..: Rozhodnuto: ČD Cargo vznikne 1. prosince :..

Ilustrační obrázekPraha - Česká vláda dnes definitivně posvětila plán na oddělení nákladní divize Českých drah. Jak dnes oznámil po jejím jednání premiér Mirek Topolánek, k 1. prosinci vznikne dceřiná společnost ČD Cargo. Nová akciová společnost dostane do vínku základní kapitál ve výši 8,8 miliardy korun, navíc k ní přejde i 13 tisíc zaměstnanců. Vláda má restrukturalizaci ČD obsaženu přímo ve svém programovém prohlášení, samy dráhy si od rozdělení také leccos slibují. Zmiňuje se především lepší konkurenceschopnost na dynamicky se rozvíjejícím a expandujícím dopravním trhu.

Nová akciová společnost bude podle předpokladů moci pružně reagovat na změny na trhu, navazovat strategická partnerství s jinými subjekty či se začlenit do nadnárodních konsorcií. Nákladní doprava dosud přispívala na dopravu osobní podle ČD bezmála 600 milionů korun ročně. Ty bude muset neodštěpený zbytek společnosti buď ušetřit, nebo vymoci ze státu formou dotací. "Ministerstvo dopravy nyní hledá řešení, jak dál s osobní dopravou a jejím financováním," řekl k tomu mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.

Od prosince čekají ČD i další změny. Dalších 10 tisíc zaměstnanců přejde k Správě železniční dopravní cesty, která by měla zcela převzít údržbu tratí a zabezpečovacího zařízení. SŽDC také od letošního roku převezme tvorbu jízdního řádu, aby odpadla další nerovnost dopravců v přístupu k železniční síti. Během krátké doby původní akciovou společnost opustí 23 tisíc zaměstnanců, tedy asi 40 % z dosavadního počtu pracovníků, byť se jedná spíše o formální přesun.

Oddělení nákladní dopravy by nemuselo zůstat jediným štěpením dosud homogenních ČD. Ministerstvo dopravy chce ještě do konce listopadu předložit vládě i návrh na oddělení osobní dopravy do další dceřinné společnosti. Jisté je, že holding ČD bude i nadále v rukou státu.

Přepracováno po dnešním jednání vlády


Honza Beránek / JTB | 22.10.2007 (15:17)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel LapiCB  mail  
27.10.2007 (19:51)  
Jo tak oni teď řeší z čeho se zaplatí ten úbytek zisku, který dostane polostátní společnost Mírovo vlády??? Do pytle, jestli je takhle v našem státě připraveno všechno, tak Bůh s námi. To je jako kdybych si vzal půjčku a pak teprv začal řešit z čeho jí zaplatim.
registrovaný uživatel JK ml. 
25.10.2007 (21:28)  
Borovička: ta situace co jsem popsal nevyžaduje vylepšení pracovních podmínek pro mašinfíry (ten může být rád že má proplacené hodiny práce, kdy vlastně z překážky na straně zaměstnavatele na vlastní výkon práce čeká, je sice nepříjemné že do vyhřáté domácí postele nedorazí před půl nocí, ale v pět hodin ráno druhého dne po cestě nočním excelem olomouc-praha, ale to je zase denní chleba mašinfírů....)Takové vyčkávání nákladů kvůli papírům si musí cargo ať už samotné nebo spojené se slovenskem rychle vyřešit nebo ho přejede konkurence odjinud.....
Mašinka: měl jsem tu čest jednu noc strávit na nocležně konkrétně v olomouci.Což o to povlečení bylo čisté, ale ve čtvrt na dvě tam pod okny začal posunovat nějakej diesel a rozhazovat vagonky na ranní osobáky. Fakt jsem toho moc nenaspal.Já vím, vám profesionálům to nepřijde, ostatně táta usne i v pravé poledne po dvou dnech volna jen tak, protože se na nic nesoustředí, na druhé straně je schopen dva dny nespat....Takže protože si myslím že, směnný provoz likviduje ducha a rodinný život mám k povoláním které něco řídí mezi druhou až čtvrtou hodinou ráno velký respekt, ale vykonávat bych je nechtěl.
registrovaný uživatel mašinka  mail  
25.10.2007 (0:07)  
Jsem fíra v.v. a aktivním fírou jsem byl 38 let. Vzhledem k bydlišti jsem s fíry na pivo nechodil, ale pil jsem ho s autodopravci a jejich zaměstnanci. Na svoji práci jsem samozřejmě nadával stejně jako oni, zemědělci a prakticky všichni ostatní, ale s žádným z nich bych neměnil. Po zastavení mě někdo vyvěsil nebo vystřídal. Kamioňák, vědom si toho, že náklad není dostatečně pojištěn ho raději sám složil, aby mohl v kamionu v klidu spát. Já jsem šel spát domů nebo do čistě povlečené postele na nocležnu. Nákladní listy a různá celní prohlášení šly kolem mě, ale kamioňáků je to denní chléb. Dnes mě fíra připomíná zemědělce. Zemědělec nadává na počasí a fíra na všechno.
24.10.2007 (22:06)  
A ještě - fakt si nemyslíte, že ti kamioňáci na tom nejsou hůř. Proč se vlastně skoro každý den řeší na dálnici nějaký těžký karambol kamionu. Dodržují se tam předepsané délky směn, hmotnost nákladu, rychlost přepravy...
24.10.2007 (22:02)  
Já si vůbec nemyslím, že se vydělením Carga něco pro mašinfíry zlepší. No ani výrazně nezhorší. Ale to co se tu řeší - nejde jen o hajzlík či skřínku - se podstaty jejich práce nedotkne. Předpokládám, že o práci nepřijdou, zvlášť když o profíky v jejich profesi začíná být nouze. A to že si někdo musí přestěhovat skřínku, je dnes pro mnoho jinde pracujících realitou. Prostě v oddělení Carga vidím jiné a to finančí, či politické (dotace a přerozdělování) problémy, které teprve sekundárně mohou ohrozit profesi fíry.
registrovaný uživatel JK ml. 
24.10.2007 (20:51)  
Borovička: Myslíte že se vydělením Carga vylepší třeba tato situace: Před hodinou mi volal táta (mašinfíra), (řešili jsme něco soukromého) mimo jiné řekl že stojí v Mohelnici s nákladem už hodinu!!! A že se řeší nějaké numero do nějakého papíru (to ale nevím o co šlo) a že kvůli těm.... (několik vulgarit)(profesi zodpovědnou za jeho situaci nejmenoval konkrétně, ale asi tušíme že...) zase shnije v olomouci (kde stejně nemá kdo náklad převzít a vystřídat ho neboť není volný mašinfíra) a zase nestihne poslední rychlík do Prahy.
To jsou myslím podstatné záležitosti,i když to kde má konat mašinfíra vyměšovací potřebu je také zajímavé téma... Myslíte že se to vznikem Carga zlepší? Myslíte že opravdu můžou být mašinfírové v takových podmínkách flexibilnější? U flexibilnějšího nasazení mnohdy v pravdě muzejních lokomotiv se obávám, že se ze samé flexibility začnou ohýbat rámy.....Ono se to může pojednat jako u řidičů kamionů, že se takový hodinový pobyt v mohlenici vezme a vyúčtuje do výplaty jako pauza a mašinfíra bude seznán bdělým a odpočatým pro další čtyři hodiny výkonu, ale....To je už Cargo může platit jako soukromníky kteří pro něj jezdí na živnostenský list od kilometrotun rovnou že....
registrovaný uživatel sam  mail  
24.10.2007 (17:57)  
ad waszyn : zde vůbec nejde o body 1 - 3,ostatně většina provozářů je na tom podobně tak, jak uvádí mašinka. Ale u bodu 4 se jedná o to, aby jako v situacu va Slovensku nedocházelo k situaci, že u jednoho peronu stojí IC s neschopnou loko a vzhledem k právním , resp. smluvním ustanovením, nebo lépe řečeno díky jejich absenci nemůže loko Carga, čekající na Nex ve šturcu neschopný IC věst do nejbližšího místa, kde je k dispozici náhradní HKV.
Dále je nutno, resp. velmi žádoucí jednotné školení a organizace zkoušek tak, aby pracovníci obou společnosí byli plně kompatibilní.
Čili se jedná o stanovení vzájemných podmínek, jízdní výhody prosím do toho již netřeba neustále vnucovat.
registrovaný uživatel waszyn 
24.10.2007 (16:22)  
Ok, takze shrnme to, shodli jsme se na tom, ze vytvoreni holdingu a nasledne oddeleni nakladni dopravy neni vhodne, protoze:
1. zamestnanci, kteri prejdou pod jine depo, si budou muset vystehovat veci ze sve soucasne skrinky a boji se ze v novem depu jim skrinku nedaji, nebo bude daleko
2. dale se tito boji, ze se stanou ve svem soucasnem pusobisti "cizinci", nepusti je na zachod, do sprchy atd..
3. zamestnanci, kteri se dostanou pod cargo, po jeho privatizaci prijdou o rezijky, zacnou jezdit autem a to je neekologicke
4. zeleznicky nakladni doprava je prirozenym monopolem. i po schvaleni taurusu budou vsichni prepravci vyuzivat stale pouze sluzeb carga, dokonce odejdou od mensich dopravcu, cena se tedy nesnizi a rozsah sluzeb nezvysi
5. cargo by osobce hazelo klacky pod nohy a nepujcila za zadnou cenu lokomotivy, protoze by osobka zaprahla velkoprostorove vozy a za dumpingovou cenu v nich vozila drevo. proto je lepsi pokud budou zalozni lokomotivy stat v depu, odpisy se prece neplati a preprava dreva zustane cargu
6. pokud by se cargo oddelilo, osobni doprava uz by ze ZDO nemohla dotovat nakladni dopravu, aby byla ziskova, a diky nizsim dotacim by se nemohli poridit nove jednotky regionova a zdrazilo by se jizdne pro cestujici s junior pasem nad uroven ceny busu
Nesepisem tady na zelpage nakou petici proti rozdeleni? kdyz jsem si sepsal vsechny proti tak jsem taky proti :)
registrovaný uživatel mašinka  mail  
24.10.2007 (15:17)  
Posledních 10 let jsem na PP Olomouc hl. n. skříňku ani sprchu neměl a přežil jsem to. Na zádech batoh a všechno ssebou. Přesněji řečeno sídlo na 1.nást. a skříňka na motorové remisi. Dvě zastávky MHD a nebo přejít všechny koleje. Jako kdyby nebyla.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko