..: Rychlodráha na letiště by měla být již za 5 let :..

Ilustrační obrázek Praha - Zástupci státní správy, pražského magistrátu a Středočeského kraje se dohodli na konečné variantě rychlodráhy z Prahy do Kladna s odbočkou na letiště. Podle memoranda, podepsaného ministrem dopravy Řebíčkem, primátorem Bémem, hejtmanem Bendlem, zástupcem kladenského primátora a dalšími představiteli státních organizaci i samosprávy, by se první cestující měli svézt vlakem na pražské letiště koncem roku 2013.

. Zatím není vyřešen způsob financování výstavby a provozu. Náklady na výstavbu se odhadují na 28 miliard korun. Délka trasy z Masarykova nádraží na letiště Ruzyně činí 20,3 km a návrhová rychlost činí 80 km/hod. Trasa rychlodráhy zachovává v podstatě dnešní trať 120Masarykovo nádraží – Bubny – Dejvice – Ruzyně, kde se napojí nový úsek na letiště. Rychlodráha bude dvoukolejná a elektrizovaná, vybavená moderním zařízením a technologií.

V obvodu Stromovky bude trať vedena dvěma novými tunely. Podpovrchově je řešena i navazující část trasy, včetně železniční stanice Dejvice. V dalším úseku mezi stanicemi Praha – Dejvice a Praha - Ruzyně je trať vedena po povrchu prakticky ve stopě dnešní jednokolejné trati, s drobnými korekcemi, vyplývajícími ze zdvoukolejnění a z požadavků na zrychlení přepravy.

zdroj: Pražský deník


Adys Poslat mail autorovi | 5.5.2008 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel StrecT 
05.06.2008 (14:26)  
já se na to vyseru a pojedu raděj domů na kole
registrovaný uživatel dandys 
08.05.2008 (23:30)  
twg no nemyslim ze by cestujici z mostu jezdili pres Chomutov do prahy jelikoz z Mostu jede rychlik na Prahu kazde 2 hodiny pres Usti nad Labem
,od Lovosic do Kralup to jede 160 km za hodinu ,navic je tu konkurence v podobe autobusu (je o min 50 korun levnejsi)
07.05.2008 (17:19)  
František : nákladní doprava v Dejvicích je hlubokou historií, kdysi tam byly uhelné sklady. Vlečka do kasáren se asi taky nevyužívá.
Do Veleslavína jezdily ucelené soupravy Wapek na vlečku teplárna. Teplárna ovšem topí plynem, uhelné kotle se staly zákazníkem Kovošrotu. Jinak nic ... Ona ta tunelová trať včetně podzemních Dejvic nebrání tomu, aby tam jezdily nákladní vlaky. Ve Vídni se občas taky po kolejích a tunelech S–Bahnu prohání nákladní vlaky.

*****

Pokud by společnosti „Veolia ..." šlo skutečně jen a pouze o zákazníka, tak navštíví ředitelství SŽDC s.o. s objednávkou na přidělení kapacity dráhy a po „přidělení" kapacity dráhy začnou se svými vlaky jezdit a konkurovat ČD kvalitou svých služeb. Ministerstvo dopravy k tomu není třeba.
registrovaný uživatel tgw 
06.05.2008 (17:02)  
kubam Děkuji.
registrovaný uživatel kubam 
06.05.2008 (16:58)  
tgw: návrh na netu ještě není;-)
registrovaný uživatel tgw 
06.05.2008 (16:53)  
Nevíte někdo prosím, kde by se dal sehnat na netu návrh GVD 2008/2009?
registrovaný uživatel tgw 
06.05.2008 (16:49)  
Pavel Z Souhlas.
06.05.2008 (16:37)  
tgw: Jak by mělo vypadat moderní cestování víme asi všichni, třeba se toho dočkáme i na úrovni ČD, když pánové z Veolie teď sedí na těch nejvyšších pozicích ČD. Ono ale také jde o výši dotací. Zadarmo to nikdo s moderními jednotkami jezdit nebude.
registrovaný uživatel tgw 
06.05.2008 (16:34)  
Na trase 086 Liberec Jablonné v Podještědí.

Možná by se ušetřilo i pár minut na trase Liberec-Jablonné v Podještědí,kdyby se nejezdilo po trati přes Liberec Horní růžodol,Ostašov, Karlov pod Ještědem,ale po trati 089 Liberec Chrastava a u Machnína by se udělal oblouk zpět k trati 086.

Danné trasování vlaku by bylo dle mého kratší co do počtu km i rychlejší.
06.05.2008 (16:00)  
Ty woe, další memorandum... :) Po memorandu o zatunelování magistrály za Národní muzeum další kupa ho*en od toho egocentrického id*ota Béma. :(
Kdyby šlo nějak postihovat politiky za jejich nesplněné sliby, pak by tato a další memoranda nespatřila světlo světa..
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko