Hevlín - Představitelé Jihomoravského kraje připravují zrušení tratě 245 z Hrušovan nad Jevišovkou do Hevlína. Linka je totiž prodělečná, a proto na ní provoz má skončit už v prosinci. Hevlínským zastupitelům se to nelíbí, ovšem v současném stádiu již těžko dosáhnou zvratu. Krajský radní pro dopravu Jaroslav Pospíšil označil za neperspektivní i projekt obnovy železničního spojení přes hranici do Laa na der Thaya.
„Uvažujeme, že navrhneme obcím lepší dopravní řešení. Náš návrh ještě musí projít posouzením v orgánech kraje, nesouvisí přímo s vyjednáváním s ČD,“ uvedl radní Pospíšil. Představa, že by měli do práce či do školy dojíždět autobusem, se některým cestujícím nezamlouvá. Hevlínští zastupitelé dostali návrhy z kraje tento týden. Místostarosta Jiří Dohnal říká, že podle údajů kraje stojí provoz železniční tratě ročně téměř 3 miliony, výnos je 300 000. Autobusy by ročně vyšly na 1 700 000. Místostarosta také poukazuje na to, že Rakušané přivedli elektrifikovanou trať až ke státní hranici a po letech vyjednávání začaly přípravy projektu obnovy zničené trati z Hevlína k hranici.
Podle přednosty znojemské železniční stanice Pavla Karšulína by zrušení provozu mohlo k poškození trati přispět. „Po zastavení provozu se stává, že nastanou problémy, včetně nájezdů zlodějů. Není v silách drah kilometry dlouhé úseky stále hlídat. Na druhé straně zrušení lokálky nemá přímý vliv na projekt obnovy, pokud budou podepsány nutné mezistátní dohody,“ dodal Karšulín. Upozornil, že trať by v každém případě vyžadovala kompletní modernizaci.
zdroj: Znojemský deník
perfektní nápad - spojení jižní Moravy s jižními Čechami přes Rakousko. Odvěký nápad!
Tak jen podotknu, že jako Znojmákovi, kterej se odstěhoval téměř k nádraží v Hrušovanech, je mi sice líto, že se trať zruší, i proto, že jsou hůř vytížený tratě...ale co tady naděláme. Absolutní nic...Můžeme jen doufat, že se snad zlepší aspoň ty "lepší" tratě okolo Znojma....
No tak budeme doufat...
A ty se divíš,že na Okříšky moc lidí nejezdí??No komu by se taky v 810 při tragickém a totálně antisystematickém jízdním řádu chtělo.A vlaky na Břeclav jezdí solidně vytížené a samotná 842 by rozhodně nestačila.Ono to čekání na prázdné vlaky od Brna značně prodlužuje JD a prostoje v Hrušovanech.Takže Znojmo Břeclav zrychlit.A autobus preferuji právě kvůli řádnému obsloužení Hrušovan a kvůli ceně.Ušetřené prostředky potom investuji raději do tratě,která má smysl.
To jako, že by se obnovila zastávka Blaustaudenhof na "nákladní" trati do Wulzeshofenu?
Kdo má čas, může shlédnout video:
http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/1097944695-nas-venkov/307295350020006-27.04.2007-15:05.html
SzKT : nikoli neschopnost, ale úmysl a umíněné dětinské trvání na TCV tarifu v příhraniční dopravě. ÖBB několikrát nabízely ČD přechod na vnitrostátní tarif do sousední stanice podle toho, kdo jezdí, toho tarif platí, tak jako je to v civilizované (západní) Evropě. čili do Břeclavi by se jezdilo za tarif ÖBB, resp. dopravního svazu VOR, do Retzu s českým personálem za český tarif apod.
Jinak s M810 ČD se uvažovalo na trati Retz - Drosendorf, kde ÖBB toto vozidlo nevadilo z hlediska cestovního komfortu.
On i ten rakouský zadeček snese jízdu v 810 na trati 2 km do Laa Stadt. Taě tam musí buď busem nebo autem. Rozhodně není problém tu M810 nebo M809 vybavit lepšími sedačkami nebo tam rovnou šoupnout 814 s nizkopodlažním vstupem mající sedačky na docela slušné evropaké úrovni.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.