Praha-Dolní Počernice - Policie ČR v úterý zveřejnila závěry odborníků z oboru mechanoskopie, kteří zkoumali části na několik kusů prasklé kolejnice. Nebyly nalezeny žádné stopy, které by nasvědčovaly úmyslnému poškození. Úplně tak zkrachovala verze Českých drah prezentovaná tiskovým mluvčím panem Kubalou, že kolej byla naříznuta, čemuž údajně nasvědčoval opracovaný řez. Drážní inspekce od počátku tvrdí, že za nehodu mohl lom kolejnice, což nyní potvrdila Policie ČR. Zatím se ještě čeká na závěry pyrotechniků, kteří hledají pozůstatky možného výbuchu. Přímo na místě nehody při prvotním ohledání žádné stopy po výbuchu nenašli.
Drážní inspekce se nyní zaměří na příčinu vzniku lomu a na provádění předepsané kontroly stavu železničního svršku. České dráhy tvrdí, že byl svršek dva dny před nehodou kontrolován pochůzkářem. I toto si drážní inspekce prověří. Nyní je téměř jisté, že za nehodu nebude zodpovědný nikdo jiný, než ČD či SŽDC. Přesnou příčinu rozsáhlého lomu kolejnice určí až další vyšetřování.
Zdroj: ČTK
Fotogalerie z nakolejování pendolina dne 1.12.2007
Snímky pořídil Tomáš Valenta, děkujeme.Mám dotaz: Neexistuje jiný, přesnější způsob kontroly kolejí než pochůzka? Je samozřejmě jasné, že ta kolej může prasknout 5 minut před průjezdem vlaku (viz havárie Concordu před lety v Paříži)
Mluvčí (náměstek) z Drážní inspekce taky svým způsobem mate veřejnost. Budou kontrolovat, zda skutečně po trati prošel pochůzkář.
Vždyť ten člověk ani neví, co vlastně pochůzkář kontroluje. I kdyby tam šel pochůzkář deset minut před průjezdem vlaku, k tomu, aby zjistil nějakou závadu na stojině kolejnice (pod hlavou), tak to by se musel plazit po pražcích a dívat se na kolejnice z boku. Pochůzkář si všimne lomu nebo jiné závady kolejnice, pokud je to patrné na hlavě kolejnice (drolení materiálu apod.), případně uvolněných šroubů apod. Pro utažení šroubů sebou nosí klíč.
Pokud by tam byl standardní příčný lom = kolejnice by byla přerušena, projevilo by se to na činnosti zabezpečovacího zařízení.
Náměstek DI se taky vyjádřil v tom smyslu, že jsou známy lomy kolejnic ve větším rozsahu.
Doufám že to trestní oznámení někdo na lháře Kubalu podá.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.