tak se na rub jízdenky napsalo PC nebo lupl štemplík PC a pokladní razítko. Průvodčí vystavil doplatkovou jízdenku pro celou trasu, jízdenku PC připojil k prvopisu a cestující doplácel rozdíl.
registrovaný uživatel happy 
07.05.2008 (20:34)  
ad MŠ: až do Horní Cerekve je v některejch spojích specifickej :)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko