Praha - České dráhy v dubnu přistoupily ke změně tarifu, která přinese zlevnění traťových jízdenek a síťové jízdenky Klasik pro cestování v 1. vozové třídě všech kategorií vlaků. Cestující nově za komfortnější cestování u těchto jízdních dokladů připlatí 20 % základní ceny jízdenky místo dosavadních čtyřiceti. I nadále je možné využít 25% slevy při použití In-Karty s libovolnou zákaznickou aplikací. Od tohoto kroku si dopravce slibuje zvýšení atraktivity první třídy pro pravidelné cestující. Ceny uvedených časových jízdenek pro 2. třídu zůstávají beze změny.
„Rádi bychom nabídli cestujícím vyšší komfort za přijatelnou cenu. Oddíly první třídy se stále častěji objevují i v regionálních vlacích a například v příměstských jednotkách CityElefant jsou samozřejmostí,“ komentuje změnu náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Petr Moravec. „Věřím, že díky tomu dá hodně lidí přednost právě vlakům před automobily, a to nejen při každodenním dojíždění do zaměstnání.“ České dráhy přitom v době aktualizace tarifu k novému GVD čelily značné kritice kvůli podstatnému zvýšení cen traťových jízdenek, což se dotklo zejména lidí dojíždějících do zaměstnání, škol nebo na delší vzdálenosti. Naopak snížena byla cena aplikace In-Gold s roční platností, která umožňuje zákazníkovi neomezeně cestovat na celé síti ČD v 1. vozové třídě a nevztahuje se pouze na povinné rezervace.
Aktuální ceny traťových jízdenek pro vybrané trasy
Traťový úsek | Cena 2. třídy | Cena 1. třídy | ||
---|---|---|---|---|
Týdenní 15+ | Měsíční 15+ | Týdenní 15+ | Měsíční 15+ | |
Lovosice - Ústí n. L. (22 km) | 264,- | 924,- | 317,- | 1 109,- |
Ostrava - Opava (28 km) | 328,- | 1 148,- | 394,- | 1 378,- |
Pardubice - Pečky (56 km) | 600,- | 2 100,- | 720,- | 2 520,- |
Brno - Břeclav (59 km) | 632,- | 2 212,- | 759,- | 2 655,- |
Praha - Kolín (62 km) | 656,- | 2 296,- | 788,- | 2 756,- |
Traťové jízdenky i síťové jízdenky Klasik jsou přenosné a platí ve všechny dny v době své platnosti na libovolný počet cest v průběhu dne.
Zdroj: České dráhy
Kéž by i ty CityElefanty samotné byly samozřejmostí. A ne že se někam vypravím a místo tichého ladného dobrždění očekávaného a propagovaného ešusu mi do stanice přivřeští tornádo a já si svůj příplatek za první třídu můžu tak akorát doma pověsit na nástěnku.
Natix - jsou ale krasne mekkoucka...
ad M: Čikatecudžin wa wakarinikukattara, wataši wa fucú no hito džanai to omoimasu... 「地下鉄人」はわかりにくかったら、私は普通の人じゃないと思います。
Aneb: Jestli je to těžko zapamatovatelné, tak asi nejsem normální člověk... Možná by pomohlo česky "člověk z metra", nebo prostě někdo, co má něco do činění s metrem...?
EDIT: Opraveno jméno, omlouvám se...
Já tuhle slevu využívám již 3. měsícem a v 1. třídě jsem vždy sám max. ještě jeden cestující a to je vše. Ostatní se mačkají ve dvojce zvlášť ve Čtvrtky a Pátky, kdy si není kam sednout. Já být váma tak o nějakých traťových jízdenkách vůbec neuvažuji. Nabídka ODISu je k mání ještě do konce června za zaváděcí cenu 40,-Kč na 30 dnů a 100,-Kč na 90 dnů, což si myslím, že je více než výhodné.
Na to jste přišel jak? B má poněkud jiný druh "sedadel" a ani s tím soukromím to není moc slavné, když v kupe jede 6 i více lidí.
Michal Šimek:
Díky za info, 2000 je sice relativně dobrá cena, ale vzhledem k tomu, že jsem chudý student jezdící vlakem 2x týdně, se mi to moc nevyplatí. Škoda.
Chtěl bych se zeptat, jak je to vlastně s režijkami a první třídou. Já jakožto "dítě zaměstnance" mám klasickou In-kartu pro neomezenou jízdu druhou třídou a pak mám jenom jakýsi papír ("Průkaz pro bezplatnou jízdu"), který mi umožňuje jet zadarmo i jedničkou, ale jenom dvanáctkrát. Zajímalo by mě, jestli je možné si takový průkaz přikoupit?
Jinak já taky mnohem radši jezdím v A než Ampz, zásuvka na notebook je sice parádní věc, ale mnohem měkčí sedačky plus soukromí v kupéčku ji dost vyvažují.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.