..: Elektrifikace trati Zábřeh na Moravě - Šumperk :..

Ilustrační obrázekZábřeh, Šumperk - Elektrifikace a celkové modernizace by se měla dočkat v příštích několika málo letech železniční trať 291 Zábřeh na Moravě - Šumperk. Práce na úseku ze Šumperka do Bludova začnou již na jaře. "V příštím roce se bude opravovat a elektrifikovat část trati ze Šumperka do Bludova. Na těchto nádražích pak vzniknou dvě nová částečně krytá nástupiště," citovala středomoravská mutace deníku MF DNES Ivana Bargela z oddělení přípravy a realizace staveb Správy železniční dopravní cesty. V dalším roce přijde na řadu úsek mezi Zábřehem a Bludovem.

Některé modernizační projekty bývají často terčem kritiky za nadužívání protihlukových stěn. Jak se zdá, šetřit se s nimi nebude ani na této spojnici okresního města s koridorem. "Protihlukové stěny,které by měly koleje lemovat od přejezdu u Lidlu až k hotelu, budou vypadat jako dřevěné. Z venkovní strany je doplníme zelení, hlavně keři a popínavými rostlinami," chlácholil veřejnost mluvčí zábřežské radnice Milan Kratochvíl.

Během rekonstrukce bude také dosazeno dálkové řízení trati, které bude nově probíhat pouze ze Šumperka. V plánu jsou také úpravy přejezdu, kterých je na třináctikilometrové trati hned patnáct. Během celé rekonstrukce trati budou cestující přepravováni autobusy a měli by počítat se zpožděním. Kompletní rekonstrukce trati přijde na více než miliardu korun.

zdroj: MF DNES


PPeťa | 29.10.2007 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
02.11.2007 (17:14)  
ad Bram :
nápad na nahrazení osobní dopravy Zábřeh na Moravě - Rudoltice autobusy Zábřeh na Moravě – Lanškroun je hodný vyznamenání "průkopník kapitalistické práce".
Současný zastávkový osobní vlak tažený lok 162/163 se 4 vozy "B" ujede trasu Zábřeh na Moravě - Česká Třebová (40 km) za 39 minut.
Vzdálenost Zábřeh na Moravě - Lanškroun je po silnici cca 30 km, to pojede autobus nejméně 45 minut, částečně souběžně podél trati po klikaté silnici okresního typu, kde je padesátka optimální rychlostí; k tomu je třeba připočítat po 5 minutách na přestup, dále jízdní doba Lanškroun – Česká Třebová 20 minut (z toho Rudoltice – Česká Třebová 13 minut), takže suma sumárum 75 minut, tedy zhruba jednou tolik co vlakem jedoucím 120.
Ať budete dělat co budete chtít, tak se pod stávající jízdní dobu nedostanete.
Frekvence mezí Zábřehem a Českou Třebovou nebyla v osobních vlacích historicky nikdy nic moc, ani v době před 30 a více lety, kdy tu ještě jezdily soupravy 6 / 7 B na osobních vlacích Praha / Pardubice - Přerov. Smysluplnější je vozební rameno (Jaroměř) - Pardubice – Zábřeh na Moravě a Šumperk - Olomouc / Přerov s uskutečněním přestupu v Zábřehu na Moravě způsobem hrana > hrana.

ad Semík :
Kdypak byl vyroben prototyp lok řady 380 ČD, na němž by se mohla provádět nezbytná měření coby základ administrativního schvalovacího procesu ?
Vy dokážete provést potřebná elektrická měření na výrobku, který ještě neujel po kolejích vlastní silou ani metr, přesněji řečeno není dosud vyroben, pouze na základě výrobní dokumentace ?
Pokud to dokážete, jste elektrotechnický génius, před kterým hluboce smekám.
31.10.2007 (15:20)  
2 Semik: a o elektrickych Flirtech na Velenice pise Martin Zlivsky na k-reportu furt - a v tom smyslu, ze na to jihocesky kraj shani prachy.

Domnivam se, ze elektrickej motoracek bude vykazovat elektromagnetickou kompatibilitu na velmi uspokojive urovni a se schvalovanim nebude problem. Za tuto fysikalni skutecnost vdecime predevsim tomu, ze tramvajku nemuze pouzit konkurence CD k vozbe transitni nakladni dopravy...
registrovaný uživatel Semík  mail  
31.10.2007 (12:49)  
2 Miroslav Zikmund: A 380, která se pro ČD vyrábí je schválena pro tratě SŽDC? Prostě, kdyby se teď začalo se schvalováním, tak to za 5let stihnou, nehledě nato, že když už budou rýpat do tratě, tak už ji mohli opravit na provoz moderních vozidel. Když už jsme u toho, tak v novinách bylo napsáno, že po elektrifikaci Otrokovice - Vizovice budou na tuto trať nasazena elektrická Desira. Jak je to možné, když nejsou schválena pro provoz na tratích SŽDC?
30.10.2007 (23:52)  
ad Semík & další :
ona jsou elektrická Desira, Flirty a Talenty (a další) schválená pro provoz na tratích SŽDC ? Nemají náhodou tato vozidla stejné problémy s rušením kolejových obvodů jako Taurusy a další produkty netuzemských výrobců hnacích kolejových vozidel ?
30.10.2007 (22:37)  
xAnri05: Asi jsem se spatne vyjadril, nemyslel jsem regionovu se smetakem a elektromotorem. Myslel jsem koncepcne podobnou jednotku, ktera bude urcena na zadratovane trate, kde dnes jezdi 810 nebo v lepsim pripade 814. Takove vozidlo u nas chybi, klidne bychom se mohli inspirovat i u Slovaku.
31.10.2007 (18:42)  


to by mohlo být nějaké vozidlo něco jako regionova,která by bala elektrická...!
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
30.10.2007 (22:00)  
Elektrizace trati Zabreh-Sumperk smysl ma, ale, ackoliv ji casto vyuzivam, myslim, ze jsou jine projekty s vyssi prioritou.

Omacka: regionova neni vozidlo vhodne pro elektrickou trakci. Neumim si ani moc predstavit, kam do ni narvat elektromotor(y). To co ale uvadis na te fotce je neco trochu jineho, tomu bych se nebranil. Nebranil bych se ani treba nejake 454-954 (neco jako 854-954).

Ppeta: pokud napises obcas nejaky clanek, nesnaz se prosim, abys take napsal vsechny komentare pod nej. Mmch.: hydry na 290 zcela urcite nejezdi.
31.10.2007 (18:44)  


však hydry na trti 290 jezdí,já jsem to neopisovat z toho článku!
registrovaný uživatel tgw 
30.10.2007 (18:39)  
Nevíte někdo odkaz na nejnovější fotky o CD 380? Díky.
registrovaný uživatel tgw 
30.10.2007 (18:36)  
JnR
Ano to také.Děkuji.
registrovaný uživatel tenzor 
30.10.2007 (18:31)  
JnR: Možná proto, že když různá moravská hnutí v 90. letech Slezsko nijak neopomíjela, tak se jim Slezsko (tedy ta malá část která je na našem území) odvděčilo tím, že místní lidé volili pragocentristické strany. Což mělo za následek to, že Moraváci na Slezsko kašlou a Čechům je už úplně ukradené.
registrovaný uživatel JnR 
30.10.2007 (18:05)  
tgw: Nevím, proč tolik lidí ignoruje Slezsko?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko