..: Transrapid u Mnichova jezdit nebude :..

Ilustrační obrázekBerlín - Přílišné náklady dnes definitivně ukončily vyhlídky na stavbu magnetické rychlodráhy Transrapid na mnichovské letiště. Náklady na vybudování čtyřicetikilometrové tratě totiž v posledních letech dramaticky rostly a už dosáhly téměř dvojnásobku původně kalkulovaných 1,85 miliard eur (asi 47 miliard korun). Dnes to oznámil německý ministr dopravy Wolfgang Tiefensee po krizovém jednání s bavorským zemským premiérem Güntherem Becksteinem a šéfem koncernu Siemens Peterem Löscherem.

Cenový růst mají na svědomí především stavební firmy, ale také malá podpora mnichovské radnice, ovládané levicovou SPD. Ta vloni přislíbila maximálně 925 milionů eur, zatímco pravostředová vláda v Bavorsku by poskytla asi 500 milionů. Právě politici z Křesťanskosociální unie CSU patřili k hlavním zastáncům Transrapidu, proto je tento výsledek pro ně dvojnásob nepříjemný.

Nepříjemné důsledky může mít neuskutečněný projekt i pro konsorcium firem Siemens a Thyssen-Krupp. Do vývoje technologie magnetické levitace investuje už od osmdesátých let a zatím ji zpeněžilo jen v čínské Šanghaji. Vzápětí po vývozu technologie pak zahájili Číňané vývoj konkurenčního rychlovlaku.

zdroj: České Noviny/ČTK


Honza Beránek / JTB | 27.3.2008 (19:00)
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from Německo Bavorsko /Bayern


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registered user Web 
27.03.2008 (20:59)  
Qaws: Někde se začít musí? Jaké má tohle výhody oproti letecké dopravě? Kromě lepšího dojezdu na nějaké segregované "nádraží"? Já to beru jako velmi zajímavé z vědeckého hlediska, jinak nepoužitelné...
Registered user Qaws 
27.03.2008 (20:49)  
Vousac: ale zase se nekde zacit musi... Bohuzel tady to nevyslo:(

Take jsem kdysi zaslechl famu, ze neco podobneho se melo stavet odkud si pres Berlin a Drazdany do Prahy, a pak z toho seslo.. Mohl by nekdo povolanejsi nakousnout vic?=:o) Predem dekuji;)
Registered user Lukess  mail  
27.03.2008 (20:31)  
Škoda, no :-(
27.03.2008 (20:30)  
Za ty peníze(nyní 3,7 miliardy eur) by bez problémů byla vysokorychlostní trať včetně speciálních vozidel. magnetická levitace není asi to pravé,co by se v Evropě mělo pro vylepšení veřejné dopravy stavět.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko