Praha — PESA Bydgoszcz, dodávající regionální vozidla rozličným polským, ale třeba také italským dopravcům, získala první kontrakt na dodávku motorových jednotek nové generace. Dnes v poledne podepsaly České dráhy s výrobcem smlouvu o nákupu 31 dvoudílných dieselových jednotek LINK II. Ty vycházejí z modelové řady, v niž PESA nabízí také třídílnou verzi LINK III, stejně jako jednodílný motorový vůz LINK I na stejné bázi. Kontrakt v úhrnné hodnotě 2 miliardy korun předpokládá dodání všech souprav v rozmezí prosince 2012 a ledna 2014; část z vozidel spolufinancují kraje z evropských peněz prostřednictvím regionálních operačních programů (ROP). S nasazením se počítá v Plzeňském, Karlovarském, Ústeckém a Zlínském kraji na nejvýznamnějších regionálních tratích.
Jednotky je možné provozovat i spojené – výrobce garantuje spolupráci až tří strojů v soupravě. Jak podotkl náměstek generálního ředitele ČD Antonín Blažek, tuto schopnost využijí dráhy zejména na trati Plzeň – Domažlice, kde by s devíti jednotkami měly pokrýt veškerou regionální dopravu. Maximální rychlost vozidel činí 120 km/h, vybaveny jsou spalovacími motory splňujícími emisní normu Euro 3B. Každá poskytuje 120 míst k sezení ve velkoprostorových klimatizovaných oddílech, z toho menší část bude také v komfortu 1. vozové třídy. Vozidlo je částečně nízkopodlažní, přístupné pro hendikepované cestující v souladu s normou TSI PRM.
PESA byla poprvé účastníkem tendru na železniční vozidla v České republice a svou cenovou nabídkou pokořila slovenského výrobce ŽOS Vrútky, který nabízel motorovou jednotku řady 861 vlastní konstrukce. Účast na dalších tendrech polský výrobce nevylučuje. V současné době se třeba připravuje výběrové řízení na 9 motorových vozů pro Pardubický kraj, kde bylo původní řízení v minulém roce zrušeno, aby mohl být počet poptávaných vozidel navýšen. ČD navíc uvažují o dodatečném tendru na čtyři vozidla pro regionální dopravu, protože díky cenově nízké nabídce od PESA se podařilo nevyčerpat dostupné prostředky z ROP.
Zdroj: České dráhy, PESA Bydgoszcz
Díky
Třeba kdyby to chtěl někdo nasadit na přímý vlak Kroměříž - Zlín místo ropovodu z 810, tak to na koridoru z Otrokovic do Hulína zajede stejné jízdní doby jako Eso se čtyřma. Ale to by byl vlastně dízl pod dráty a to je pro šotouše hrdelní zločin, takže těch 77 a 30 tisíc lidí nesmí mít přímé spojení, dokud se nezadrátuje.
Edit: AD polská kvalita - víte jakou měly pověst škodovky v západním světě? Když chce někdo do nafilmovat starý střep, tak vezme stodvácu/trabanta. A dneska?
Spotřeba v kopcovitém terénu bude vyšší …naopak s dobrou rekuperaci nižší než by ten stroj měl na rovinatých tratích
To je ale zajímavý názor... To jakože lidi budou chodit do kopce pěšky a z kopce se vracet rekuperujícím vlakem?
Jinak nevím, jak chcete rekuperovat naftu.
MIRO
mohly se tu vyrábět licenčně osvědčené, vyzkoušené, schválené,
Před dvěma dny jsem se vrátil z jednání o budoucím osvědčeném vyzkoušeném schváleném vozidle (protože to aktuálně osvědčené vozidlo už výrobce dodávat nechce). U zadavatele vozidla má mužská část managementu vyrvaný zbytky vlasů a problémy s erekcí, ženská část zase má deprese a celé noci probrečí.
Výrobce, ač vozidlo ještě není ani celé nakreslené, zamítá jakékoliv požadavky zadavatele na úpravy vozidla oproti vizualizacím, a je to teda dizajnově značně ulítlý (dizajnér byl v lepším případě ovíněn, v horším asi zhulenej něčím silnějším). Na oltář dizajnu (který bych dokázal pochopit pouze pokud provozovatel chce přilákat zákazníky tím, že stroj budou řídit sličné děvuchy dole bez...) padlo i třeba "nejcennější" místo na pultu - jeho střed.
Martin Grill:
Mně se tohle prostě nelíbí, jako se mi nelíbí Maxima ani Taurus. Nejhezčí jsou laminy, brejlovci, potkani, hydry. Německá 103-ka a některé starší švýcarské elektriky (abych se podíval i za plot). Bohužel TSI nám podobné designy navždy pohřbily.
Letecké nehody se stávají bohužel všem a do toho bych se raději vůbec nepouštěl. Ale není bez zajímavosti, že v 50. až 70. letech to byly naše slavné ČSA, kdo měl v přepočtu na počet letadel jedny z největších ztrát...
Pokud odbočím třeba k těm potravinám, tak samozřejmě Poláci umí vyrobit kvalitní potraviny, jenže ty k nám asi Lidl vozit nebude. A zase, když víme, co jsou schopni pro řetězce vyrobit čeští uzenáři, co jim chceme vyčítat?
Vypadá to, že spousta čecháčků se zasekla někde na konci 80. let, kdy jsme proti nim byli opravdu někde jinde. Jenže za těch 20 let oni náš náskok slušně stáhli. A když ještě jednou mírně odbočím, most na vlak jim na rozdíl od zlatých českých ručiček ještě nespadnul.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.