..: Jízdenky TeleTiket mají podle Českých Drah úspěch :..

Ilustrační obrázekPraha - Jízdenky prodávané po telefonu pod obchodním názvem TeleTiket slaví úspěch. Alespoň to tvrdí vedení Českých Drah. V průběhu tohoto týdne si jeden z cestujících zakoupil 1000. jízdenku prodanou tímto způsobem. Stalo se tak po čtvrtroce od zahájení provozu této služby, kterou ČD zavedly v rámci programu zvaného Komplexní strategie odbavení cestujících.

„TeleTiket je populární zejména u pátečních spojů, kdy společně s internetovým prodejem je tento způsob nákupu jízdenky s rezervací nejjednodušší cestou, jak si například zajistit možnost přepravy tradičně vyprodanými spoji SC Pendolino. Velká část cestujících těchto spojů tak vůbec nemíří k prodejní přepážce na nádraží a s jízdenkou zakoupenou přes telefon či internet nastupuje přímo bez zdržení do svého spoje,“ tvrdí bývalý tiskový mluvčí a nynější ředitel marketingu Českých Drah Aleš Ondrůj.

Cestující, který si chce koupit jízdenku pomocí telefonu, zavolá na infolinku ČD. Zde zadá své osobní údaje a výchozí a cílovou stanici jízdy. Poté odsouhlasí cenu přepravy navýšenou o stokorunovou přirážku za použití TeleTiketu. Jízdenku si pak může podle domluvy vyzvednout buď u pokladny, nebo si ji může nechat přeposlat do e-mailové schránky a vytisknout sám doma.

Kromě prodeje jízdních dokladů přes telefon funguje v České Republice ještě další zajímavá služba k nákupu dálkových železničních jízdenek. Jde o elektronický obchod Českých Drah. Ten funguje od roku 2006, kdy byl jeho hlavní účel v prodávání jízdenek pro tehdy nové spoje na trati z Prahy do Ostravy vedené populární řadou 680 pod obchodním názvem SC Pendolino. V dnešní době poskytují České dráhy tyto služby pro vybrané vlaky InterCity, EuroCity a všechny spoje SC.

Zdroj: Tisková zpráva ČD


Samir Lepara | 16.11.2007 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Polik  mail  
23.11.2007 (17:01)  
M: Platím docela pravidelně, nicméně už hodně dlouho se mi nestalo (obchody, restaurace, kina, po netu, paypal, ...) že by transakce/blokace nenaskočila okamžitě. To je něco jiného než že se peníze účetně strhnou až o několik dní později, to se samozřejmě stává vždy.
dopisovatel nebo člen ŽP CzechDave  mail  
21.11.2007 (11:14)  
Babilon: Ano, přesně tak. Funguje to takto v britských dálkových jednotkách u Virginu, kde nad každým sedadlem je displej s místenkou. Takhle mne vyhodili z místa, když jsem přejížděl z Londýna do Birminghamu - stanici před Birminghamem naskočila u mého sedadla rezervace a než jsem se vzpamatoval, byl u mne človíček s místenkou a zdvořile, leč neústupně mne požádal, abych mu uvolnil místo :-). Aktualizace databáze obsazených míst se tedy musí dít on-line nebo přinejmenším musel někdo na předchozí zastávce přijít s flashdiskem nebo paměťovou kartou a aktualizovat data ve vlakovém infosystému.
registrovaný uživatel MiW 
19.11.2007 (11:03)  
A co zavest na nadrazich kiosky, ktere by po projeti kartou, z ktere byl listek zaplacen nabidly tisk listku (jako je to ted u letenek na nekterych letistich)? Nebo aspon by ty listky mohli tisknout na pokladne (viz jak funguje prodej eLisky)
18.11.2007 (20:36)  
Ano, nastoupíte třebas v 5,32 v Hamburgu Altoně do ICE 29 a místo nebude označeno jako obsazené. Během dopoledne si někdo zakoupí jízdenku včetně rezervace řekněme z Frankfurtu (odj. 12,18) do Regensburgu a systém mu přidělí místo kde sedíte.
Této nemilé události jste mohl předejít tím, že byste si zajistil rezervaci.
Já si dokonce nejsem jist, zda tohle obsazení místa "během jízdy" není možné i při nákupu jízdenky v automatu, který nabízí i možnost rezervace.
Je možné, že obsazovací algoritmus dává přednost místům již obsazeným (štafetové obsazování), takže se přednostně využije místa, které je obsazeno do FnM, ale když takové místo nebude a nebo si zákazník zvolí určité místo, tak holt máte smůlu.
Je to fakticky totéž, jako ta "expresní rezervace" u ČD.
18.11.2007 (13:20)  
ad MZ: V Německu nastoupím do vlaku, sednu si na místo označené jako volné, cestou tam naskočí místenka a já musím jít jinam?? Není pak takové označování míst skoro zbytečné?
17.11.2007 (22:13)  
ad WEB : máte pravdu, lepší je vybodnout se na jednoho podvodníčka.
Jenže základní filosofií ČD (a ZSSK) je (tedy přesněji řečeno určitých pracovníků), že každý cestující je potencionální podvodník, který 25 hodin denně přemýšlí, jak ČD ošulit .... Tak proto se vymýšlí tisíce nesmyslných omezení.
Například to, že nemůžete přerušit jízdu na jízdenku vydanou na vzdálenost kratší než 100 km, např. Praha Masarykovo - Rouidnice nad Labem.

Filosofie je : Cestující ráno pojede do Roudnice, pak se vrátí do Prahy a odpoledne nastoupí na tutéž jízdenku v Bubenči a bude tvrdit, že jízdu přerušil ...
(Kolik takových případů je že ????)

Ještě k tomu přenosu dat on-line. S jízdenkou se současně dělá rezervace. U DB se rozmnožují vagony s elektronickým označováním rezervovaných míst, takže když je vlak na cestě, tak se musí do informačního systému nějak tato informace dostat, aby měli cestující informaci, která místa jsou aktuálně obsazena, přesněji řečeno úsek na němž jsou obsazena.
registrovaný uživatel Web 
17.11.2007 (19:09)  
M: Tobě se nelíbí řešení asymetrickou šifrou + jednoho z dokladů? Důvod?
registrovaný uživatel M 
17.11.2007 (19:05)  
Polik - jestli tou kartou platis pravidelne a ne trikrat za rok, tak zjistis, ze ty "opozdene" platby (tj. nekolik hodin nebo dni po nakupu) jsou tam v drtive vetsine pripadu...

pavliicek - ano, ale tohle je pripad, kdy si listek kupujes na konkretni vlak, takze vyjeti toho seznamu neni takovy problem (sice nevim, jak ten pruvodci dostane ve vychozi stanici seznam jeste nekoupenych jizdenek, ale OK:-) To, co se resi za "problem" jsou "otevrene" jizdenky...
registrovaný uživatel Web 
17.11.2007 (18:46)  
Nebo jízdenky na Amtrak - zaplaceno z ČR platební kartou, na letišti příjemná kancelář Amtraku, kde mi obratem proti jménu jízdenku vytiskli. Způsobů jsou tisíce, ale pochopte, musíme něčím podpořit image Pendolína ap... :)
registrovaný uživatel pavliicek  mail  
17.11.2007 (18:29)  
Mel bych zkusenost s podobnou veci z UK. Vyuzivam tady dopravce, kterej sockuje na mistnich virgin trains. Nakup jizdenky probiha pres internet, do formulare se zada cislo kreditky a dalsi overovaci udaje z ni a po overeni platby si clovek vytiskne papir s iformacema o jizde a dost dlouhym kodem. Po nastupu do vlaku ma pruvodci vetsinou na papire, nekdy v POPce seznam kodu, ktery tim vlakem jedou a akorat zkontroluje, jestli to sedi. Nevim, ale prijde mi to naprosto jednoduchy, aby si proste pruvodci pred jizdou vytisk seznam lidi (kodu), kteri koupili jizdenku pres net a vec je hotova, nevim, co je na tom slozityho a proc by to takhle neslo u nas....
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko