..: Bude to LINK – PESA podepsala kontrakt na 31 jednotek pro ČD :..

PESA LINK pro ČD, vizualizace čela, foto: České dráhy Praha — PESA Bydgoszcz, dodávající regionální vozidla rozličným polským, ale třeba také italským dopravcům, získala první kontrakt na dodávku motorových jednotek nové generace. Dnes v poledne podepsaly České dráhy s výrobcem smlouvu o nákupu 31 dvoudílných dieselových jednotek LINK II. Ty vycházejí z modelové řady, v niž PESA nabízí také třídílnou verzi LINK III, stejně jako jednodílný motorový vůz LINK I na stejné bázi. Kontrakt v úhrnné hodnotě 2 miliardy korun předpokládá dodání všech souprav v rozmezí prosince 2012 a ledna 2014; část z vozidel spolufinancují kraje z evropských peněz prostřednictvím regionálních operačních programů (ROP). S nasazením se počítá v Plzeňském, Karlovarském, Ústeckém a Zlínském kraji na nejvýznamnějších regionálních tratích.

PESA LINK pro ČD, vizualizace interiéru, foto: České dráhy Jednotky je možné provozovat i spojené – výrobce garantuje spolupráci až tří strojů v soupravě. Jak podotkl náměstek generálního ředitele ČD Antonín Blažek, tuto schopnost využijí dráhy zejména na trati Plzeň – Domažlice, kde by s devíti jednotkami měly pokrýt veškerou regionální dopravu. Maximální rychlost vozidel činí 120 km/h, vybaveny jsou spalovacími motory splňujícími emisní normu Euro 3B. Každá poskytuje 120 míst k sezení ve velkoprostorových klimatizovaných oddílech, z toho menší část bude také v komfortu 1. vozové třídy. Vozidlo je částečně nízkopodlažní, přístupné pro hendikepované cestující v souladu s normou TSI PRM.

PESA byla poprvé účastníkem tendru na železniční vozidla v České republice a svou cenovou nabídkou pokořila slovenského výrobce ŽOS Vrútky, který nabízel motorovou jednotku řady 861 vlastní konstrukce. Účast na dalších tendrech polský výrobce nevylučuje. V současné době se třeba připravuje výběrové řízení na 9 motorových vozů pro Pardubický kraj, kde bylo původní řízení v minulém roce zrušeno, aby mohl být počet poptávaných vozidel navýšen. ČD navíc uvažují o dodatečném tendru na čtyři vozidla pro regionální dopravu, protože díky cenově nízké nabídce od PESA se podařilo nevyčerpat dostupné prostředky z ROP.

Zdroj: České dráhy, PESA Bydgoszcz


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 17.3.2011 (13:35)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Plzeňský ČR Ústecký ČR Zlínský


  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   
21.03.2011 (0:04)  
Jen, abychom nezapomněli:

http://www.zelpage.cz/zpravy/7964
20.03.2011 (23:18)  
Jiřík K.: Tak jsem ještě hledal po webu a nemůžu k té přidělené lednové dotaci z ROP Střední Čechy najít podrobnosti krom toho, že se ten projekt jmenuje "Modernizované jednotky pro Kolínsko a Kutnohorsko". Pokud bych ten název vzal doslova, tak za jediné modernizované jednotky, které ČD nakupují, se dají označit Regionovy. Čili nabízí se tak přeci jen možnost, že oproti tomu, co ČD tvrdily ještě v září, se místo dvou nových jednotek pro trať Čáslav - Nymburk rozhodly pořídit Regionovy (asi pro okolní lokálky), podle té částky to pak vychází na pět jednotek (kus za 26 miliónů) a na to by sedělo i těch dotačních 40% procent z ceny. Tuším, že ČD doposavad Regionovy z ROP nefinancovaly.
registrovaný uživatel tarten 
20.03.2011 (22:04)  
MirekM:
Delší je o nějakých 70% - sedadel.
registrovaný uživatel MirekM  mail  
20.03.2011 (21:33)  
Miroslav Zikmund: To bych chápal, a proto jsem proti tomu u RS 1 námitky neměl. Problém mám teď s tím, proč najednou u LINKu (rovněž dieselového, regionálního a ne o tolik delšího) má být spřáhlo jiné. LINK se – v rozporu se svým názvem – nesmí spojovat s ničím jiným?
20.03.2011 (21:15)  
Jiřík K.: to je nějaké divné, protože Českým drahám bylo v rámci ROP Střední Čechy už v lednu přiděleno 52.030.000 korun na jejich nákup, což mimochodem přesně odpovídá 40% z ceny dvou jednotek.
20.03.2011 (20:12)  
MirekM : RS1 s kuplí třebas proto, že se předpokládá přeprava vozidla "v závěsu" jiného vlaku nebo nasazení vozidla na vlak s jinými vozidly.
RS1 v barvách DB (BR 650) mají kupli, u jiných dopravců schacka ...
registrovaný uživatel MirekM  mail  
20.03.2011 (15:47)  
Nemá někdo tušení, proč u jedněch nových regionálních vozidel (RS 1) má být šroubovka a u druhých (LINK) Scharfenberg? Ještě bych pochopil, kdyby se na hlavních tratích (ešusy a nové jednopatrové elektrické jednotky Škoda) používal Scharfenberg a na lokálkách šroubovka, ale teď už tomu vůbec nerozumím.
registrovaný uživatel Werkie  mail  
20.03.2011 (15:33)  
khunas: Někde jsem slyšel, že by se to mělo vyřešit do konce března, takže ještě čas. Samozřejmě je to spíš JPP.
registrovaný uživatel khunas  mail  
20.03.2011 (12:57)  
a co Railjety neví te o tom někdo něco ?
registrovaný uživatel Paya  mail  
20.03.2011 (12:04)  
Martin Grill: Luxusní fotka, já bych to nalil jako zajímavost !!!!!!!
  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko