..: Kraj chce zrušit železniční trať Hrušovany nad Jevišovkou - Hevlín :..

Ilustrační obrázek Hevlín - Představitelé Jihomoravského kraje připravují zrušení tratě 245 z Hrušovan nad Jevišovkou do Hevlína. Linka je totiž prodělečná, a proto na ní provoz má skončit už v prosinci. Hevlínským zastupitelům se to nelíbí, ovšem v současném stádiu již těžko dosáhnou zvratu. Krajský radní pro dopravu Jaroslav Pospíšil označil za neperspektivní i projekt obnovy železničního spojení přes hranici do Laa na der Thaya.

„Uvažujeme, že navrhneme obcím lepší dopravní řešení. Náš návrh ještě musí projít posouzením v orgánech kraje, nesouvisí přímo s vyjednáváním s ČD,“ uvedl radní Pospíšil. Představa, že by měli do práce či do školy dojíždět autobusem, se některým cestujícím nezamlouvá. Hevlínští zastupitelé dostali návrhy z kraje tento týden. Místostarosta Jiří Dohnal říká, že podle údajů kraje stojí provoz železniční tratě ročně téměř 3 miliony, výnos je 300 000. Autobusy by ročně vyšly na 1 700 000. Místostarosta také poukazuje na to, že Rakušané přivedli elektrifikovanou trať až ke státní hranici a po letech vyjednávání začaly přípravy projektu obnovy zničené trati z Hevlína k hranici.

Podle přednosty znojemské železniční stanice Pavla Karšulína by zrušení provozu mohlo k poškození trati přispět. „Po zastavení provozu se stává, že nastanou problémy, včetně nájezdů zlodějů. Není v silách drah kilometry dlouhé úseky stále hlídat. Na druhé straně zrušení lokálky nemá přímý vliv na projekt obnovy, pokud budou podepsány nutné mezistátní dohody,“ dodal Karšulín. Upozornil, že trať by v každém případě vyžadovala kompletní modernizaci.

zdroj: Znojemský deník


Adys Poslat mail autorovi | 10.3.2008 (10:09)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel tulip 
29.03.2008 (20:34)  
Bvak,
perfektní nápad - spojení jižní Moravy s jižními Čechami přes Rakousko. Odvěký nápad!
registrovaný uživatel kubam 
12.03.2008 (22:36)  
bvak: nápad pěknej...hlavně na té 246ce by to něco chtělo;-)
registrovaný uživatel bvak 
12.03.2008 (11:19)  
Hm, zrovna 245 mi z těch tratí na Znojemsku přijde (pro lokální dopravu) docela použitelná. Zato 246 se přímo nabízí k expresnímu spojení Znojmo - Mikulov - Břeclav, jen nebýt tak zanedbaná. (Potom by se dalo západním směrem pokračovat přes Retz, Sigmundsherberg, Gmünd NÖ a elegantně dosáhnout jihu Čech - otázkou je průchodnost a výtěžnost takovéto na mapě hezké trasy:)
registrovaný uživatel kubam 
12.03.2008 (0:08)  
ta diskuze mě tu tak trochu zaráží....zdá se mě jako kdyby tady každej plácal pátý přes devátý...Každej má v nečem pravdu a v něčem se plete, podle toho jakej má subjektivní názor...a takový by to bylo asi i ode mě.
Tak jen podotknu, že jako Znojmákovi, kterej se odstěhoval téměř k nádraží v Hrušovanech, je mi sice líto, že se trať zruší, i proto, že jsou hůř vytížený tratě...ale co tady naděláme. Absolutní nic...Můžeme jen doufat, že se snad zlepší aspoň ty "lepší" tratě okolo Znojma....
No tak budeme doufat...
11.03.2008 (23:23)  
to happy: stokrát raděj pojedu 65 km na Okříšky v 810 než v Bixu na Břeclav !!! ty vagony jsou snad speciálně navrhnutý na nepohodlnou jízdu !! Hrušovany obsloužený busama jsou už teď. Přípoj na vlaky od Znojma jsou, a do Brna se jezdí busem.
registrovaný uživatel happy 
11.03.2008 (21:40)  
ad Znojmak:
A ty se divíš,že na Okříšky moc lidí nejezdí??No komu by se taky v 810 při tragickém a totálně antisystematickém jízdním řádu chtělo.A vlaky na Břeclav jezdí solidně vytížené a samotná 842 by rozhodně nestačila.Ono to čekání na prázdné vlaky od Brna značně prodlužuje JD a prostoje v Hrušovanech.Takže Znojmo Břeclav zrychlit.A autobus preferuji právě kvůli řádnému obsloužení Hrušovan a kvůli ceně.Ušetřené prostředky potom investuji raději do tratě,která má smysl.
11.03.2008 (20:48)  
To happy : jakožto znojmák mám docela přehled odkud kam se jezdí... :) Na Vídeň to bez změny tarifu nemá absolutně smysl... na pravidelné dojíždění moc drahé a na výlety vlastně taky :-D na Okříšky jezdí lidi tak maximálně do Moravských Budějovic, dalších 50 km je to intimčo pro jednoho cestujícího. Na Břeclav se dá jezdit pouze 842 ostatním je to tragédie :( a ta Hevlínka o které tady pořád mluvíte zase tak prázdná nejezdí, teda co se obsazenosti týče je na tom líp než vlak na Okříšky.
registrovaný uživatel Mozek 
11.03.2008 (20:39)  
MZ: v internetové verzi http://www.cd.cz/static/old/NEW/TCD2008/8_10obsa.htm to bohužel není.
To jako, že by se obnovila zastávka Blaustaudenhof na "nákladní" trati do Wulzeshofenu?

Kdo má čas, může shlédnout video:
http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/1097944695-nas-venkov/307295350020006-27.04.2007-15:05.html
11.03.2008 (16:52)  
V Železničáři 10/2008 je drobná informace o tom, že se připravuje projekt golfového areálu v prostoru Laa a.d. T., přičemž projekt zahrnuje i obnovení provozu na trati Laa - Hevlín ... půvabné

SzKT : nikoli neschopnost, ale úmysl a umíněné dětinské trvání na TCV tarifu v příhraniční dopravě. ÖBB několikrát nabízely ČD přechod na vnitrostátní tarif do sousední stanice podle toho, kdo jezdí, toho tarif platí, tak jako je to v civilizované (západní) Evropě. čili do Břeclavi by se jezdilo za tarif ÖBB, resp. dopravního svazu VOR, do Retzu s českým personálem za český tarif apod.

Jinak s M810 ČD se uvažovalo na trati Retz - Drosendorf, kde ÖBB toto vozidlo nevadilo z hlediska cestovního komfortu.
On i ten rakouský zadeček snese jízdu v 810 na trati 2 km do Laa Stadt. Taě tam musí buď busem nebo autem. Rozhodně není problém tu M810 nebo M809 vybavit lepšími sedačkami nebo tam rovnou šoupnout 814 s nizkopodlažním vstupem mající sedačky na docela slušné evropaké úrovni.
registrovaný uživatel M 
11.03.2008 (11:49)  
Jezdit do Laa smysl pro Cecha smysl ma (vetsi nez pro Rakusaka do Hevlina). Ale asi ne vlakem
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko