..: Bude to LINK – PESA podepsala kontrakt na 31 jednotek pro ČD :..

PESA LINK pro ČD, vizualizace čela, foto: České dráhy Praha — PESA Bydgoszcz, dodávající regionální vozidla rozličným polským, ale třeba také italským dopravcům, získala první kontrakt na dodávku motorových jednotek nové generace. Dnes v poledne podepsaly České dráhy s výrobcem smlouvu o nákupu 31 dvoudílných dieselových jednotek LINK II. Ty vycházejí z modelové řady, v niž PESA nabízí také třídílnou verzi LINK III, stejně jako jednodílný motorový vůz LINK I na stejné bázi. Kontrakt v úhrnné hodnotě 2 miliardy korun předpokládá dodání všech souprav v rozmezí prosince 2012 a ledna 2014; část z vozidel spolufinancují kraje z evropských peněz prostřednictvím regionálních operačních programů (ROP). S nasazením se počítá v Plzeňském, Karlovarském, Ústeckém a Zlínském kraji na nejvýznamnějších regionálních tratích.

PESA LINK pro ČD, vizualizace interiéru, foto: České dráhy Jednotky je možné provozovat i spojené – výrobce garantuje spolupráci až tří strojů v soupravě. Jak podotkl náměstek generálního ředitele ČD Antonín Blažek, tuto schopnost využijí dráhy zejména na trati Plzeň – Domažlice, kde by s devíti jednotkami měly pokrýt veškerou regionální dopravu. Maximální rychlost vozidel činí 120 km/h, vybaveny jsou spalovacími motory splňujícími emisní normu Euro 3B. Každá poskytuje 120 míst k sezení ve velkoprostorových klimatizovaných oddílech, z toho menší část bude také v komfortu 1. vozové třídy. Vozidlo je částečně nízkopodlažní, přístupné pro hendikepované cestující v souladu s normou TSI PRM.

PESA byla poprvé účastníkem tendru na železniční vozidla v České republice a svou cenovou nabídkou pokořila slovenského výrobce ŽOS Vrútky, který nabízel motorovou jednotku řady 861 vlastní konstrukce. Účast na dalších tendrech polský výrobce nevylučuje. V současné době se třeba připravuje výběrové řízení na 9 motorových vozů pro Pardubický kraj, kde bylo původní řízení v minulém roce zrušeno, aby mohl být počet poptávaných vozidel navýšen. ČD navíc uvažují o dodatečném tendru na čtyři vozidla pro regionální dopravu, protože díky cenově nízké nabídce od PESA se podařilo nevyčerpat dostupné prostředky z ROP.

Zdroj: České dráhy, PESA Bydgoszcz


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 17.3.2011 (13:35)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Plzeňský ČR Ústecký ČR Zlínský


  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
19.03.2011 (20:23)  
Řešili jsme Design. Takhle na obrázku se mi to líbí, zatím jsem to neviděl v reálu. Myslím si, že design je velmi odvážný, troufám si tvrdit, že tak odvážný, jako u Laminátky.
Řešilo se kvalita polských výrobků a autobusy Solaris. O Solarisu mi bylo řečeno, že je to firma, vzniklá po zavření továrny Neoplanu v Polsku, konstruktéři neměli práci, tak si založili svojí fabriku, kde to montovali tak, jak je to Neoplan učil. Jinak já si na Polské výrobky nemohu stežovat, podle mě je to takový standard co vnímám.
Docela mě zaráží, že motorové jednotky chtějí hlavně nasazovat pod dráty (např. úsek Mariánské Lázně - Cheb - Karlovy Vary je celý zadrátovaný, tak tam docela nechápu) Karlovy Vary - Chomutov - Jirkov (zase zbytečný Drátovat to do Kadaně a raději tyto jednotky nasadit na rameno Kadaň - Chomutov - Jirkov a plánované el. jednotky nasadit do Varů).
19.03.2011 (18:40)  
MG: a nebyl by lepší název Barufon? :D
19.03.2011 (17:08)  
OK, tak se vraťme k linkům. Původní zpráva mluvila o tom, že z EU bude dotováno 19 souprav a nasazení všech 31 bude takovéto:

* Soupravy dotované z ROP

o Mariánské Lázně - Cheb - Karlovy Vary (5 ks)
o Karlovy Vary - Chomutov - Jirkov (2 ks)
o Plzeň - Domažlice (6 ks)
o Kojetín - Valašské Meziříčí (4 ks)
o Čáslav - Nymburk (2 ks)
* Soupravy bez podpory z ROP

o Děčín - Jedlová - Dolní Poustevna - Bad Schandau - Děčín (7 ks)
o Liberec - Česká Lípa (2 ks)
o Plzeňský kraj (3 ks)

Teď se ale mluví o tom, že dotováno z EU bude jen 17 souprav a nasazovány budou na těchto tratích:

Plzeň - Domažlice
Mariánské Lázně - Cheb - Karlovy Vary
Karlovy vary - Chomutov
Děčínsko a oblast Šluknovského výběžku
Kojetín - Kroměříž - Hulín - Valašské Meziříčí

A přitom se jedná stálo o 31 souprav. Kam tedy půjdou třeba ty 2 co měly jezdit z Čáslavi do Nymburku?
19.03.2011 (15:28)  
M 474 003: Proboha proč tu řešíte marketing společnosti? Je to železnice. Jediná konkurence tu je silniční doprava. Mám auto tak pojedu autem na Říp a to nezmění ani obsluha nahoře bez v Šhinkansenu. Hromadná doprava je homogenní síť nestálé proměnných instrumentů. Zjednodušeně. Pokud si uděláte mapu kde budete monitorovat pohyb každé osoby tak zjistíte, že klienti se dělí na ty co jezdí do práce, školy, za zábavou, a pak ostatní (babička jede k doktorovi apd.) Z toho vyplývá, že zhruba 97% klientů musí jezdit tím, co mají, ať už si stěžují nebo ne. A ty tři procenta jsou lidé jako šotouši zvědavci apd. Kvůli těm se, ale milionové zakázky neoplatí. Chtěl jsem tím jen říct, že by se diskuse měla stočit zase k LINKu
19.03.2011 (15:22)  
MG: palec nahoru. Šukadota? Aj bych to, s dovolením, překřtil na Bastrón, podle Dolly ... že "čela" :o)
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
19.03.2011 (14:59)  
Martin Grill > Alespoň má fíra víc místa :-)))
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
19.03.2011 (14:29)  
http://www.eightyfour.own.cz/sukadota.jpg

Takhle nějak, vážení zpátečníci? ;o)
registrovaný uživatel Paya  mail  
19.03.2011 (12:51)  
M.G: (Někteří by ideálně navařili čela ze 749 na 810 a říkali tomu modernizace)
Martine zvedám všechny 4 palce nahoru !!!!
18.03.2011 (23:57)  
Dobříš jsem uvedl pouze jako příklad. Připadáte mi jako malé děti, které mají radost z hračky. Atraktivní vozidlo může nalákat část cestujících, pokud zjistí, že vše ostatní je při starém, vrátí se zase do svých aut. Myslím tím zastaralou infrastrukturu, kopřivama zarostlá nástupiště, nenavazování přípojů, dlouhé jízdní doby. Pro názornost: když pojedu z Prahy na Říp, je mi úpně jedno, zda pojedu z Vraňan do Ctiněvse v 810 nebo v kolejovém letadle, mně vadí, že musím ve Vraňanech 119 minut čekat, že si nemůžu ve Ctiněvsi nechat batoh, a po návratu z Řípu musím zase 119 minut čekat pod širým nebem ve Ctiněvsi, když se mi povede přijít tak, že vlak zrovna ujede, případně dalších 119 minut čekat ve Vraňanech, protože přípoje na sebe nečekají.
18.03.2011 (23:36)  
Nevím, jestli tam není kvůli dotacím nějaké omezení, ale nemusí to přece jen pendlovat ve směru Bezrozměrov a Valzmez ne? Tedy spíš několikrát za den k nám jede 810 z Vizovic do KM, část trati by to mohlo těch 120 vytáhnout ne? Lepší na tuto část trati než 810.
  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko