..: Tip na zajímavý výlet a postřehy z něj :..

obrazekNedělní výlet - V neděli jsem vyjel na výlet do jižních Čech. Začínal jsem v Příbrami a jel jsem rychlíkem R 790, který je v neděli veden do Strakonic a odtud jako Os 18106 do Volar. Z důvodu výluky mezi stanicemi Čížová a Písek je R 790 a 791 veden odklonem přes Blatnou, což je trať se zjednodušeným řízením provozu dle předpisu ČD D3... například v dopravně Bělčice najdete výhybky se samovratnými přestavníky (výhybka je trvale přestavena do jedné polohy, jízdou vlaku z opačné polohy po hrotu je jazyk přestaven a poté díky vzduchovému vypružení navrácen do základní polohy). Zpět k výletu.

Z Příbrami jsem odjel s R 790 (+7 minut), který byl řazen 853.027 DKV Praha + vůz Bdt754 (reko Btn). Do Březnice jsme přijeli se sedmi minutami a byl nám přivěšen vůz 810, který vozí Os 17904 pravidelně. Ale právě díky výluce je Otava odkloněna přes Blatnou a aby nechyběl motorák ve Strakonicích, je zavěšen na závěsu. Cestující, kteří míří do Mirovic, Čimelic, Písku a Ražic si v Březnici přestoupili do sólo vozu 842.026 a my vyrazili směr Blatná a Strakonice... Vlaky na zastávkách staví jen na znamení, ale náš vlak byl složen ze tří vozů a tak jsme zastavovali všude. Nabrali jsme proto další zpoždění.
Ze Strakonic jsme jeli v sestavě 853.027+Bdt754. Díky zvýšené frekvenci cestujících a kol jsme nabrali další zpoždění (jíž +15). Cesta do Vimperka probíhala v pohodě, je n jedné zastávce se lehce porouchaly dveře 853jky (někdo s tím moc fláknul), ale naštěstí se to podařilo rychle opravit. Ve Vimperku byl odvěšen vůz Bdt754, aby byl vlak ve Volarech dříve (z Vimperka do Kubovy Hutě je táhlé stoupání až 25promile. I tak jsme ale z Vimperka odjeli s +20ti minutami. Ovšem do stoupání ukázala hydra své kvality. Udržet rychlost 50 km/h pro ni byla hračka a výsledkem bylo snížení zpoždění - ve stanici Kubova Huť jsme měli jen 11 minut. Toto zpoždění jsme dovezli až do Volar, kde jsem měl 3 minuty na přestup do osobního vlaku do Číčenic. Vlak na nás počkal (díky) a tak jsem si mohl prohlédnout trať, která byla velmi zasažena povodněmi v roce 2002 a nyní je téměř jako nová. V Číčenicích jsme byli včas. Dále jsem pokračoval do Příbrami R 891 Bezdrev, který je z důvodu výluky mezi Pískem a Čížovou nahrazen autobusy náhradní přepravy. Tento rychlík má výhodu, že se počítá s motorovým vozem 842 s vozy 042, při výluce je nasazena z ČB do Písku klasika v čele s elektrickou lokomotivou a z Čížové je vlak veden opět v klasice v čele s českobudějovickou zamračenou..
Výluka mezi Pískem a Čížovou potrvá až do 23.6. a bude ukončena před jízdou R 892, který projede celý úsek jako první. Všechny vlaky jsou nahrazovány v úseku Písek - Čižová. Vlaky 790/1 jsou odkloněny přes Blatnou. Z Březnice jede náhradní souprava do Čížové a odtud jede autobus do Strakonic. Logicky by měly být odkloněny přes Blatnou i vlaky R 1594, 1596 a 1597. Ovšem jaká je realita, to nevím. Z plakátů v Písku jsem to nevyčetl. Tam nebyly uvedeny ani odklony R 790/1.
Na přiloženém snímku Ice-beara je motorový vůz 853.027 pod Ještědem dne 6.3.2004. Toto je druhý turnus pražských needitovaných hyder. 853.027 v pátek a neděli jela do Volar a druhá 853.021 je bohužel odstavená v PJ Praha-Vršovice a není to s ní zrovna dobrý - má zadřený motor :-(

Karel Chýla Poslat mail autorovi | 7.6.2004 (21:25)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá)

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko