..: České dráhy budou vozit od prosince cestující podle zcela nového tarifu :..

Praha - Zcela nový tarif čeká od 10. prosince na cestující Českých drah. Mezi nejzásadnější změny lze počítat zrušení tarifních pásem, které nahradí jízdné podle přesného počtu kilometrů; zrušení příplatku na vlaky kategorie EC/IC či zdražení KMB na 1600 Kč. Novinkou je i věrnostní program, slevy by se měly od nynějška počítat podle určitého procenta z obyčejného jízdného, ne podle vlastního ceníku. ČD to dnes oznámily své dopolední tiskové konferenci.

Doplněno 12:22

Zrušení pásmového tarifu

Cestující nově platí jen za skutečně ujetou vzdálenost. Ta bude do 120 km stanovena ceníkem, do 600 poplatkem za každý další kilometr a nad 600 km bude cestující již přepraven zdarma. Zmizí tak kritizované tradiční paradoxní cenové rozdíly, kdy např. mezi pražským a ostravským hlavním nádražím byla cena o široké pásmo 50 km vyšší než mezi Prahou-Libní a Ostravou-Svinovem nebo vzdálenost z Prahy do Brna těsně převyšovala 250 km.

Sjednocení základního tarifu

Namísto obyčejného a zákaznického jízdného bude stanoveno výše uvedené základní jízdné. Všechny další nabídky a slevy z něj budou odvozeny přesnou procentuelní výší slevy – a to i u traťových jízdenek.

Zpáteční sleva 10% bude poskytována prakticky ke všem nabídkám. Beze změn zůstává i skupinová sleva (první 2 cestující mají slevu 25%, každý další 50% - bez dalšího prokazování).

Na kartu ISIC bude nabízena sleva 25% na síťové jízdenky KLASIK. Od 21. června do 21. září budou všem cestujícím do 26 let věku nabízeny stejné slevy jako držitelům karty In-junior.

Dochází ke zdražení kilometrické banky na 1600,- Kč. I když ji bude možné koupit v baličku pěti bank se stejnou platností za 7200,- Kč, stává se tak s ohledem na zrušení EC/IC příplatků a zrušení pásmového tarifu v podstatě zoufale neatraktivní.

In-Karty

In-zákazníkIn-juniorIn-seniorIn-goldIn-gold all inclusive
Cena6006006002000050000
Platnost3 roky1 rok1 rok1 rok1 rok**
Sleva na jednorázovou jízdenku25%50%25%*11
Sleva na zpáteční jízdenku32,5%55%25%*11
Sleva na traťové jízdenky25%25%25%11
Sleva na síťové jízdenky (KLASIK)25%25%25%11

* sleva ze zvláštního jízdného pro důchodce, v osobních a spěšných vlacích zcela zdarma
** nebo 23500 čtvrtletní, 9750 měsíční, 3000 týdenní

U všech variant dále 25% sleva na jízdenky do zahraničí (Rail Plus) a sleva místenky na vlaky Supercity (86,- místo 200,-) a další vlaky (30,- místo 86,-)

In-gold all inclusive umožní bezplatný odběr místenek v eshopu ČD, odbavení ve vlaku Supercity bez místenky bez přirážky, bezplatnou přepravu psa, spoluzavazadla nebo použití úschovny během přepravy.

Zvyšuje se poplatek za vydání jízdenky ve vlaku v obsazené stanici na 30 Kč. Přepravné za psa je nově drasticky zjednodušeno na 10 Kč za jeden vlak, respektive 20 Kč za celodenní lístek, asistenční a vodicí psi jsou přepravováni bezplatně.

Cena za přepravu spoluzavazadla (např. jízdního kola) bude 25 Kč za jeden spoj nebo 50 Kč za celodenní doklad. U úschovny během přepravy to bude 30 Kč za jeden spoj nebo 60 Kč za celý den. V případě využití úschovny s lístkem na spoluzavazadlo se pouze doplatí. V platnosti zůstanou kombinované doklady pro jízdní kolo (spoluzavazadlo + úschovna během přepravy + úschovna na nádraží).

Další informace: tisková zpráva ČD


Honza Beránek / JTB , Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 30.10.2007 (9:45)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 30      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Paul 
31.10.2007 (20:23)  
wormik: Souhlasím s Vámi, nelze vyhnat cestující ve vnitrostátní dopravě z vlaků EC,IC já sám tyto vlaky využívám, ale na delší cesty (jak to rozdělit je celkem komplikované od 200km nebo kde by byla ta správná hranice???). Je to přecejenom Eurocity, už jsem totiž slyšel i názory, že když není příplatek, tak proč by nemohl EC 172 zastavovat v Přelouči (co takovému člověku chcete říct, nechtějí nekteří cestující Pendolino všude a ještě k tomu až před práh domu??? umpřímě řečeno, já bych nebyl proti, ale bohužel, jak víte, tak každá sranda něco stojí). Příplatky je velice diskutabilní téma, které má hodně + i -. Téma přípojů raději nebudu komentovat, protože to by dalo ještě na dalších možná 50 komentářů, na tom se zřejmě shodneme.
registrovaný uživatel M 
31.10.2007 (20:20)  
Asi sem natvrdlej, ale ze Slavkova se prece da jezdit na ten IDS JMK listek ne, tak co se resi?
registrovaný uživatel tenzor 
31.10.2007 (19:06)  
Hmm, takze kdyz to shrnu, na trase kterou momentalne dojizdim, tedy Slavkov u Brna - Brno hl.n. je to takhle:
normalni jednosmerna jizdenka 40 Kc, po uprave tarifu porad 40 Kc, normalni 3zonova jizdenka IDS k salinkarte 19 Kc, autobus 24 - 28 Kc
normalni zpatecni jizdenka drive 50 Kc, ted 72 Kc (tak to me vazne pobavilo :)) jediny duvod proc jezdit vlakem (relativne levne zpatecni jizdne je pryc..), 2x jizdenka IDS 38 Kc, autobus 48 - 56 Kc
mesicni jizdenka zpatecni, drive tusim 756, ted 1120. Moje petizonova jizdenka, tedy salinkarta plus 3 zony do Slavkova, po kterych muzu jezdit uplne libovolne jak vlakem tak autobusem, 1010. jizdenka CD s kterou bych musel po Brne jezdit nacerno nebo si dokoupit salinkartu za 380, je drazsi! tak tomu neda rict jinak nez modra demence :))
Strategie CD je zkratka jasna, orientuji se na dusevne menecenne zakazniky, protoze ostatni s nimi budou jezdit jen tehdy, kdyz to bude v ramci nejakeho integrovaneho systemu, tedy ne za jejich ceny, anebo v pripade ze to bude opravdu jedine moznost, jak se nekam dostat :)
jen tak dal, soudruzi z Cerne Diry..
31.10.2007 (18:42)  
Tak mi opět běhá mráz po zádech, při představě, co mě čeká začátkem prosince ve vlacích. Pracuji totiž jako vlakvedoucí! Jak už tady někdo zmiňoval, že je zvědavý, jak nový tarif budou ovládat průvodčí a pokladní, tak můžu prozradit asi tolik, že pokud to dopadne jako při posledním zdražování - pardon, úpravě ceníku, tak to nebude příliš slavné. Informace zná dřív cestující, než personál, školení personálu probíhá na poslední chvíli (budeme mít v půlce listopadu) a navíc ani školař neví o všech změnách, a to nejdůležitější, tj. tarif TR10, který je pro nás směrodatný, možná ani nedostaneme dřív, než začne platit. Tak si udělejte obrázek o tom, jak bude obyčejný průvodčí nebo pokladní asi informovaný...
registrovaný uživatel SzKT  mail  
31.10.2007 (17:22)  
ad nekrology KMB: Já vidím výhody KMB 2 a na tom se z cenou nic nezmění (i pokud by to na 1 km vycházelo dráž než cash:
První z nich je svoboda pohybu: pokud si koupím KMB, tak vím, že v případě potřeby jsem mobilní i pokud budu mít neplánovaná vydání a před výplatou už žádnou hotovost nemám. Vzhledem k nákladnému koníčku (cestování veřejnou dopravou po Evropě) u mě tato situace nastává celkem často. Pokud by KMB úplně zrušili, budu jezdit autobusem- na většině relací je to totiž jak rychlejší, tak pohodlnější a často i levnější než zaplivané B, 810 nebo parodie na EC typu Jaroslav Hašek.
A druhá výhoda je, že když si koupím IR Global (tedy můžu volně jezdit po celé Evropě a nejsem až tak vázán datem návratu), můžu si KMB vyplnit až ve vlaku před hranicí. Pokud si koupím běžnou jízdenku "z-do" v předprodeji a v itálii budou zase stávkovat (takže přijedu domů o 2 dny později), taková jízdenka propadne a mě nezbyde než si za drahé eura pořizovat bilet dle TCV tarifu. A opět platí, že za takové zoufalé služby, jež ČD nabízí, si TCV tarif nezaslouží už z principu!
registrovaný uživatel M@ra 
31.10.2007 (16:57)  
Jděte už do hajzlu s povinnou rezervací. Oni se ti lidé do EC zas tak nepohrnou.

Když máš jako já zahraniční (komerční) slevy, tak je KmB do/z pohraničního bodu dobrá.
31.10.2007 (16:45)  
Me spis zajima, jak budou resit kapacitu mezinarodnich vlaku, to pripustila i ta zenska (Hnulikova ci jak se jmenuje). Moznym resenim by byla napriklad povinna rezervace v mezinarodni preprave, vychazim z jednoduchyho vzorce, ze kdyz jedu nekam ven, stejne nejedu na KMB a jine podobne flexibilni doklady, vzdycky musim alespon z hranicniho bodu zakoupit mezinarodni jizdenku. Bud tem lidem tu mistenku dat automaticky (v cene), nebo bych k ty mezinarodce nechal doplatit, to je uz vec k reseni. Jde hlavne o to, aby cestujici napr. z Prahy do Vídně nemuseli stát na jedné noze a to ještě né vlastní. Navíc bych tyhle mezinárodní rezervace soustředil do určitých vozů, něco na principu expresní rezervace. Možná.
31.10.2007 (16:33)  
Semík - od DPH je osvobozeno pouze mezinárodní jízdné. Všechny vnitrojízdy platí sníženou sazbu.
registrovaný uživatel M@ra 
31.10.2007 (16:22)  
Ještě k těm nekrologům KmB:)

Jedna z jejich nemalých výhod je možnost kdykoli si vystavit jízdenku (a vyhnout se tak pokladnám např. v Praze, nebo při cestě z ciziny).

Pořád se vyplatí, a koupit se dá do zásoby, i s platností posunutou až o 3 měsíce a extrémní šetřílci si můžou vytvářet "nákupní souručenství", aby získali 10% slevu.

Jen nevím, proč v Rakousku kdysi zrušili podobnou Zelenou banku (Grüne Bank), 2000 oskm za 2000 ATS (v dnešním kursu cca 2 Kč/oskm).

Semík: Ta DPH se platí (snížená), kromě mezistátní dopravy.
registrovaný uživatel Semík  mail  
31.10.2007 (16:07)  
co furt všichni máte s tím DPH. Co pak jízdné na ČD není od DPH osvobozeno, nebo co to teda bývávalo na jízdenkách napsáno?
  1 2 3 4 5 ... 30      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko