Brno - Jihomoravský kraj již podepsal s Českými drahami smlouvu pro letošní rok na provoz regionálních vlaků, přestože vlaky už jezdí čtvrt roku. Kraj zaplatí skoro půl miliardy korun, ale bude chtít lepší služby. „Dlouho jsme diskutovali o penězích a pokutách za zpoždění vlaků. Nakonec jsme se dohodli, že pokuty budou zhruba dvojnásobné oproti minulým rokům. Přesně se jejich výše ale říct nedá, protože systém výpočtu je velmi složitý a navíc se liší podle trati,“ sděluje krajský radní Jaroslav Pospíšil, který má na starost dopravu v JMK.
České dráhy budou platit už za 15 minutové zpoždění. Dosud měly ještě 5 minut k dobru navíc. Radek Joklík z tiskového oddělení ČD říká, že podmínky pro udělování pokut se zpřísnily. Navíc musejí vždy s předstihem připravit výlukové jízdní řády. Na jižní Moravě byla vyjednávání velmi těžká a kraj je předposledním, s kým smlouvu definitivně uzavřeli. Oslovení cestující většinou přísnější kritéria vítají.
Pospíšil zatím neví o žádných problémech a nedodržením jízdního řádu v letošním roce, na který by se nové podmínky vztahovaly. V minulých týdnech sice do Brna dojížděly rychlíky kvůli špatnému počasí až o půlhodiny později, ty si ale kraj neobjednává a proto se na ně zpřísnění nevztahuje. Během dlouhých měsíců jednání narazili zástupci obou stran na nový problém. ČD totiž ruší nádražní pokladny v malých zastávkách a průvodčí ve vlaku neprodávají jízdenky IDS. Vedení kraje to původně chtělo změnit, ale nakonec je to jinak.
„Dohodli jsme se, že v této smlouvě to řešit nebudeme. Zůstává nám to však jako úkol do budoucna. Už v květnu se mám sejít s náměstkem Petrem Kolářem, s nímž zahájíme jednání o smlouvě pro příští rok. Chceme předejít tomu, co se stalo letos,“ dodává Pospíšil. České dráhy požadovaly 550 milionů korun, kraj navrhoval pouze 475 milionů. Nakonec zaplatí 491 milionů, do čehož započítal i dvacetimilionový příspěvek na žákovské jízdné.
zdroj: Deník
1 2 | Zpráv na stránku: |
http://www.japan-guide.com/e/e2019.html
Za druhé vím minimálně o jedné zemi, kde železnice fungují čistě tržně bez dotací a fungují přitom absolutně dokonale, privátní společnosti si tam staví vlastní tratě, nebo linky metra ... A jezdí přesně jak švýcarské hodinky, stavby nestavby.
a) ČD mají peněz dost, víc nepotřebují
b) ČD hospodaří nesystémově, nedokáží myslet do budoucna - na obnovu vozového parku
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.