Ve dnech 13.3. až 12.5. tohoto roku je plánována rozsáhlá výluka jednoho z posledních neopravených úseků trati číslo 270, Červenka - Zábřeh na Moravě. Důvodem jsou rozsáhlé stavební práce na tomto úseku III. železničního koridoru, které si vynutí jednokolejný provoz. Mnohé regionální a několik dálkových spojů bude mít upravené jízdní časy, popř. jízdní trasy a cílové či počáteční stanice. Výluky s sebou přináší také možnost vzniku zpoždění. Přinášíme Vám přehled souvisejících změn v dopravě.
- Expres 524/525 Šohaj pojede v úseku Olomouc - Praha hl.n. pouze v pátek, o víkendu a svátcích.
- Sp 1700 bude na příjezdu do Olomouce o 30 minut opožděn. Sp 1701 a 1704 budou odkloněny na trasu Ruda nad Moravou, Bludov, Uničov, Šternberk, Olomouc. Nebudou tedy stavět ve stanicích Zábřeh na Moravě, Mohelnice, Červenka. Sp 1702 a Sp 1705 jsou mezi Olomoucí a Zábřehem odřeknuty.
- Rychlíky 903 - 909 budou do Zábřehu na Moravě přijíždět o 10 minut později a ztrácí tak návaznost na přípoje ve směru do Prahy. Vlaky 902 - 908 budou ze Zábřehu na Moravě odjíždět o 10 minut dříve. Všechny spoje budou přepřahat v Mohelnici.
- Většina osobních vlaků je v úseku Zábřeh n.M - Červenka (-Olomouc) odřeknuta. Dráhy nabídnou zvláštní osobní vlaky v jiné časové poloze.
Díky těmto změnám je také zkráceno rameno ranního Os 3302 z Bohumína, vedeného jednotkou CityElefant, který bude končit v Olomouci, obslouží také spoje Os 3705 a Os 3706 a vrátí se zpět do Bohumína jako Os 3309. Jednotka je na spojích garantována.
Po skončení staveb v tomto úseku lze očekávat přesun prací na jiné úseky a vydání nových výlukových jízdních řádů.
Zdroj: ČD, výlukový jízdní řád
1 2 | Zpráv na stránku: |
Stejně jako tebou chtěné informace o NExech - pokud takové informace máš, myslíš, že mohou být někomu jinému přínosné, tak to hoď do textu, pošli do redakce, my to tady zpracujeme velmi rádi.
Ti, kteří na této trati denně dojíždí, o výluce asi už věděli a najít tuto info na webu ČD není tak obtížné ;O)
Kdežto info o nákladech se těžce shání a určitě o ni bude zájem vzhledem k tomu, že se to tady hemží šotoušema :-D
Kontík = kontejner, možno chápat i jako ucelený NEx s kontejnery :-))
Zajímavější je třeba vozba kontíků z Lípy n. D. do Prahy a zpět po Vláře :-)
Kolik lidí využije informaci o vozbě nákladů po Vláře (předpokládám, že kontíkem je myšlen ucelený kontejnerový nákladní expres) a kolik lidí využije informaci o výluce na trati, kde třeba denně dojíždí?
Rok 2008 je z hlediska stavebního největším omezením pro dopravní kapacitu tohoto úseku tratě, především započatá přestavba mostu přes řeku Moravu v ŽST Moravičany.
Zavedení běžného koridorového provozu lze předpokládat na jaře 2009.
V první polovině roku 2009 je v plánu započít přestavbu uzlu Přerov.
Kromě Sp 1701 a 1704 budou přes Šternberk a Šumperk odkloněny také 2 páry nákladních vlaků (stejně jako loni).
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.