Ostrava - V sobotu 10. května se odehraje fotbalový zápas mezi Spartou Praha a Baníkem Ostrava. Na tento zápas vypraví České dráhy speciální soupravu, baníkovci nazývanou "pekelný vlak". Pro zajištění pořádku bude ve vlaku zajištěn doprovod Policie ČR včetně psovodů. Jestli zrovna nejste fanouškem Baníku, po zkušenostech z minula nedoporučujeme tento vlak použít k cestě do Prahy.
Jízdní řád "pekelného vlaku"
Vlak odjíždí z Bohumína v 6:40. Při své cestě do Prahy-Dejvic zastaví ve stanicích Ostrava hl.n. v 6:57, Ostrava-Svinov v 7:13, Studénka v 7:30, Suchdol nad Odrou v 7:44, Hranice na Moravě v 8:03, Lipník nad Bečvou v 8:20, Olomouc hl.n. v 8:57, Česká Třebová v 10:20 a do Prahy-Dejvic dorazí až ve 12:49. Orientační zpáteční odjezd se odhaduje na 18:30, ale vše záleží na tom, za jak dlouho budou speciální jednotky schopné doprovodit fanoušky ze stadionu do vlaku.
Vlaková spuprava se skládá z 15 vagonů, které baníkovci využívali k minulým cestám. Budou řazené buď z "B" nebo "Bt". Je možné, že budou použité obě varianty. První třídu a restaurační vagon ve vlaku neočekávejte.
Ve vlaku platí běžný tarif Českých drah. Fanoušci Baníku si s tím ale hlavu zpravidla nedělají a na zápasy nejen do Prahy, ale i do vzdálenějších měst jezdí tzv. na "Chachar pas".
Plno bude i v ostatních vlacích
Jedná se zejména o osobní vlaky z okolí Ostravska, které baníkovci využijí jako přípoje na speciální vlak do Prahy. Jedná se o tyto spoje Os 3113 (Frýdlant nad Ostravicí - Ostrava hl.n.), Os 2902 (Čadca - Bohumín), Os 2810 (Český Těšín - Havířov - Ostrava hl.n.), Os 3405 (Opava východ - Ostrava-Svinov), Os 23103 (Veřovice - Studénka), Os 23307 (Bílovec - Studénka), Os 23357 (Fulnek - Suchdol nad Odrou) a také v Os 13357 (Nový Jičín město - Suchdol nad Odrou).
Informace pro fotografy: Kdyby někdo chtěl v ten den fotit na trati 270 a 010, vyhněte se tomuto vlaku a v nejlepším případě fotografujte z bezpečné dálky. V minulosti se stávalo, že z oken létaly láhve od různých alkoholických nápojů.
zdroj: Chachaři.cz
A jestli odpoved na tu otazku s tim nejak souvisi? No, to si pis, ze to souvisi. Tvuj "plan" totiz zahrnuje to, ze nekomu do kupe posles 4 "prima kluky". Kdyz v tom kupe nebudes ty, tak je to samozrejme nadherne az kristalove jednoduchy zpusob, jak je "zaclenit do spolecnosti". Hlavni je, abys v tom kupe nebyl ty... Az se ti nekdy stane, ze pujdes na vlak (nebo jeste hur, uz v nem budes) a budes mit opravdu poradnej strach, aby te nekdo neotipoval za fanouska, tak si na ty svoje knizeci rady vzpomenes...
Není snad podstatné, kde člověk získá nějaké to sociologické minimum (TV však nemám a nesleduji, děkuji za optání).
"Většinová společnost" apod. nejsou žádné krycí hlášky, to je prosté označení těch, co jedou do Prahy za jiným účelem. Odpověď na otázku, jak bych se cítil, kdyby si přísedli..., podle mě nijak nesouvisí s navrhovaným řešením.
Stojím si za tím, že úhrnný rozsah "malých požárů" by byl menší než v případě požáru velkého (důvody viz níže). Ale hlavně bychom neřešili pouze důsledky, ale částečně také příčinu.
Oberleutnant:
Však jsem taky nenabídl žádné komplexní řešení celé problematiky, jen dvoubodové řešení tohoto konkrétního transferu. Nic víc.
JOHNZ:
Asi jste mě plně nepochopil. Já přeci TVRDÍM, že rowdies se chovají celkem normálně, když jsou izolováni, nikoli opak.
Pokud jev tedy chápete jako užitečnou ventilaci frustrace těchto jedinců, pak by náklady opravdu neměla platit většinová společnost. Také vám nikdo nezaplatí, pokud se půjdete odreagovat na paintball.
Priveľmi generalizuješ. Veľká väčšina z týchto ľudí, pokiaľ teda práve nejdú na futbal, nie je nebezpečná a pokiaľ by k tebe nastúpili do kupé nejakého normálneho vlaku (a nešli by na ten futbal), najskôr by si si vôbec nevšimol, že sú to nejakí rowdies. Akurát sa občas teda potrebujú vyblbnúť takýmto pomerne zvláštnym spôsobom.
A tak je možno aj dobré, že idú takto kolektívne v jednom vlaku, kde majú pocit súdržnosti davu a môžu si vybiť ešte viac energie (a ušetriť na cestovnom).
Platenie:
Necestujú náhodou vozňami, o ktorých na diskusii kdekto vyhlasuje, že keby tým mal cestovať on, tak za to nezaplatí, a často sú nazývané "dobytčákmi" ... pokiaľ viem, použité vagóny sú dokonca "vyhradené" na tieto účely, resp. sa používajú vozne pred revíziami.
Ak by ČD chceli, mohli by v Prahe, keď už tam bude to kvantum policajtov, zorganizovať kontrolu dokladov na nástupišti (cestujúci má mať predsa lístok so sebou aj po vystúpení z vlaku.
Takto to možno brať ako takú nepropagovanú súčasť programu Vlakem za sportem ...
A inak videl už niekto z diskutujúcich niekedy súpravu tohoto vlaku po návrate do Ostravy? Čo ja viem, po jazdách fanúšikov futbalu vlakom na Slovensku sú síce vozne znečistené, no nikdy nie zdemolované (občas sa teda čosi urvať podarí, ale nikdy toho nie je moc) ...
Co myslis, ze udela vetsi problem - jeden velkej dav, kterej na delku kroku doprovazi tezkoodenci nebo 50 malych skupinek, ze ktera kazda muze kohokoliv napadnout a predem nedokazes odhadnout, ktera to bude?
Jinak je super, ze pouzivas ty hlasky jako "vetsinova spolecnost" a tak, ale takticky jsi opomenul, jak by ses citil, kdyby k tobe pristoupili do kupe (muzes si treba prohlidnout film Proc? na ukazku, jak by ses mohl citit...).
Ono, je pekny radit, jak si s tim ma poradit vetsinova spolecnost, ale nikdo nechce byt hrdinne v te prvni rade, ze?:-)
Tech lidi z Ostravy proste pojede tolik, ze neexistuje zpusob, jak to rozmelnit do mensich neskodnych pozaru. Muzes mit jeden velkej pozar nebo nekolik velkych pozaru (neexistuje ale zpusob jak udelat nekolik malych pozaru, protoze tech vlaku proste jede omezeny pocet).
PS: V tom jednom vlaku nebude mit co shoret, zatimco v tech obycejnych ano (a tim materialem na horeni nemyslim primarne zarzeni vlaku, ale nefotbalove cestujici)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.