Buenos Aires - Dne 16.1.2008 oznámila argentinská prezidentka Cristina Fernandez de Kirchnerna na oficiální tiskové konferenci, že první vysokorychlostní trať v její zemi mezi městy Buenos Aires, Rosario a Cordoba bude postavena a vybavena pod vedením firmy Alstom a partnery IECSA, EMEPA, Isolux a Corsan. Přidělení této veřejné zakázky je už v předposlední etapě, tedy před podpisem finální smlouvy, jež se očekává v několika následujících měsících. "Trať Buenos Aires - Rosario - Cordoba bude náš největší zahraniční vysokorychlostní projekt od uvedení KTX v Jižní Korei do provozu. Pro Argentinu to bude podstatný trumf k jejímu ekonomickému rozvoji" řekl Philippe Mellier, prezident Alstom Transport,
Vlak má trať mezi městy Buenos Aires a Cordoba dlouhou 710 km urazit za 3h oproti stávajícím 14h. Celkem bude dodáno 8 dvoupodlažních jednotek s kapacitou pro 500 cestujících, které budou jezdit až 320 km/h. Celý projekt počítá s výstavbou infrastruktury čítající 7 nádraží, 780 km kolejí, elektrifikací, signalizací (ERTMS Level 2), dodávkou vlaků a údržbou. Alstom jakožto vedoucí celého uskupení bude odpovědný za inženýring celého projektu, dodávku vlaků, signalizaci, telekomunikace, elektrifikaci a údržbu. Vlaky budou kompletně vyrobeny ve francouzských dílnách a jejich konečná montáž bude zajištěna v detašovaném pracovišti Alstom v La Plata nacházejícím se v provincii Buenos Aires. ISCEA bude mít na starost výstavbu železničního spodku, nástupišť budov, atd. Isolux, Corsan a EMEPA se budou spolu s Alstom podílet na výstavbě kolejového svršku.
zdroj: ALSTOM
1 2 | Zpráv na stránku: |
Mimochodem, čelo toho vlaku je navrženo podle kravské hlavy. :)
Jinak z ekonomickeho hlediska jsme k tomu byli blizko za dob Klausovych vlad, ted o necem, co by se blizilo moc nevim. Vsechny tyhle krize (Argentina, Rusko, JV Asie) maji totiz spolecnou jednu vec - problem s menou. Nemyslim, ze u nas je nastartovanej podobnej scenar (nemame masivni intervence centralni banky), ale kdo vi
to milos: Že by v Argentině neměli co dohuby je nesmysl. Sice jejich hospodářství není zrovna v optimální kondici a je dost závislé na hornictví a vývozu zemědělských produktů hlavně do Číny, ale roste kolem 9 % ročně a postupně se diverzifikuje. Chudých tam je sice relativně velké množství, ale je tam i dost silná střední třída a celkově je v ní relativně vysoký životní standart. Takže si myslím, že stavba VRT není zase tak smělá akce, i když to jistě bude pro argentinský rozpočet solidní sousto.
I kdyby ty biokoridory byly 100 km od sebe, tak tezko predpokladat, ze krava pujde 50 km kolem trati, aby se mohla podivat na druhou stranu trati, kdyz vedle trati ma 500 km mista a travu na tisic let sveho zivota...
Koridor pro medveda ma smysl, protoze, kdyby se nehejbal, tak se unudi k smrti (nebo vyhyne, protoze ve svem rajonu nebude mit samicku...). Neco takoveho u krav nefunguje
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.