..: Policie ČR: kolejnice u Počernic úmyslně poškozena nebyla :..

Čelo jednotkyPraha-Dolní Počernice - Policie ČR v úterý zveřejnila závěry odborníků z oboru mechanoskopie, kteří zkoumali části na několik kusů prasklé kolejnice. Nebyly nalezeny žádné stopy, které by nasvědčovaly úmyslnému poškození. Úplně tak zkrachovala verze Českých drah prezentovaná tiskovým mluvčím panem Kubalou, že kolej byla naříznuta, čemuž údajně nasvědčoval opracovaný řez. Drážní inspekce od počátku tvrdí, že za nehodu mohl lom kolejnice, což nyní potvrdila Policie ČR. Zatím se ještě čeká na závěry pyrotechniků, kteří hledají pozůstatky možného výbuchu. Přímo na místě nehody při prvotním ohledání žádné stopy po výbuchu nenašli.

Drážní inspekce se nyní zaměří na příčinu vzniku lomu a na provádění předepsané kontroly stavu železničního svršku. České dráhy tvrdí, že byl svršek dva dny před nehodou kontrolován pochůzkářem. I toto si drážní inspekce prověří. Nyní je téměř jisté, že za nehodu nebude zodpovědný nikdo jiný, než ČD či SŽDC. Přesnou příčinu rozsáhlého lomu kolejnice určí až další vyšetřování.

Zdroj: ČTK

Fotogalerie z nakolejování pendolina dne 1.12.2007

Západ slunce, práce začínají První náprava se blíží zpět na koleje První náprava zpět na kolejích Druhý vůz byl mimo koleje všemi nápravami Lana drží podvozky u skříně pendolina, aby nedošlo k dalšímu poškození Návrat druhého vozu zpět na koleje Druhý vůz se vrací na koleje, třetí se připravuje
Snímky pořídil Tomáš Valenta, děkujeme.

Nick Poslat mail autorovi | 5.12.2007 (2:43)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
04.01.2008 (9:43)  
Omluvil se někde ve zprávách pan mluvčí ČD za to že takovou dobu tvrdily takový blud o tom údajném útoku na železnici. Nebo opět lež a nenávist zvítězili nad pravdou a láskou. Vážený pane mluvčí, vyzývám vás abyste veřejně přiznal že jste se mýlil a omluvil se že jste svými nepravdami až lží i neúmyslnou strašil naše spoluobčany a buďte rád že si vás žádná tajná služba neodveze bez možnosti odvolání na Guantanamo.
registrovaný uživatel pekař 
07.12.2007 (16:11)  
Jen je zajímavé, že tato debata nikterak nesouvisí s vykolejením Pendolina a přesto ji nikdo nesmaže...
registrovaný uživatel pekař 
07.12.2007 (16:08)  
M: u te trasy Praha - Plzen bych nesouhlasil. Ono porovnavat dalnici s neopravenou puvodni trati je blbost.
06.12.2007 (20:08)  
registrovaný uživatel M 
06.12.2007 (12:03)  
Relacni sleva tam svym zpusobem je - la last minute eliska. Jinak, proc se s tim nebojuje. Ja osobne bych ani nechtel, aby s tim nejak bojovali. Jsou proste trasy, kde je prirozenym vitezem autobus a jsou trasy, kde je to vlak. neco maji lepsi v Albertu, neco v Bille a neco primo u reznika
06.12.2007 (9:31)  
M:mate pravdu to sem měl ale ja mám vláčky moc (podotýkám že nepracuji u čd) rád a tak mě mrzí když lidé houfně odchází jinam a povězte mi jak je možné že si to vedení čd neuvedomuje a neudělá náké proti optření třeba relační slevu?
registrovaný uživatel M 
06.12.2007 (1:13)  
rybizek: Ja si myslim, ze na tom nic tak hrozneho neni. Ja byt tou mamou, tak akorat sprdnu syna, ze mi o tom autobusu nerekl uz davno:-))
Ty duvody, proc jet Praha-Plzen busem jsi tam napsal sam a cena tam podstatnou roli dle meho soudu nehraje. Proste uplne vsechny trasy se vlakem jezdit nemusi, stejne jako veskere potraviny neni potreba nakupovat v Albertu (i kdyz je to teda supermarket roku)...
registrovaný uživatel milos  mail  
06.12.2007 (0:21)  
ok, a ty srouby na podvozku jsou tam nahodou, nebo maji tuto funkci plnit?
tim naspem sem myslel samozrejme kolejove loze nebo jak se to spravne pojmenovava. Navic to bylo v oblouku, ne? odstrediva sila taky muze sve vykonat.
ja vim, ze by se to nikam neskutalelo, ale kdyby to lehlo, tak je pinda asi na odpis
editor nebo admin ŽP Karel Chýla  mail  
06.12.2007 (0:10)  
Ad Milos: V místě, kde k nehodě došlo je trať v zářezu. Díky šroubům na podvozku zůstalo pendolino pár centimetrů od kolejnice. Po vykolejení náprav totiž tyto šrouby "objaly" hlavu kolejnice a nepustily nápravy dál od kolejnice...
registrovaný uživatel milos  mail  
05.12.2007 (23:48)  
stejne byla klika jako krava, ze pinda nesel z naspu na bok... fakt obrovsky stesti, ze se udrzel na prazcich.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko