..: Od prosince nové spoje Kuřim - Brno-Slatina a vlaky směr Blansko po 30 minutách :..

Ilustrační obrázek Brno - Již od 9.12. cestující čekají další změny v cestování. Ředitel jihomoravského integrovaného systému Kordis Jaromír Holec sděluje, že zavedou pravidelnější spoje na trasách Rájec-Jestřebí – Blansko – Brno a Vranovice – Brno - Tišnov. Některé vlaky totiž vypravovali v hodinovém intervalu. Nový vlakový spoj linky S1 Kuřim – Slatina, zajistí lepší cestování zaměstnanců z průmyslové zóny a bude teprve druhým v zemi, který bude sloužit jako MHD. Aby bylo spojení rychlejší, vynechají vlaky hlavní nádraží.

Mluvčí ČD Ondřej Kubala říká, že s tím, aby se udělala zkratka, za námi přišel Kordis a nám se tento nápad líbil. Je to způsob, jak v ranní a odpolední špičce dostat alespoň část lidí přes ucpané Brno. Ve Slatině navíc budou moci lidé přestoupit na autobus, který je rozveze po závodech. „Nová vlaková linka povede z Kuřimi přes Řečkovice, Královo Pole, Lesnou, Židenice a pak přímo do Slatiny. Je to taková zkratka, protože vlak nepojede přes hlavní nádraží. Lidem z Kuřimska se tak o několik minut zkrátí cesta do práce a domů,“ popisuje Jiří Horský ze společnosti Kordis, která má na starosti sjednocenou dopravu v kraji.

Podle Horského je to zatím první linka vedoucí mimo hlavní nádraží, která ovšem nemusí být poslední. „Po určitém čase vyhodnotíme, jak jsou tyto spoje vytíženy, a pokud se osvědčí, budeme vyhledávat další možnosti, jak se vyhnout hlavnímu vlakovému nádraží, kde přece jen dochází ke zdržení,“ dodává. Podle místostarosty Hrušovan u Brna Václava Kameníka jsou změny pro vesnici pozitivní. „Na posílení spojů čekáme už několik let. Naše obec se velmi rychle rozšiřuje. Ještě před 2 lety bydlelo v Hrušovanech 2.700lidí. Do nových domů se nastěhuje kolem 700 obyvatel,“ konstatuje.

Mezi Brnem a Blanenskem bude 30 minutový interval

„Z Rájce-Jestřebí jezdí vlaky zatím každou hodinu a od 9.12., kdy začne platit nový jízdní řád, už budou vyjíždět v pracovní dny po 30 minutách, a to zhruba od 5 ráno do 18 hodin večer,“ uvádí Horský. Výhodou systému jsou častější spoje, jízdenky, na které se dá po určitý čas jezdit i MHD. Mnohé obce si však současně stěžují, že přišly o přímé spoje do Brna, cestování se na některých linkách prodloužilo a lidé musejí častěji přestupovat. Nyní se chystá takzvaná etapa 4B a po jejím spuštění 1.7. 2008 budou do IDS zapojeny další obce, tentokrát z Vyškovska a Kyjovska.

zdroj: Mladá fronta DNES a Deník


Adys Poslat mail autorovi | 7.11.2007 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
08.11.2007 (17:32)  
Základní problém "obsazenosti" kolejí Brno HLN spočívá v tom, že průjezdné koleje jsou blokovány končícími / výchozími vlaky od Kyjova, Přerova, případně Židenic (vesměs rychlíky od Prahy). Pokud bude pobyt těchto souprav na HLN do 5 minut, budou se výpravčí v Brně divit, jak jednoduchý mají provoz.
Pro srovnání – zastávkou / stanicí Wien Rennweg – přesněji řečeno tratí Wien Mitte – Wien Rennweg projede v pracovních dnech za 21 hodinu provozu po dvou kolejích 590 vlaků, pátek / sobota za 24 hodin provozu dokonce vlaků 612.
A to jsou ještě ÖBB schopny poslat po kolejích S–Bahnu nákladní vlaky v provozním intervalu mezi vlaky S–Bahn.
Takže neexistuje jediný technický důvod, proč by takovou zátěž nemohla zvládnout i trať Brno HLN – odbočka / zastávka Brno Židenice. Celé je to o sestavě grafikonu.

Pokud jde o vozy ÖBB (ojetiny), základním problémem je, že tyto vozy jsou konstruovány na vytápění napětím 1 000 V, což žádná česká lokomotiva neumí. ÖBB by těžko nasazovaly vozy režimu RIC, tím spíše, že samy mají těchto vozů relativní nedostatek.

Jak je to s tím (ne)topícím Herculesem ÖBB nevím nevím - když jezdily na přímých vlacích do Znojma, tak se mezi Znojmem a "Grenze" normálně topilo.

ÖBB by měly zájem jezdit s 1116 a Lasičkami do Brna, jenže i když bude 1116 schválena pro provoz na všech tratích SŽDC, tak je klíčová otázka, kdo to zaplatí, pokud nebude možná vyrovnávka vozových kilometrů mezi ČD a ÖBB. ČD by musely v eurech zaplatit nevyrovnané "kevové" kilometry a v konečném důsledku by musel tuhle sumu zaplatit KORDIS, což by zřejmě platilo i v případě, že by se tyto výkony nezahrnovaly do "kevových" km. K tomu úhrada za kilometrické proběhy hnacího vozidla, protože běžně se oběhy vozidel na území cizí železnice sestavují tak, aby počet kilometrů ujetých na území cizí železnice byl pokud možno shodný.
Pro žst. Břeclav by projíždění Lasiček z / do Brna bylo provozní úlevou, neb souprava by neblokovala jednu dopravní kolej.
08.11.2007 (15:00)  
Já tam teda žádné šílené asanace nevidím. Teda kromě OD Tesco, ale do půdorysu budovy nádraží nezasahuje - takže by případně nebylo nutné ho bourat. V rekonstruovaném stavu je 8 průjezdných kolejí v horním patře.
http://www.zeleni.cz/getfile.php?id=3641&cid=247
registrovaný uživatel M 
08.11.2007 (13:42)  
Motorova lokomotiva na 250? Nevim, prijde mi to divne
registrovaný uživatel Bram 
08.11.2007 (13:39)  
Pokud je mi dobře známo, tak OeBB by do Čech jezdit mohly. Stačí, aby si zařídily licenci k provozování drážní dopravy a osvědčení dopravce a tradá k nám. Bez ohledu na ČD. Lokomotivy schválené mají - motorový herkules k nám může, je u nás schválen a s vozy problém není. Pravda, má to jeden háček - herkules v tomto provedení, jaké mají OeBB, nesmí u nás vytápět soupravu.
registrovaný uživatel M 
08.11.2007 (13:22)  
Myslel jsem to spis tak, ze pokud se da vyjezdit 20 vlaku za hodinu, tak se da zvladnout i nakych 6 nebo 8. Ne ze by vlaky kolem Brna meli jezdit po deseti minutach...
registrovaný uživatel Racek 
08.11.2007 (11:07)  
M: jenže Brno není Vídeň a navíc vedení tratí v Brně není nic moc. Do postavení diametru (pokud vůbec někdy bude) nemá cenu jezdit uvnitř města častěji, než se jezdí za jeho hranice - to jest po 15 - 20 minutách. V některých úsecích to sice proložením dá docela hustý cvrkot, ale nebudou to relace extra použitelné pro dopravu po městě (např. pokud by vzniklo dříve popsané řešení dvou nádraží, asi by byl dost hustý provoz mezi novým hlavním a Židenicemi přes staré hlavní). Ale pro vnitroměstské cestující to není nic moc použitelného. Stejně tak z centra do KrPole to vlakem "díky" zajížďce přes Obřany trvá stejně dlouho, jako tramvají.
registrovaný uživatel M 
08.11.2007 (10:50)  
Pokud by ten brnensky S-Bahn jezdil v dostatecnych intervalech, takze by nebylo nutne cekat na pripoje a tvrdnout na perone, tak nevidim problem. Hlavni tah Vidni jezdi cely den po trech minutach v kazdem smeru
08.11.2007 (10:32)  
OBB: to je zajimavy. Nerekl bych, ze OBB jsou blbci a mysli si, ze muzou jezdit do Brna za stejnou cenu jako v Rakousku. Pokud maji nejake starsi amortizovane soupravy, klidne je muzou nabidnout Kordisu za ceny s lepsim pomerem cena/vykon nez jake nabizi CD.
Spis je otazka, jak je to s masinkama. Zaprve jestli nejake vhodne do CR maji, zadruhe jestli by sly taky za levno nabidnout...
registrovaný uživatel Racek 
08.11.2007 (9:12)  
Huffnagel:
ad 4 průběžné ... 2 průběžné a 1 končící regionální linka, to je při optimistickém intervalu 15 minut 12 vlaků za hodinu. K tomu dálková - dalších cca 10 vlaků, které mohou klidně končit jinde než na hlavním. Takže při špičkovém obratu 22 vlaků jedním směrem na dvou kolejích to znamená, že u každé hrany zastaví co 5 minut vlak. Pokud budou všechny důsledně "skrz", tak se to vyjezdit dá ...

ad zájem ÖBB ... myslím si, že za cenu, za kterou by jezdily ÖBB, by si ČD ta vozidla dokázala naleasovat taky. Takže jde jenom o to, aby Kordis pochopil, že cena vozidel prostě musí být součástí zakázky - a pokud je to budou muset naučit Rakušané, pak je chyba někde na vltavském nábřeží.

Jinak ...
... jsem se dozvěděl o tom Veselého "projektu" [viz Barich 7.11.2007 (21:04)], že by šlo v podstatě o propojení starého (SN) a nového (NN) nádraží cca v trase tzv. "nového bulváru", takže vlaky od jihu (tj. nově jen od Vranovic a Střelic) by po zastavení na NN pokračovaly přes SN do Židenic (a Tišnova či Blanska). Vlaky od Blažovic a Sokolnic jedině úvratí .. což by v budoucnu s novými obousměrnými jednotkami nemusel být až takový problém. Stejně tak by přes SN mohly jezdit dálkové vlaky z Vysočiny a od ČT, bude-li tam na ně kapacita (tj. aspoň ty 4 perónní hrany), nedostaly by se tam naopak vlaky od Ostravy (leda zase s úvratí).
Ovšem na drohé straně se tím zadělává na problém, protože do severního zhlaví NN, které už se teď zdá být kritickým místem celého projektu, by se zapojovala další trať s poměrně hustým provozem. Případné úvraťující vlaky od Slatiny a Sokolnic by ho musely celé (včetně nákladního tranzitu) křížit ...

... ale je dobře možné, že Veselý (bývalý starosta Židenic) má v úmyslu o ty dvě koleje vedené z NN do Židenic přes SN "okrást" trať z NN do Židenic přímo, protože proti jejímu rozšíření ze dvou kolejí na 4 je v Židenicích silný odpor a on by tak získal body na domácím hřišti.
registrovaný uživatel (old) 
08.11.2007 (7:15)  
happy: třeba na 225 na vysočině se v rámci úspor lokomotiv více prosazuje řada 810 v relaci HC-VnL.

No při té frekvenci cestujících (a obsazenosti), ale i nedostatku HDV, to pro dopravce je jistě zajímavější než "klasika" v řazení 230+Btmo+(BD) ...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko