Praha - Jízdenky prodávané po telefonu pod obchodním názvem TeleTiket slaví úspěch. Alespoň to tvrdí vedení Českých Drah. V průběhu tohoto týdne si jeden z cestujících zakoupil 1000. jízdenku prodanou tímto způsobem. Stalo se tak po čtvrtroce od zahájení provozu této služby, kterou ČD zavedly v rámci programu zvaného Komplexní strategie odbavení cestujících.
„TeleTiket je populární zejména u pátečních spojů, kdy společně s internetovým prodejem je tento způsob nákupu jízdenky s rezervací nejjednodušší cestou, jak si například zajistit možnost přepravy tradičně vyprodanými spoji SC Pendolino. Velká část cestujících těchto spojů tak vůbec nemíří k prodejní přepážce na nádraží a s jízdenkou zakoupenou přes telefon či internet nastupuje přímo bez zdržení do svého spoje,“ tvrdí bývalý tiskový mluvčí a nynější ředitel marketingu Českých Drah Aleš Ondrůj.
Cestující, který si chce koupit jízdenku pomocí telefonu, zavolá na infolinku ČD. Zde zadá své osobní údaje a výchozí a cílovou stanici jízdy. Poté odsouhlasí cenu přepravy navýšenou o stokorunovou přirážku za použití TeleTiketu. Jízdenku si pak může podle domluvy vyzvednout buď u pokladny, nebo si ji může nechat přeposlat do e-mailové schránky a vytisknout sám doma.
Kromě prodeje jízdních dokladů přes telefon funguje v České Republice ještě další zajímavá služba k nákupu dálkových železničních jízdenek. Jde o elektronický obchod Českých Drah. Ten funguje od roku 2006, kdy byl jeho hlavní účel v prodávání jízdenek pro tehdy nové spoje na trati z Prahy do Ostravy vedené populární řadou 680 pod obchodním názvem SC Pendolino. V dnešní době poskytují České dráhy tyto služby pro vybrané vlaky InterCity, EuroCity a všechny spoje SC.
Zdroj: Tisková zpráva ČD
Této nemilé události jste mohl předejít tím, že byste si zajistil rezervaci.
Já si dokonce nejsem jist, zda tohle obsazení místa "během jízdy" není možné i při nákupu jízdenky v automatu, který nabízí i možnost rezervace.
Je možné, že obsazovací algoritmus dává přednost místům již obsazeným (štafetové obsazování), takže se přednostně využije místa, které je obsazeno do FnM, ale když takové místo nebude a nebo si zákazník zvolí určité místo, tak holt máte smůlu.
Je to fakticky totéž, jako ta "expresní rezervace" u ČD.
Jenže základní filosofií ČD (a ZSSK) je (tedy přesněji řečeno určitých pracovníků), že každý cestující je potencionální podvodník, který 25 hodin denně přemýšlí, jak ČD ošulit .... Tak proto se vymýšlí tisíce nesmyslných omezení.
Například to, že nemůžete přerušit jízdu na jízdenku vydanou na vzdálenost kratší než 100 km, např. Praha Masarykovo - Rouidnice nad Labem.
Filosofie je : Cestující ráno pojede do Roudnice, pak se vrátí do Prahy a odpoledne nastoupí na tutéž jízdenku v Bubenči a bude tvrdit, že jízdu přerušil ...
(Kolik takových případů je že ????)
Ještě k tomu přenosu dat on-line. S jízdenkou se současně dělá rezervace. U DB se rozmnožují vagony s elektronickým označováním rezervovaných míst, takže když je vlak na cestě, tak se musí do informačního systému nějak tato informace dostat, aby měli cestující informaci, která místa jsou aktuálně obsazena, přesněji řečeno úsek na němž jsou obsazena.
pavliicek - ano, ale tohle je pripad, kdy si listek kupujes na konkretni vlak, takze vyjeti toho seznamu neni takovy problem (sice nevim, jak ten pruvodci dostane ve vychozi stanici seznam jeste nekoupenych jizdenek, ale OK:-) To, co se resi za "problem" jsou "otevrene" jizdenky...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.