..: Transrapid u Mnichova jezdit nebude :..

Ilustrační obrázekBerlín - Přílišné náklady dnes definitivně ukončily vyhlídky na stavbu magnetické rychlodráhy Transrapid na mnichovské letiště. Náklady na vybudování čtyřicetikilometrové tratě totiž v posledních letech dramaticky rostly a už dosáhly téměř dvojnásobku původně kalkulovaných 1,85 miliard eur (asi 47 miliard korun). Dnes to oznámil německý ministr dopravy Wolfgang Tiefensee po krizovém jednání s bavorským zemským premiérem Güntherem Becksteinem a šéfem koncernu Siemens Peterem Löscherem.

Cenový růst mají na svědomí především stavební firmy, ale také malá podpora mnichovské radnice, ovládané levicovou SPD. Ta vloni přislíbila maximálně 925 milionů eur, zatímco pravostředová vláda v Bavorsku by poskytla asi 500 milionů. Právě politici z Křesťanskosociální unie CSU patřili k hlavním zastáncům Transrapidu, proto je tento výsledek pro ně dvojnásob nepříjemný.

Nepříjemné důsledky může mít neuskutečněný projekt i pro konsorcium firem Siemens a Thyssen-Krupp. Do vývoje technologie magnetické levitace investuje už od osmdesátých let a zatím ji zpeněžilo jen v čínské Šanghaji. Vzápětí po vývozu technologie pak zahájili Číňané vývoj konkurenčního rychlovlaku.

zdroj: České Noviny/ČTK


Honza Beránek / JTB | 27.3.2008 (19:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus Německo Bavorsko /Bayern


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Web 
27.03.2008 (20:59)  
Qaws: Někde se začít musí? Jaké má tohle výhody oproti letecké dopravě? Kromě lepšího dojezdu na nějaké segregované "nádraží"? Já to beru jako velmi zajímavé z vědeckého hlediska, jinak nepoužitelné...
Registrierter Benutzer Qaws 
27.03.2008 (20:49)  
Vousac: ale zase se nekde zacit musi... Bohuzel tady to nevyslo:(

Take jsem kdysi zaslechl famu, ze neco podobneho se melo stavet odkud si pres Berlin a Drazdany do Prahy, a pak z toho seslo.. Mohl by nekdo povolanejsi nakousnout vic?=:o) Predem dekuji;)
Registrierter Benutzer Lukess  mail  
27.03.2008 (20:31)  
Škoda, no :-(
27.03.2008 (20:30)  
Za ty peníze(nyní 3,7 miliardy eur) by bez problémů byla vysokorychlostní trať včetně speciálních vozidel. magnetická levitace není asi to pravé,co by se v Evropě mělo pro vylepšení veřejné dopravy stavět.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko