Brno - Jihomoravský kraj se stal dalším objednavatelem regionální vlakové dopravy, který přistoupil k finančním sankcím vůči Českým drahám. Kraj dopravci vyměřil pokutu ve výši téměř sto tisíc korun za nedodržování jízdního řádu v závěru loňského roku. Podle hejtmana Stanislava Juránka bylo důvodem zpoždění regionálních spojů. „Bylo to na základě platné smlouvy, kterou s drahami máme, takže věřím, že vše bez problémů uhradí. Zádrhel se může stát, došlo ale k pochybení a velkému zpoždění a cestující nestíhali další spoje,“ uvedl hejtman.
Představitele kraje a drah také čeká jednání o nové smlouvě na provoz regionální železniční dopravy v letošním roce. ČD požadují na jeho zajištění o 57 miliónů korun více než loni, kdy kraj přispíval částkou 468 miliónů korun. Podle Jaroslava Popíšila, člena rady Jihomoravského kraje zodpovědného za dopravu, však požadované navýšení není věrohodně doloženo. ČD kromě jiného od kraje požadují příspěvek na provoz úschoven zavazadel, které ale se zajišťováním základní dopravní obslužnosti nijak nesouvisí. V případě, že dopravce navýšení dotace prosadí, nebude mít kraj jinou možnost než potřebné peníze najít nebo omezovat dopravu. Podle jeho představitelů ale zatím katastrofické scenáře nejsou na místě a současný stav se železniční dopravy na jižní Moravě nijak nedotkne.
Pokud si bude varit kafe pro sebe do hrnecku, co jsem dostal k vanocum a v byte, kde neplatim zadne energie, tak to problem je...
Pokud vim, tak strojvudci, pruvodci, vyhybkari, uklizecky, management, vsichni lide u CD za svoji praci dostava nejakou mzdu.
Az tihle lide budou pracovat z dobre vule a ve volnem case, tak uznam, ze naklady spocitat nejdou...
V pátek jela moje kamarádka z Ústí n. Labem do Brna v 10:15 spojem EC 171 Hungaria (pravidelný přijezd do Brna 14:15). Světe div se z Německa si spoj dovezl 0 minut zpoždění. V Praze měl tolerované zpoždění 5 minut. Před Kolínem však schípla slovenská krysa a rázem narosto zpoždění na 40 minut. Do Brna dojel vlak v 14:55 tedy světe div se opravdu po 40 minutách... jenže na Pragotronu svítilo 10 minut před opožděným příjezdem zpoždění 30 minut, které tam pro jistotu zustalo i po 10 minutách. Naví v dusledku chcíplé krysy se ve vlaku netopilo a byla zima. Pochopitelně, že návazné Os nečeklay, proč taky :D Po pokusu vymoci zpět alespoň část jízdného za nekvalitně poskytnutou službu se nám pracovnice Brněnského ČD centra vysmála do xichtu s tím, že "spoždění bylo jen 30 minut, tak co jako chceme" a dokonce nám odmítla vystavit "zpožděnku." Rozhodl jsem se o přístupu ČD napsat nemilou stížnost na ČD, v kopii odeslanou na Ministerstvo dopravy, ČOI a na Úřad pro ochranu spotřebitele. Jelikož si kamarádka zaplatila za služby, které nedostala (nemluvě o tom, že v odídle pro matky s dětmi ve kterém jela bylo zima jak v psírně)
Jakmile obdržím odpovědi od všech čtyř subjektů, sepíší krátký článek, který zde umístím.
Pokud jde o spotrebu, tak nevim, co k tomu rict. Abych si spocital spotrebu v aute, tak na to tam nemusim mit prutokomer zadny - staci vedet, kolik tam toho naliju (a to si dodavatel snad pohlida). A "tachomer" ta lokomotiva snad ma taky...
Je to přece tak jednoduchý výpočet, který zvládne i dítě školou povinné nebo se mýlím…
Ono je například technicky obtížné změřit spotřebu nafty na motorové lokomotivě / voze. Existují sice tzv. průtokoměry, jimiž můžete změřit množství nafty načerpané z palivové nádrže do vstřikovacího čerpadla, ale část nafty se ze vstřikovacího čerpadla vrací zpět do palivové nádrže, takže na vozidle by musel být zpětný průtokoměr a bylo by třeba provádět rozdílový odpočet.
Na vozidlech elektrické trakce se používají (nebo používaly) elektroměry na principu měřicích transformátorů, ale na vozidlech stejnosměrné trakce to jaksi nejde.
2. Jestli je litacek min nebo vic celkem nehraje roli - at jedna nebo tisic, musi se pouzit nejaky model. Podle logiky "je toho min, tak je to snazsi" musi byt vypocet 5×5 snazsi nez 50×50. Podle mne ale neni, je to stejne. Mimo to, cim vetsi trzby, tim pravdepodobne i vice pracovniku, kteri to maji na starosti...
Takze jeste jednou - oba zpusoby to maji stejne tezke (na obou se pouzivaji IDS jizdenky, na obou se pouzivaji predplatni jizdenky, na obou se pouzivaji prestupni jizdenky). Jestli to zvladne jeden (mozna jo, mozna ne), tak to musi zvladnout i ten druhy...
Venco, jel jsi v poslednich 5 letech nekdy autobusem? Chapu, nejel. Ale znas nekoho, kdo jel? Zkus se ho zeptat, jestli mel konkretni jizdenku na konkretni spoj...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.