..: Další nová tvář u ČD - Moravec místo Koláře :..

Ilustrační obrázekPraha - Personální zemětřesení na ČD pokračuje. V únoru nastoupil do funkce náměstka pro osobní dopravu Petr Moravec, dosavadní ředitel konkurenční Veolie Transport. Dosud spíše kritik Českých drah i Ministerstva dopravy ve funkci nahradí dosavadního náměstka Jiřího Koláře (45), který byl v posledních měsících několikrát otevřeně kritizován za nepříliš dobře promyšlený přechod na nový GVD. Pro Koláře byla vytvořena funkce náměstka GŘ pro provoz. ČD změnu nijak neavizovaly, je ale patrná z nové struktury vedení, zveřejněné na jejich webu. Moravcův příchod zřejmě souvisí s nástupem finančníka Petra Žaludy do vedení společnosti.

Moravec dosud působil jako šéf Veolia Transport a v této pozici se zasazoval o zavedení jednoho z prvních soukromých rychlíkových spojů v rámci ČR, konkrétně mezi Libercem a Pardubicemi. Díky tomu proslul jako nelítostný kritik Ministerstva dopravy, které podle něj k privátním dopravcům na českých kolejích přistupovalo velice laxním způsobem. Stejným způsobem kritizoval České drahy pro jejich monopolní postavení na trhu.

Ing. Petr Moravec se narodil v roce 1964, vystudoval stavební fakultu ČVUT a svou kariéru zahájil jako projektant ve státním podniku Pragoprojekt. Po revoluci působil mimo jiné i jako finanční ředitel Cinergy Global Resources, generální ředitel MEAS, člen vedení skupiny E.ON a od roku 2004 působil jako člen představenstva Veolia Transport ČR, kde se pozdeji stal i generálním ředitelem. Jedná se tedy o velice zkušeného manažera.

Dosavadní náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu Ing. Jiří Kolář přechází do funkce, ve které bude odpovědný za provoz, dispečery a správu dopravní cesty.

zdroj: idnes.cz a Finančnínoviny.cz/ČTK, ŽelPage. Doplnil JTB.


Martin Hanzal | 8.2.2008 (8:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registered user M 
09.02.2008 (18:54)  
Ze to bude vyhodne pro toho dopravce a ze to bude vyhodne pro CD, tak o tom ale nikdo prece nepochybuje...
09.02.2008 (16:26)  
Web : samozřejmě, že mi to přijde správně. Nebo si myslíte, že ti Němci jsou blbci…
Naopak, je to chytré tahání "oblastních" peněz daňových poplatníků.
DB by od spolkové země dotaci na nákup nových kolejových vozidel nedostaly, ale "zemský" dopravce ty peníze dokáže od spolkové země získat. Politicky je totiž vyloučeno nepodporovat místního dopravce. To je cesta k prohře v zemských volbách.
A když uděláte řetězec, kdy jeden dopravce vlastní druhého, tak zemské peníze tahá každý …

Luxian : já vám to podám jinak. Jako "kraj" vypíši veřejnou soutěž na zajišťování drážní dopravy na nějaké trati, přičemž do podmínek dám, že dopravce bude uznávat mezistátní jízdenky, síťové jízdenky ČD apod. Třebas proto, že jako příslušný krajský úředník dojíždím do zaměstnání vlakem, část trasy absolvuji na trati, jíž by měl dostat jiný dopravce než ČD - z přestupní stanice jezdím rychlíkem, takže roční síťovka by mi u jiného dopravce neplatila. Bližší košile než kabát … takže myslím i na sebe a své sousedy.
Taky vím, že do "naší" lokality jezdí cestující ze zahraničí, přičemž jiný dopravce by mezistátní jízdenky neuznával. Takže tito cestující by byli nespokojeni, protože jiný dopravce by je kasíroval znovu.
Obdobně jak dokážete odúčtovat jízdu na síťové jízdenky vydané ČD, případně KMB. V případě nějakého paušálu bude tvrdit jeden z dopravců, že to je málo a druhý současně, že to je moc a věrohodné podklady nebude mít ani jeden.

Dále mu tam mohu dát podmínku, že ve stanicích ABC, kde funguje rezervační systém obsluhovaný zaměstnanci ČD jiný dopravce zachová fungování rezervačního systému, případně fungování mezistátní pokladny (s ohledem na ty zahraniční cestující), aby cestující používající tuhle trať změnu dopravce na souvisejících službách nepoznali.

Jiný dopravce (zájemce o veřejnou soutěž) může namítat, že podmínka mezistátních jízdenek (a dalšího servisu pro cestující) je diskriminující, protože on není součástí systému odúčtování takových jízdenek, takže by vlastně za přepravu cestujících s mezistátními jízdenkami nic nedostal a smetanu by shrábly České dráhy, resp. že se neumí s ČD dohodnout.

Kdyby se totiž stal členem systému odúčtování, tak by zvýšil své náklady, protože to taky něco stojí. Odúčtování by moly udělat ČD, ale ty to taky nebudou dělat zadarmo. Přesněji řečeno, odúčtování náklady by mohly být stejné nebo dokonce vyšší než tržby za projetý úsek.
Kolem roku 2001 jsem počítal, kolik stojí vydání jedné jízdenky. Došel jsem k částce kolem 4 korun, dnes budou ty náklady ještě vyšší. V případě odúčtování by ty náklady mohly být výrazně vyšší
Podobně by se musel finančně podílet na fungování rezervačního systému. v Podstatě bez ohledu na to, kolik prodá rezervací.

Takže v konečném důsledku bude pro takového dopravce výhodné podnikat pod křídly ČD, které cestujícím zajistí doplňkový servis, včetně platnosti jakýchkoli jízdenek.

Že ČD nevlastní koleje na tom nic nemění.
Registered user M 
09.02.2008 (13:28)  
Myslim, ze kdyz se nejaky obchod dela s prostrednikem, tak to vzdy vyjde draz...
Registered user JOHNZ 
09.02.2008 (12:31)  
M: Ešte si skúste uvedomiť, že ten dopravca, čo by potom za tú nižšiu cenu jazdil, by ju nemusel mať nižšiu, keby si tam započítal napr. náklady na predaj lístkov, náklady na nejaký ten marketing, a pod.
Registered user M 
08.02.2008 (23:23)  
AF - ano okolni svet tak funguje, ale lehce se asi zapomelo, ze proc delat "vyberove rizeni", kde nevyhraje dodavatel, ale prostrednik.
Ten okolni svet tak funguje jen castecne. Tezko si zaplatite stolare, ktery vam udela kuchyn za 100.000, pricemz ten stolar si to necha udelat u jineho za 80.000 a toho "tretiho" vy sam znate, ale z nejakeho zahadneho duvodu jste si ho nevybral.
Placeni tech 20.000 ma smysl pokud neco usetrim. Treba ten "vyssi stolar" pod sebou ma i elektrikare, vodare a vsechno a ja se nemusim o nic starat a tech 20K je proste (legitimni a pochopitelna) odmena za to, ze mu reknu, chci tohle, zarid to.
Pokud by tam ale nic takoveho navic nebylo, tak to neni nic jineho nez velmi spatne rozhodnuti. V pripade statnich penez se pak vedle otazky, jestli o tom rozhodl normalni clovek, otvira prostor ke korupci atd...
Registered user Luxian  mail  
08.02.2008 (22:41)  
Tady je právě ten zásadní rozdíl oproti Německu v tom, že ČD nepatří koleje, tudíž celé je to opravdu krajně podivné. Zřejmě to bude tak, že ČD zkásnou dotaci, něco si z ní nechají a zbytek dají najatému dopravci, který i tak bude mít víc, protože kdyby jezdil na valstní pěst, tak by musel nabídnout mnohem nižsí cenu za jeden vlakkm. Takže mi z toho vychází, že pro oba subjekty to bude výhodné. Pak je to ale nevýhodné pro stát nebo kraj a měl by se proti tomu postavit. Může přeci vyhlásit výběrové řízení na dopravce. A je nepřípustné, aby někdo dostával dotace z veřejných peněz na službu, kterou neprovozuje, ale dělá to někdo za něj za nižší peníze. Proč se tedy rovnou nedotuje ten, kdo je levnější? Není v tom trochu logický rozpor?
Registered user Aleš Franc  mail  
08.02.2008 (22:23)  
To , že ČD si budou možná najímat jiné dopravce , kteří budou jezdit pod hlavičkou ČD nepokládám za špatné. Takto přece funguje i okolní svět. Pokud je lepší zakázku přenechat z nějakých důvodů někomu jinému , proč to neudělat ?
Já bych se klonil i k myšlence , aby ČD mohly v některých případech najímat i busové dopravce a kde to bude výhodné nahrazovat vlaky busy.

Rozdělení firmy,počet ředitelů atd:
Tady se dotáváme spíše k paradoxu. Spousta firem fůzuje , aby právě tyto náklady snížily a tím pádem dosáhly větší efektivity a tím pádem i konkurenceschopnosti.
V tomto případu to však nebylo možné udělat jinak. Tři nový ředitelé (kteří vznikly z jednoho původního) by však měli mít menší platy a počet náměstků by měl být limitován. Mzdy a místa ředitelů by měly být tvrdě vázány na splnění konkrétních cílů. Pokud by tyto cíle nebyly splněny...poté odchod.
Registered user M 
08.02.2008 (20:30)  
Pro cestujícího to má tu výhodu, že se nemusí starat o to jakou si bude kupovat jízdenku, čili platí mu tam síťovka, KMB apod. takže síťová efekt zůstane zachován.

Ano, za predpokladau, ze cestujici neplati dane...

Ale treba to bude tak, ze ten krok, ktery tam ja predpokladam (tj. soutez vyhraje CD a sve pravo za uplatu "francizuje" dal) z procesu vypadne a bude to tak, ze soutez vyhraje Firma X, ktera bude primym prijemcem dotaci od statu.

BTW - v Nemecku to tam mozna je, ale u nas by koleje a infrastruktura Ceskym draham tusim patrit nemela (nebo snad uz ani nema), takze ten primer ne zcela sedi.
Registered user Web 
08.02.2008 (20:30)  
MZ: A Vám to tak přijde správně? :-)
08.02.2008 (20:13)  
Web : proč blbost, podobně to funguje v Německu, tam jezdí "jiní" (zemští) dopravci im Auftrag DB, tedy po kolejích DB, na jízdenky DB, automaty/pokladny nebo Reisezentra jsou taky DB.
Pro cestujícího to má tu výhodu, že se nemusí starat o to jakou si bude kupovat jízdenku, čili platí mu tam síťovka, KMB apod. takže síťová efekt zůstane zachován.
Navíc vlk se nažere a koza zůstane celá. Nikdo si nemůže stěžovat, že je diskriminován ve vstupu na dopravní cestu.

Pražský DP si taky najímá jiné dopravce na náhradní dopravu za tramvaje ačkoli má v té době prokazatelně plné garáže autobusů (zejména v noci je to působivé) kvalitnějších než má najatý dopravce (zpravidla Hotliner) a ten zase jezdí s autobusy třebas z Tábora apod.


Komu kopal jámu - no přece ČD jednak kritikou, jednak tím, že chtěl převzít jako Veolia výkony. A teď spadl do jámy ČD a bude musel kopat za tým, kterého měl donedávna plné zuby.
Plat "pouhého" náměstka ředitele ČD je zjevně více než plat ředitele Veolie.

Jak si myslíte, že fungují veřejné soutěže na stavby na koridoru.
První soutěž vyhraje Skanska, část práce dostanou Stavby silnic a železnic (SSŽ), část Subterra. Druhou soutěž vyhrají SSŽ, část prací dostane Subterra, část Skanska. A třetí vyhraje Subterra, část prací zajistí Skanska, část SSŽ.
Takže "smetanu" úspěšného generálního dodavatele a přízeň politiků slíznou postupně všichni, přičemž v rámci "soutěže" vyhrála nejlevnější nabídka ... Názvy firem lze libovolně dosazovat a měnit.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko