..: Pendolino kvůli poškození sběrače nedojelo do Vídně :..

Ilustrační obrázekBřeclav - Ve středu 26.3., krátce po poledni při vjezdu do stanice Břeclav došlo k poškození sběrače elektrické jednotky řady 680. Pendolino na spoji SC 75 Smetana pravděpodobně nešťastnou náhodou zavadilo o trolejové vedení a poškodilo si sběrač. Po zastavení jednotky pak došlo k jiskření ze střechy soupravy. Výše škod je odhadována na půl milionu korun.

„Cestující přestoupili do osobního vlaku, který za několik minut odjížděl do Vídně. Pendolino je schopno po úpravě pokračovat na zpáteční trase, cestující z Vídně přiveze do Břeclavi náhradní souprava rakouských drah“, sdělil krátce po události mluvčí ČD Ondřej Kubala. Obratem dodával: "Zatím nevíme, co nehodu způsobilo, věc je v šetření. Víme ale, že nešlo o závadu Pendolina." Celá jednotka pro jízdu v rozdílných trakčních soustavách používá tři druhy napájení, střídavý proud, který je v Břeclavi, odebírají z troleje dva ze čtyř sběračů.

Ilustrační foto: City Elephant

Zdroj: Novinky.cz


City Elephant Poslat mail autorovi | 28.3.2008 (7:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
13.10.2008 (21:15)  
Já se v železnici vrtám od svých patnácti, tedy dnes už 45 let a o problémy s trakcí se zajímám od té doby, co jsem viděl nepovedený zásah rychlovypínače v měnírně Roztoklaty (rtuťový usměrňovač, tvrdý zkrat na troleji, zpětný zápal a vyhoření obsahu kobky.) Ono udělat ze třech fází jednu a ty tři zatížit symetricky bez usměrnění opravdu nejde.
registrovaný uživatel Honnzok  mail  
26.05.2008 (22:13)  
Ážetďák: Tak tomu říkam odborník vrtám se v železnici 5 let ale tohle sem ještě neslyšel......
12.05.2008 (17:32)  
Věc má háček. Před Břeclaví je napájecí stanice a vzhledem k nutnosti alespoň částečně symetrizovat zatížení sítě 110 kV se u každé napájecí a spínací stanice mění v troleji fáze, takže napětí mezi oběma úseky troleje dosahuje až k 50 kV! Pokud lokomotiva takovýto úsek projede se zdviženým sběračem, dojde k vytažení oblouku, který po drátech běží, takže škody na troleji jsou minimální, vždy to odnese sběrač. Zásah ochrany, vzhledem k tomu, že se nejedná o tvrdý zkrat, může přijít pozdě, nebo vůbec. Řešením by bylo, použít v napájecích stanicích elektronické měniče s usměrňovači. Distribuční síť by byla zatížena symetricky s účinníkem téměř 1 a N. S. by mohly pracovat paralelně s vazbou ochran, stejně, jako na ss. trakci. Spínací stanice by pak nebyly potřeba vůbec a zamezilo by se vazbě N. S. přes trolej. V Rakousku, Švýcarsku a Německu už to zkoušejí na 15 kV systému a úspěšně. Myslím, že by se to mohlo začít dělat i u nás.
03.04.2008 (16:51)  
Honza: Do Ostravy ne, ale na Břeclav jezdí od Svitav dolů...
registrovaný uživatel Honza  mail  
03.04.2008 (13:43)  
Kudy a kam jezdí Pinďa po střídavině? Myslel jsem, že do Ostravy to je všude ss.
v Ústí nad Labem se stalo krátce před koncem provozu řady 460 při najíždění ze stanice Ústí nad Labem Sever do stanice hlavní nádraží, kde zrovna probíhaly rozsáhlé výlukové činnosti k ulomení obou polopantografů jednotky 460 069 + 070. Nevím jak se mu to mohlo stát, do čeho to vletěl, když zapomněl stáhnout a když už urval ten přední, že alespoň ten vzadu nestačil stáhnout.
Mimochodem projíždění pevných stahovaček se zdvyženým sběračem panťákem tu bylo celkem běžný.
31.03.2008 (11:34)  
Ad Martin-CZ:asi máte pravdu,já jsem to sice za 13 let služby v el.depu nezaregistroval,takový případ vždy skončil přepálením,ale bych jich velmi málo. Také záleží na rychlosti nejen napaječe,ale i na rychlosti jízdy-na Břeclavsku jsou ty rychlosti jistě větší než v západních Čechách.
registrovaný uživatel M 
30.03.2008 (20:43)  
stoupa - no, sicht je sichr, o tom zadna:-))
30.03.2008 (20:27)  
Vousáč: Nechci Vám kazit radost, ale ochrany na napaječce jsou dost rychlé a ne vždy se při propojení sběračem na děliči trolej přepálí, takže to možné je. Důkazem jsou ostatní případy v Břeclavi, kdy se strojvedoucím podařilo i čtyřikrát za den projet se zdviženým sběračem do ukolejněného úseku bez přepálení troleje. Naštěstí tohle je jeden z mála případů, kdy strojvedoucí najel sběračem až do připevněné tyčky. Na jiných stavbách je tomu podobně.
30.03.2008 (11:38)  
Ad karel Dobrý:nezlobte se,ale tohle je nesmysl. Zkratovací souprava,vyvvázaná mimo průjezdný průřez,či pevné proudové propojení musí být už ve vypnutém úseku trakčního vedení. Jinak by to nemělo smysl,ale hlavně:když elektrické vozidlo se zdviženým sběračem projede dělení mezi napájeným a odpojeným,zkratovaným úsekem okamžitě dojde ke zkratu na troleji a tato se přepálí. Takže místo,kde je třeba stáhnout sběrač,je dost daleko od místa,kde je umístěna zkratovací souprava,každopádně není technicky možné k ní dojet se zdviženým sběračem.
dopisovatel nebo člen ŽP stoupa  mail  
30.03.2008 (6:06)  
ad V. Hubr + M:

.. a velice nedávno jsem v análech četl, že v depu Brno (? Dolní, či Heršpice?) bývala stále rezerva ř. 275.0 - co kdyby vypadla Slovenská Strela - takto Tatra. Přístup k podmínce n-1 se s časem mění stejně, jako názor na soupravové vlaky versus "jednotky".
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko