..: Opravené nádraží se stalo dominantou Opavy :..

Ilustrační obrázekOpava - Unikát, který nemá v České republice obdoby. I to zaznělo na adresu nově opravené výpravní budovy železniční stanice Opava východ, která byla 21. února slavnostně otevřena. Tak definitivně skončila rekonstrukce, započatá v roce 2004. Výpravní budova Opava východ byla opravována v rámci celkové modernizace, během níž prošlo obnovou kolejiště, nástupiště a trať mezi Opavou a Ostravou.

Rekonstrukce stála sedmdesát sedm miliónů korun a byla provedena na základě dochovaných fotografií a dobové projektové dokumentace. „Nádražní budovu bylo nezbytné rekonstruovat, ale nešlo jen o technický stav, ale také o prostorové a technické řešení, které je teď po rekonstrukci mnohem efektivnější,“ uvedl ředitel Regionální správy majetku Český drah v Olomouci Gabriel Jursa. S kladným ohlasem se přeměna setkává i u cestujících.

Budovu zdobí malby z roku 1855

Ilustrační obrázekIlustrační obrázek Vzhledem ke stáří budovy provedli restaurátoři za asistence pracovníků Národního památkového ústavu odborný průzkum, který odhalil pod pozdějšími nátěry historickou malbu. Rekonstrukce vnitřních prostor se ovšem neobešla bez komplikací. „Původně jsme chtěli skončit již v srpnu loňského roku, ale práce se protáhly až do října. Museli jsme ustoupit požadavkům památkářů a některé kresby upravit. Originalita některých z nich je trochu potlačená,“ poznamenala restaurátorka Renata Svobodová s tím, že původní vzhled kreseb tyto drobné úpravy příliš nenarušily. Dodavatelem rekonstrukce byla brněnská akciová společnost OHLŽS. Projektanti museli plně respektovat připomínky Národního památkového ústavu i Útvaru hlavního architekta Opavy. „Budova je nyní funkční a získala také zpět svou historickou krásu,“ připomenul obchodní ředitel OHLŽS František Ledabyl. Kromě pozitiv však nacházeli někteří Opavané na rekonstrukci i nedostatky. „Celkově se mi nádraží líbí, ale asi nemysleli na starší lidi. Všimla jsem si detailů. Když si jdete koupit lístek, tak je dobře, když si můžete tu tašku někde odložit,“ uvedla důchodkyně Popadincová z Opavy.

Ilustrační foto: George Couser

zdroj: denik.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 1.3.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Lampik 
15.08.2010 (23:26)  
Píše se rok 2010 a vaše požadavky se splnily. Podívejte se třeba na hradecké nástupiště. Splývá s ostatními :) Podívejte se na 460ku, ta se tady objeví jen vyjímečně - většinu dopravy mezi Opavou a Ostravou obstarává CityElephant. No a dokonce od nového jízdního řádu brázdí koleje Opavska také RegioNova. No myslím si, že si tady dal opravdu nědo záležet a myslím si, že se peníze investovaly správně, tam kde byly potřeba. Kultura cestování na Opavsku se pozvedla a nádraží zapadá do historického jádra celého města :)
13.11.2008 (19:35)  
a co je na těch žabotlamech tak strašnýho?
registrovaný uživatel Pjetro 
05.03.2008 (9:44)  
Rekonstrukce se opravdu povedla, ale ještě k výčtu toho, co se ještě udělat mohlo - třeba "hradecké" nástupiště mohli spravit celé a ne jenom z půlky. Docela mě štvou takovéto "nedodělky", při stavbě v řádech desítek milionů by se už ten jeden snad najít mohl ne?
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
04.03.2008 (13:26)  
JnR: CE se hlavně pohubují na rameni Opava východ - Ostrava-Svinov - Čreský Těšín; Ostrava hl. n. - Havířov; ráno je jedna jízda z Ostravy do Zábřehu na Moravě (ať si ho užijí i v Olomouckém kraji).:-)
registrovaný uživatel JnR 
04.03.2008 (10:50)  
milos: Co já vím, tak CE na Moravě zastavuje na jediném nádraží - v Ostravě-Vítkovicích. Jinde na Moravě nejezdí.
03.03.2008 (22:46)  
to sem zvedav, kdy to bude posprejovany, zvenku poblity, pomoceny a zahumuseny...jinak v okoli prahy par 471 jezdi, ale fakticky na benesov a kraupy nejede ani jednotka....kamaradi z Moravskoslezskeho kraje, hned bych s Vami vymenil Vase 460 za nase 451/2...Pak byste se jen modlili, aby Vam je vratili zpet....460 je pomerne luxusni vzhledem k zabakum a navic o cca 10 let mladsi, ma lepsi sedadla..a city frogu v okoli prahy rozhodne malo nejezdi, porad je to dominantni jednotka
01.03.2008 (23:19)  
Škoda, že nebyla opravena také vodárna. Je už bez střechy a vypadá to s ní špatně.
01.03.2008 (17:47)  
Rybízek: Ten Karlův příspěvek je především zcela pravdivé konstatování.
registrovaný uživatel milos  mail  
01.03.2008 (16:13)  
karel kovářík: mozna jsem trochu mimo ja - ale co jsem si vsimnul, tak z prahy jezdi nove jednotky akorat smerem na kolin, ne? na benesov, beroun, kralupy a snad i Lysa nad Labem je to vsechno o 451, ne?
podle me si v pomeru nasazeni 460/560 a 471 muze obecne Morava stezovat asi nejmene...
01.03.2008 (15:52)  
karel kovarik : vas prispevek je typicka buranska reakce je jasny ze novy jednotky pujdou tam kde nejvetsi prepravni poptavka
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko