..: První vysokorychlostní trať v Argentině postaví Alstom :..

Ilustrační obrázekBuenos Aires - Dne 16.1.2008 oznámila argentinská prezidentka Cristina Fernandez de Kirchnerna na oficiální tiskové konferenci, že první vysokorychlostní trať v její zemi mezi městy Buenos Aires, Rosario a Cordoba bude postavena a vybavena pod vedením firmy Alstom a partnery IECSA, EMEPA, Isolux a Corsan. Přidělení této veřejné zakázky je už v předposlední etapě, tedy před podpisem finální smlouvy, jež se očekává v několika následujících měsících. "Trať Buenos Aires - Rosario - Cordoba bude náš největší zahraniční vysokorychlostní projekt od uvedení KTX v Jižní Korei do provozu. Pro Argentinu to bude podstatný trumf k jejímu ekonomickému rozvoji" řekl Philippe Mellier, prezident Alstom Transport,

Vlak má trať mezi městy Buenos Aires a Cordoba dlouhou 710 km urazit za 3h oproti stávajícím 14h. Celkem bude dodáno 8 dvoupodlažních jednotek s kapacitou pro 500 cestujících, které budou jezdit až 320 km/h. Celý projekt počítá s výstavbou infrastruktury čítající 7 nádraží, 780 km kolejí, elektrifikací, signalizací (ERTMS Level 2), dodávkou vlaků a údržbou. Alstom jakožto vedoucí celého uskupení bude odpovědný za inženýring celého projektu, dodávku vlaků, signalizaci, telekomunikace, elektrifikaci a údržbu. Vlaky budou kompletně vyrobeny ve francouzských dílnách a jejich konečná montáž bude zajištěna v detašovaném pracovišti Alstom v La Plata nacházejícím se v provincii Buenos Aires. ISCEA bude mít na starost výstavbu železničního spodku, nástupišť budov, atd. Isolux, Corsan a EMEPA se budou spolu s Alstom podílet na výstavbě kolejového svršku.

zdroj: ALSTOM


Rail-2005 Poslat mail autorovi | 25.1.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Svět


  1 2      Zpráv na stránku:   
27.01.2008 (15:36)  
Co jsem nedavno slyšel, trať by měla bejt z Buenos Aires do Rosaria dvoukolejná, z Rosaria do Cordoby pokračování jednokolejný
26.01.2008 (17:28)  
pane Rail 2005 pokud na vaše černé proroctví dojde,tak první co v ČR zanikne budou železnice.Je možné,že je důchodci předběhnou,ale jisté to není.Měl byste být rád že se toho snad nedožijete.Mně osobně je to už jedno,jsem starý a vážně nemocný,ale dožít bych se toho rozhodně nechtěl.Jako penzionovanému strojvedoucímu mi slzy do očí vhání i dělení ČD,natož jeho zánik,byť oboje již jen pozorované střídavě z nemocnice a domova.
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
26.01.2008 (11:12)  
Pánové, čtu tu jen o krávách a býkách, nebojte se ve Francii je dost pastvin a Francouzi to už budou mít vymyšlené;-), ale víc by mě zajímalo jaký tam bude rozchod kolejí a příp. i jaký poteče proud v trolejích. Jestli tam bude standartní 1435, nebo Argentýnská 1676? A co se týká toho Disingu, tak Francouzi mají vždycky pěkný Dising jak u aut, tak u vlaků, mě se Disingově třeba hrozně líbí Eurostar a španělský Euromed
26.01.2008 (2:31)  
Ano, a proč myslíte, že se tam ta VRT buduje? Dobytčí odbory si vymohly, že se bude na jatka cestovat na úrovni 21. století.
Mimochodem, čelo toho vlaku je navrženo podle kravské hlavy. :)
registrovaný uživatel kevin 
25.01.2008 (19:40)  
780km kolejí,vzdálenost 710km.To vypadá jako jednokolejka.Existuje vůbec někde jednokolejná VRT?
registrovaný uživatel M 
25.01.2008 (18:45)  
imperialista - tem kravam co kocujou na jatka (coz je asi hodne z nich:-) je ale myslim celkem uz fuk, jestli je tam nazenou nebo jdou biokoridorem:-)))

Jinak z ekonomickeho hlediska jsme k tomu byli blizko za dob Klausovych vlad, ted o necem, co by se blizilo moc nevim. Vsechny tyhle krize (Argentina, Rusko, JV Asie) maji totiz spolecnou jednu vec - problem s menou. Nemyslim, ze u nas je nastartovanej podobnej scenar (nemame masivni intervence centralni banky), ale kdo vi
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
25.01.2008 (17:38)  
Argentina si před pár lety prožila obrovský státní bankrot. Pak došlo k tzv. "měně" a celkové reorganisaci státu včetně hospodářství. A nyní se všem lépe dýchá, i když je pravda, že jdou úplně od nuly. Myslím, že tohle by ČR potřebovala také. Ono ta doba se dost rychle blíží...
25.01.2008 (17:29)  
Já se v tom vyznám, protože jsem viděl spostu westernů =o) a tam kočovali krávy do města na jatka =o)
registrovaný uživatel Luxian  mail  
25.01.2008 (15:59)  
Jestli ty vlaky budou mít design takový, jako na té fotce, tak se podle mě bude jednat o nejhezčí vyoskorychlostní jednotky.

to milos: Že by v Argentině neměli co dohuby je nesmysl. Sice jejich hospodářství není zrovna v optimální kondici a je dost závislé na hornictví a vývozu zemědělských produktů hlavně do Číny, ale roste kolem 9 % ročně a postupně se diverzifikuje. Chudých tam je sice relativně velké množství, ale je tam i dost silná střední třída a celkově je v ní relativně vysoký životní standart. Takže si myslím, že stavba VRT není zase tak smělá akce, i když to jistě bude pro argentinský rozpočet solidní sousto.
registrovaný uživatel M 
25.01.2008 (11:25)  
Mno, nevim... Ty kravy prece nejsou divoke a nikam nekocuji (teda myslim). Zivi na nejakem ohranicenem uzemi; pravda, docela velikem (opet vychazim z predpokladu, ze tam maji neco jako pozemky a krava z jihu nemuze pochodovat na sever a majitele se vyrovnaji v nejake clearingove smene:-)) Neni to medved, ktery migruje (pry) a k prechodu pres lidskou infrastrukturu opravdu potrebuje klid a prirozene prostredi. Kravy jsou nepochybne vice domestikovane a kdyz by bylo potreba je dostat na druhou stranu trate, tak tam pujdou i nahnat pres "ne-bio-koridor"...

I kdyby ty biokoridory byly 100 km od sebe, tak tezko predpokladat, ze krava pujde 50 km kolem trati, aby se mohla podivat na druhou stranu trati, kdyz vedle trati ma 500 km mista a travu na tisic let sveho zivota...

Koridor pro medveda ma smysl, protoze, kdyby se nehejbal, tak se unudi k smrti (nebo vyhyne, protoze ve svem rajonu nebude mit samicku...). Neco takoveho u krav nefunguje
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko