..: Turisté se nevešli do vlaku :..

Ilustrační obrázek Rumburk - Cestující, kteří se vydali vlakem na turistický pochod s názvem Stezka odvahy od organizátorů z Klubu českých turistů v Rumburku, nevěděli že budou mít problém s cestováním. Start totiž nebyl v Rumburku, ale v nedalekých Brtníkách, kam se většina účastníků dopravuje vlakem. „Žádost o posílení vlaků jsem odesílal zhruba měsíc před konáním pochodu, ale ještě 4 dny před akcí mi ve stanici Rumburk nikdo nedokázal říci, zda vlak skutečně bude posílen,“ říká za organizátory Rudolf Prokopec.

Dodává, že o posílení vlaku žádají pravidelně, neboť se pochodu většinou účastní kolem 600 turistů. „Vzhledem k tomu, že se tato akce konala i v loňském roce, posílilo Krajské centrum osobní dopravy ČD v Ústí nad Labem zmíněný spoj ve stejném rozsahu. Ovšem od organizátorů jsme tentokrát neměli žádné bližší informace ani objednávku,“ sděluje mluvčí ČD Radek Joklík. Nikdo totiž nepočítal s tím, že se akce místo běžných 600 turistů, zúčastní téměř 1 000 turistů.

„Právě kvůli posílení vlaku do Mikulášovic bylo třeba změnit pravidelný oběh motorových vozů a z organizačních důvodů pak museli cestující přestupovat,“ vysvětluje Radek Joklík. Upřesnil, že kapacita motorového vozu řady 810 je 55 míst a přívěsného vozu řady 010 je 62 k sezení. Dále uvádí, že kapacita pravidelných spojů se plánuje s ohledem na běžný provoz, například v pracovní dny, v páteční špičku, o víkendu a podobně. Pokud tedy mimořádně necestuje neohlášená velká skupina cestujících, k přeplnění vozu nedojde. Zdůraznil ale, že s mimořádnými akcemi ČD počítají, ovšem jen tehdy, pokud jsou předem ohlášeny a pokud aktuální situace umožňuje pravidelné spoje posílit.

zdroj: Děčínský deník


Adys Poslat mail autorovi | 7.5.2008 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
29.09.2008 (22:08)  
To Michal: oni snad ti cestující v těch vagonech navíc pojedou zadarmo? předpokládám, když dráha ví, že pojede cca 800, nebo 1 000 cestujících, tak si dokáže logicky vydedukovat, že utrží víc na jízdném! Jo, kdyby ty vozy byly prázdné, to by bylo něco jiného. Ale ono je pohodlnější mít nohy na stole a nechat cestující se mačkat v přeplněném vlaku. Jízdenky se tak jako tak prodají, takže onic nejde, že?
10.05.2008 (8:20)  
Proc nadavate na CD,ti jsou v tom zcela nevinne.Nadavejte na KCT za to,ze nedokazali zajistit vetsi posileni toho spoje.
registrovaný uživatel Kokso 
09.05.2008 (22:36)  
Asi tomu opravdu nerozumím a nechápu to (hold starší škola), ale nepříjde Vám to jako snaha, jak a co všechno udělat proto, abychom (ČD) odehnali i posledního zákazníka a následně pak trať prohlásili za nerentabilní a zastavili na ni provoz? No jo, ale z čeho pak budou komandující pišišvorové živeni? Žeby třeba autoprůmysl, či jiné odvětví...?
registrovaný uživatel 753006 
09.05.2008 (14:42)  
A bude hůř.OD vedení UŽST je zákaz dávat vleky na jiné vlaky,než objednané od kraje,nebo zaplacené objednatelem.Takže takové učitelka zavolala dva dny že pojedou třída na výlet,tak dle náměstků mají smůlu,mají jet jiným vlakem nebo si to zaplatit.Bohužel my v provozu toho mcc nezmůžem,leda ty naštvané cestující nasměrovat ke dveřím kanceláře zodpovědné osoby a ať si je tam podají....
09.05.2008 (10:36)  
Nevím jak to funguje kde,ale pokud turisté v Domažlicích pořádají otvírání a zavírání České studánky tak vždy jsou upravena kapacita vlaku tak,aby se tam všichni vešli.Jen při první akci nasazen 810+010,pak již vždy prodloužen Os 7406 v síle BDs+4xBt(resp.Bdt)do české Kubice a následně teprve v Č.K. přestup do 810,který tam nejde Lv..
09.05.2008 (9:48)  
753006 - posílení pravidelné autobusové dopravy se běžně děje v JMK. Je totiž i zájmem kraje zvýšenou frekvenci odvezt. Mimořádní cestující ocení fungující dopravu a možná se k ní i vrátí, pravidelní cestující ocení, že nejedou jako sardinky, případně se do spoje nedostanou. I ze škol si už zvykli na oznámení cca týden dopředu, že se bude konat nějaká akce. Podobně jsou na tom organizátoři význámnějších kulturních akcí. Jak jsou na tom ostatní kraje, nemám ponětí, ale žádnou slávu nepředpokládám.

Z jiného soudku - Předminulý týden se konal pochod kolem Jaroměře. Podobná situace nastala v úseku Jaroměř - Kuks - (Žireč), kde se do jediné 810 vervalo na 130 cestujících. Výstup Kuks cca 70, výstup Žireč cca 40, zbylých cca 20 cestujících pokračovalo dále na DK a Starou Paku. Menší děti seděly mezi bágly na policích, dospělí namačkáni ve všech prostorách motorového vozu.

Výsledek akce: Do Jaroměře přitažen přívěsný vůz 010 na operativní posilu, výpravčí v okolí mají na vyšší místa hlásit konání významnějších akcí.
09.05.2008 (0:39)  
gzy tak si taky KCT mel ty vozy navic zaplatit,ono to totiz taky neco stoji
registrovaný uživatel 753006 
08.05.2008 (22:18)  
ad gzy:Ano,KČT si může vybrat jiného dopravce...ale musí si to pak zacálovat..a vo tom to je...
registrovaný uživatel gzy 
08.05.2008 (21:10)  
Pane Zikmunde, váš výlev jako obvykle perla! Nebudu jmenovat žádné hospodářské zvíře, neb bych jej urážel při srovnání s vámi! Kraj sice objednává ZDO, ale KČT si chtěli přiobjednat vozy navíc, takže zcela správně u dopravce. Nekomentuji jak to dopadlo. KČT bych jen doporučil napříště změnit dopravce, není-li spokojen se stávajícím.
08.05.2008 (18:31)  
Vážení, drobný kacířský názor > objednavatelem osobního vlaku ve vztahu k ČD je přece KRAJ.
Tudíž KČT "Rumburk" měl požádat o posílení soupravy objednavatele vlaku, tj. KRAJ a ze slušnosti poslat kopii žádosti na vědomí ČD. Čili ČD by žádali o finanční příspěvek KRAJ, nikoli KČT Rumburk. Pokud by KRAJ odmítl zaplatit, tak by se veškerá kritika snesla na jeho hlavu.
KRAJ (především Ústecký) by tak konečně poznal, zač je z hlediska vztahu cestující > České dráhy "v Pardubicích perník".
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko