..: Transrapid u Mnichova jezdit nebude :..

Ilustrační obrázekBerlín - Přílišné náklady dnes definitivně ukončily vyhlídky na stavbu magnetické rychlodráhy Transrapid na mnichovské letiště. Náklady na vybudování čtyřicetikilometrové tratě totiž v posledních letech dramaticky rostly a už dosáhly téměř dvojnásobku původně kalkulovaných 1,85 miliard eur (asi 47 miliard korun). Dnes to oznámil německý ministr dopravy Wolfgang Tiefensee po krizovém jednání s bavorským zemským premiérem Güntherem Becksteinem a šéfem koncernu Siemens Peterem Löscherem.

Cenový růst mají na svědomí především stavební firmy, ale také malá podpora mnichovské radnice, ovládané levicovou SPD. Ta vloni přislíbila maximálně 925 milionů eur, zatímco pravostředová vláda v Bavorsku by poskytla asi 500 milionů. Právě politici z Křesťanskosociální unie CSU patřili k hlavním zastáncům Transrapidu, proto je tento výsledek pro ně dvojnásob nepříjemný.

Nepříjemné důsledky může mít neuskutečněný projekt i pro konsorcium firem Siemens a Thyssen-Krupp. Do vývoje technologie magnetické levitace investuje už od osmdesátých let a zatím ji zpeněžilo jen v čínské Šanghaji. Vzápětí po vývozu technologie pak zahájili Číňané vývoj konkurenčního rychlovlaku.

zdroj: České Noviny/ČTK


Honza Beránek / JTB | 27.3.2008 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Německo Bavorsko /Bayern


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Web 
27.03.2008 (20:59)  
Qaws: Někde se začít musí? Jaké má tohle výhody oproti letecké dopravě? Kromě lepšího dojezdu na nějaké segregované "nádraží"? Já to beru jako velmi zajímavé z vědeckého hlediska, jinak nepoužitelné...
registrovaný uživatel Qaws 
27.03.2008 (20:49)  
Vousac: ale zase se nekde zacit musi... Bohuzel tady to nevyslo:(

Take jsem kdysi zaslechl famu, ze neco podobneho se melo stavet odkud si pres Berlin a Drazdany do Prahy, a pak z toho seslo.. Mohl by nekdo povolanejsi nakousnout vic?=:o) Predem dekuji;)
registrovaný uživatel Lukess  mail  
27.03.2008 (20:31)  
Škoda, no :-(
27.03.2008 (20:30)  
Za ty peníze(nyní 3,7 miliardy eur) by bez problémů byla vysokorychlostní trať včetně speciálních vozidel. magnetická levitace není asi to pravé,co by se v Evropě mělo pro vylepšení veřejné dopravy stavět.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko