..: Jarní výluky na trati 270 - CityElefant na více spojích :..

Ve dnech 13.3. až 12.5. tohoto roku je plánována rozsáhlá výluka jednoho z posledních neopravených úseků trati číslo 270, Červenka - Zábřeh na Moravě. Důvodem jsou rozsáhlé stavební práce na tomto úseku III. železničního koridoru, které si vynutí jednokolejný provoz. Mnohé regionální a několik dálkových spojů bude mít upravené jízdní časy, popř. jízdní trasy a cílové či počáteční stanice. Výluky s sebou přináší také možnost vzniku zpoždění. Přinášíme Vám přehled souvisejících změn v dopravě.


  • Expres 524/525 Šohaj pojede v úseku Olomouc - Praha hl.n. pouze v pátek, o víkendu a svátcích.
  • Sp 1700 bude na příjezdu do Olomouce o 30 minut opožděn. Sp 1701 a 1704 budou odkloněny na trasu Ruda nad Moravou, Bludov, Uničov, Šternberk, Olomouc. Nebudou tedy stavět ve stanicích Zábřeh na Moravě, Mohelnice, Červenka. Sp 1702 a Sp 1705 jsou mezi Olomoucí a Zábřehem odřeknuty.
  • Rychlíky 903 - 909 budou do Zábřehu na Moravě přijíždět o 10 minut později a ztrácí tak návaznost na přípoje ve směru do Prahy. Vlaky 902 - 908 budou ze Zábřehu na Moravě odjíždět o 10 minut dříve. Všechny spoje budou přepřahat v Mohelnici.
  • Většina osobních vlaků je v úseku Zábřeh n.M - Červenka (-Olomouc) odřeknuta. Dráhy nabídnou zvláštní osobní vlaky v jiné časové poloze.

Díky těmto změnám je také zkráceno rameno ranního Os 3302 z Bohumína, vedeného jednotkou CityElefant, který bude končit v Olomouci, obslouží také spoje Os 3705 a Os 3706 a vrátí se zpět do Bohumína jako Os 3309. Jednotka je na spojích garantována.

Po skončení staveb v tomto úseku lze očekávat přesun prací na jiné úseky a vydání nových výlukových jízdních řádů.

Zdroj: ČD, výlukový jízdní řád


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 12.3.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2      Zpráv na stránku:   
15.03.2008 (2:38)  
Jožka) Ne každý serfuje denně na stránkách ČD, a ne každý předpokládá, že by tam měl hledat něco takového. Musíme nad tím přemýšlet jako lidé, a ne jako šotouši. ;) Do zpravodajství taková informace patří.

Stejně jako tebou chtěné informace o NExech - pokud takové informace máš, myslíš, že mohou být někomu jinému přínosné, tak to hoď do textu, pošli do redakce, my to tady zpracujeme velmi rádi.
registrovaný uživatel Jozka 
14.03.2008 (23:49)  
Josef Petrák:
Ti, kteří na této trati denně dojíždí, o výluce asi už věděli a najít tuto info na webu ČD není tak obtížné ;O)

Kdežto info o nákladech se těžce shání a určitě o ni bude zájem vzhledem k tomu, že se to tady hemží šotoušema :-D

Kontík = kontejner, možno chápat i jako ucelený NEx s kontejnery :-))
registrovaný uživatel Praha hl. n.  mail  
14.03.2008 (19:41)  
Asi není dobrý nápad jet na traťi, kde se staví, ne? Přesto, ta zpoždění budou hrozná.
registrovaný uživatel Jozka 
13.03.2008 (20:54)  
Pěkná aktualita, ale příště by to chtělo komplexnější info, tohle jde nalézt běžně na internetu ;O)

Zajímavější je třeba vozba kontíků z Lípy n. D. do Prahy a zpět po Vláře :-)
13.03.2008 (21:48)  


Opakování, matka moudrosti.

Kolik lidí využije informaci o vozbě nákladů po Vláře (předpokládám, že kontíkem je myšlen ucelený kontejnerový nákladní expres) a kolik lidí využije informaci o výluce na trati, kde třeba denně dojíždí?
13.03.2008 (9:09)  
Milos: zrovna Milovice, doufam, se stavet budou v ramci tzv pateho koridoru...Stavba mela zapocit v roce 2011, ale je zrejme, ze to je scifi...Ono by se na mnohych usecich stavelo rychleji, treba IV koridor Benesov-C Budejice..trat je jednokolejna, pridelava se druha kolej, bude se delat dost prelozek...mohlo by byt rozdelano nekolik useku najednou, aniz by to melo zasadni vliv na dopravu...Ale, nejsou penize, proto se muze stavet jen tak rychle, jak penize dovoli..Konec koncu, penize u nas nejsou na nic, zvlaste pak na kulturu, skolstvi atd dopravni infrastrukturu nevyjimaje..ale to uz je z jineho soudku..chtel jsem rict, ze si nestezuju, ze by prace probihaly pomalu z duvodu, ze to nekdo nechce, ale z duvodu, ze nejsou penize a za to rozhodne stavari nemohou
12.03.2008 (21:34)  
Václav Růžek: Bohužel přehled nemám, informaci mám pouze od výpravčího. Loni se nákladní vlaky vyskytovaly v trase Olomouc - Šumperk přibližně v těchto časech: Do Šumperka 3:00 - 4:45, 11:45 - 13:30, do Olomouce 8:45 - 10:30, 20:00 - 22:00. Často se ale jezdilo se zpožděním či náskokem (až 3 hodiny).
12.03.2008 (18:18)  
Karel831: K těm nákladům: Nemáš alespoň trochu představu, jak tam jezdily a tedy teď zase budou jezdit?
12.03.2008 (17:31)  
Myslím si, že postup výstavby časově nijak nevybočuje ze standartů. Je třeba si uvědomit jaká je délka úseku Zábřeh na Moravě - Olomouc, kolik se zde nachází ŽST. Z pohledu cestujícího to vypadá jako krátký úsek, ovšem tento úsek byl ve starém stavu z drtivé většiny na 120km/h, část na 140 km/h, dva "zanedbatelné úseky" na 100km/h - tomu odpovídala i relativně "krátká" jízdní doba k délce úseku.

Rok 2008 je z hlediska stavebního největším omezením pro dopravní kapacitu tohoto úseku tratě, především započatá přestavba mostu přes řeku Moravu v ŽST Moravičany.
Zavedení běžného koridorového provozu lze předpokládat na jaře 2009.
V první polovině roku 2009 je v plánu započít přestavbu uzlu Přerov.
12.03.2008 (16:51)  
Pokud se nepletu, tak na trati Přerov - Česká Třebová se začalo s modernizací již v roce 2002 úsekem Olomouc - Červenka. Ohledně doby rekonstrukce ale souhlasím s Milošem. Mezi stanicemi Červenka - Moravičany trať navíc prochází CHKO Litovelské Pomoraví, k čemuž se při stavbě také muselo přihlédnout.

Kromě Sp 1701 a 1704 budou přes Šternberk a Šumperk odkloněny také 2 páry nákladních vlaků (stejně jako loni).
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko