Praha - Personální zemětřesení na ČD pokračuje. V únoru nastoupil do funkce náměstka pro osobní dopravu Petr Moravec, dosavadní ředitel konkurenční Veolie Transport. Dosud spíše kritik Českých drah i Ministerstva dopravy ve funkci nahradí dosavadního náměstka Jiřího Koláře (45), který byl v posledních měsících několikrát otevřeně kritizován za nepříliš dobře promyšlený přechod na nový GVD. Pro Koláře byla vytvořena funkce náměstka GŘ pro provoz. ČD změnu nijak neavizovaly, je ale patrná z nové struktury vedení, zveřejněné na jejich webu. Moravcův příchod zřejmě souvisí s nástupem finančníka Petra Žaludy do vedení společnosti.
Moravec dosud působil jako šéf Veolia Transport a v této pozici se zasazoval o zavedení jednoho z prvních soukromých rychlíkových spojů v rámci ČR, konkrétně mezi Libercem a Pardubicemi. Díky tomu proslul jako nelítostný kritik Ministerstva dopravy, které podle něj k privátním dopravcům na českých kolejích přistupovalo velice laxním způsobem. Stejným způsobem kritizoval České drahy pro jejich monopolní postavení na trhu.
Ing. Petr Moravec se narodil v roce 1964, vystudoval stavební fakultu ČVUT a svou kariéru zahájil jako projektant ve státním podniku Pragoprojekt. Po revoluci působil mimo jiné i jako finanční ředitel Cinergy Global Resources, generální ředitel MEAS, člen vedení skupiny E.ON a od roku 2004 působil jako člen představenstva Veolia Transport ČR, kde se pozdeji stal i generálním ředitelem. Jedná se tedy o velice zkušeného manažera.
Dosavadní náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu Ing. Jiří Kolář přechází do funkce, ve které bude odpovědný za provoz, dispečery a správu dopravní cesty.
zdroj: idnes.cz a Finančnínoviny.cz/ČTK, ŽelPage. Doplnil JTB.
Tak ale uvidime, jestli se o tom nekdo dozvi neco vic nebo to skonci tim, ze se v tichosti presunout nektere vykony na Moravcovi druhy:-)
Myslim, ze platy dvou nebo tri namestku bude v rozpoctu cele firmy fakt giganticka polozka... Ale je to krasne populisticke a krasne se to posloucha:-))
PS: Tehdy byl prumernej plat 10K, ted 22K, to taky dost tlaci na vydaje:-))
Ad. Moravec: Nechápu, komu kopal jámu do které spadnul? Jinak je to manažer, takže předpokládám že bude řídit dle svých pravomocí a nejlepšího svědomí.
xAnri: To že je někdo PhD. není žádný předpoklad pro výkon manažera probůh :-)
Burgán: Nesestavoval, ale snad má zodpovědnost za podřízené a jejich výběr, nebo ne? Když ve Škodovce MB vytvoří a začnou pracovat dle nereálného plánu výroby s obrovskýma ztrátama, tak asi taky pujde pryč výrobní ředitel a nebude se hledat který počtář to zrovna přeťáp.
Jedno české přísloví říká :
"ODŘÍKANÉHO CHLEBA NEJVĚTŠÍ KUS"
případně "Kdo jinému jámu kopá, sám do ní padá …"
LJUBA : máte pravdu. V roce 1995 pan Bazala jako generální ředitel šéfoval jednotnému podniku ČD s jedním platem GŘ, jedním ředitelem sekretariátu, jedním týmem sekretářek.
Nyní je jeden generální ředitel ČD a.s., jeden generální ředitel SŽDC s.o., jeden generální ředitel ČD Cargo a.s. Čili práci jednoho GŘ dělají tři, místo jednoho šéfa kanceláře GŘ "máme" tři, místo jednoho týmu sekretářek "máme" tři … pochopitelně plat jednoho GŘ se nedělil na polovinu nebo na třetinu (mají totiž méně práce a méně odpovědnosti).
Jo, abych nezapomněl, tehdy bylo jedno auto pro GŘ s jedním řidičem, nyní jsou tři auta, se třemi řidiči.
2. Uz jsem napsal, ze podle tve logiky by byl nejlepsim reditelem DrSc. Prof. Nekdo Nekdo
3. Jake dve skoly? Ze je PhD., tak to prece implikuje, ze je soucasne i Ing. (navic ve stejnem oboru), ne? To uz bys mohl mluvit o skolach ctyrech, protoze SS a ZS ma asi taky...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.