Kolín - Dnes odpoledne došlo při průjezdu železniční stanicí Kolín k vykolejení vlaku EC 173 Vindobona. První zprávy o vykolejených třech vozech a lokomotivě se naštěstí nepotvrdily. Vykolejené jsou "jen" první dva vozy za lokomotivou. Jedná se vozy Avmz DB a Ampz143 ČD. Dle vyjádření mluvčího Českých drah Ondřeje Kubaly dosahuje předběžný odhad škody zhruba 3 miliony korun, z toho 650.000 Kč na železničním svršku. "Pravděpodobnou příčinou byla zlomená kolejnice jazyku výhybky," dodal Kubala.
Pro cestující z vindobony byl vypraven motorový vlak z depa bezprostředně sousedícího s místem nehody. Ten cestující odvezl k nástupištím v osobním nádraží, odkud mohli pokračovat jinými vlaky. Přibližně kolem půl šesté dorazil do Kolína nehodový vlak z Prahy-Vršovic, který vykolejené vozy vrátí zpět na koleje. Trať by měla být opět plně průjezdná kolem půlnoci.
Nehoda naštěstí příliš neovlivňuje předvánoční dopravní špičku. Díky spojovací koleji mimo zastávku Kolín-dílny vlaky nabírají zpoždění do 10 minut.
To je práce traťmistra, který má málo lidí, který musí volit, kde budou jeho pracovníci "hasit", aby byla zajištěna bezpečnost provozu.
http://mct.sbb.ch/mct/konzern_dienstleistungen/konzern_medien.htm
Jak jste přišel na to, že mezi desátou a druhou vlaky nejezdí ?
O kontrole výhybek se vedou podrobné písemné záznamy, včetně výsledků měření opotřebení jazyků apod., takže žádný traťmistr si nedovolí termín prohlídky nedodržet a žádný traťmistrův nadřízený mu nenařídí, aby prohlídku neprovedl nebo aby nechal výhybku v provozu, když se naměří hodnoty, které neodpovídají nebo když výhybka neprojde tzv. západkovou zkouškou. Je to totéž, jako výpravčímu žádný nadřízený nenařídí, aby vypravil vlak do sousední stanice proti návěsti stůj nebo bez přijetí a nabídky, resp. bez uděleného traťového souhlasu.
Mimochodem, co je snazsi - kazdej tyden vymenovat tesneni u pra-kohoutku (v noci nebyt vzhuru, jestli mi nekdo neleze do baraku) nebo to vzit z gruntu a vymenit celou baterii (koupit si zamek na dvere)? Kolin je "perlou koridoru", ti vrcholovi ekonomove by si meli spis uvedomit, ze kdyz po infrastrukture, ktera pamatuje jeste konesprezky, nechaji jezdit objemy dopravy 21.stoleti, tak to je ten problem. A nejakej dedek s tyckou to nezachrani, ani kdyz to za den projde osmkrat...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.