..: Rekonstrukce kolejiště v Nesovicích :..

Ilustrační obrázek
autor: Šari Nesovice - Neodpovídající stav železničního svršku a spodku a konec životnosti některých výhybek si vynutil rekonstrukci kolejiště ve stanici Nesovice na trati 340. V září byla zahájena její první část. Náměstek generálního ředitele SŽDC Miroslav Konečný říká, že cílem je maximální posílení bezpečnosti železničního provozu. Výpravní budova v Nesovicích by se měla upravit pro přestupy na autobus.

Před rekonstrukcí byl železniční svršek typu T umístěn na dřevěných pražcích z roku 1971. Konstrukční prvky výhybek již přesáhly svou životnost a rovněž upevnění kolejnic bylo problematické. Kolejové lože bylo znečištěné a nepropustné. Také železniční spodek je nepropustný, namrzavý a není odvodněný. To způsobovalo rychlý rozpad geometrické polohy koleje a udržení provozuschopnosti vyžadovalo značné náklady. Dalším impulsem pro rekonstrukci byla nutnost přizpůsobit dispoziční řešení kolejiště potřebám zaváděného IDS JMK.

Investorem stavby je SŽDC, zastoupená Stavební správou Olomouc. Finanční prostředky poskytl Státní fond dopravní infrastruktury, existuje i možnost spolufinancování z Fondu soudržnosti EU. Celkové náklady dosáhnou až 91 milionů korun. Stavba by měla skončit v květnu 2008, ve druhé polovině roku by na ni měla navázat přestavba problematického úrovňového železničního přejezdu ve zhlaví směrem na Nemotice.

Spolupráce JTB; více na: České dráhy


Adys Poslat mail autorovi | 25.10.2007 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2      Zpráv na stránku:   
26.10.2007 (19:02)  
Seath: Díky, nepotěšil jsi mě. A naíc jsem zjistil, ž Koryčany již nejsou na území JM kraje.
26.10.2007 (16:12)  
tenzor: Pomalá jízda by měla do dvou měsíců zmizet, ale ozámkování bude cca do toho května. Jenom doufám, že se situace změní tak, že ESZZ bude aktivováno v rámci obou zhlaví zaráz a ne jak je v současném plánu, že vznikne kombinace elektromechaniky a ESZZ.
26.10.2007 (15:51)  
Neví někdo kdy bude řazení vlaků na rok 2007/2008
registrovaný uživatel tenzor 
26.10.2007 (15:28)  
Flying Scotsman: díky za informace, snad to nepotrva do kvetna :)
registrovaný uživatel tenzor 
26.10.2007 (15:12)  
Tomaseq:
Dojizdim ted do Brna ze Slavkova u Brna za posledni 2 tydny vlaky s prijezdem 8:44 a 9:51, prumerne zpozdeni asi 10 minut, nejnizsi 4 minuty, nejvyssi 22 minut (Brno-Zidenice).
ve Slavkove byva zpozdeni 5-12 minut, osobaky maji tendenci zpozdeni o 1-2 minuty kratit, pokud je ovsem na par minut nezastavi pred Blazovicemi.
spesne vlaky spozdeni spis jeste naberou (nemaji moc rezervu a pred hlavnim nadrazim byva 'povinna' zastavka).
Podle toho co jsem zaslechl mezi cestujicimi kteri jezdi drivejsimi vlaky, situace je tam obdobna.
26.10.2007 (13:07)  
tenzor:
Teď byla ukončena první část stavby a momentálně je bučovické zhlaví na zámcích, takže příprava cesty trvá trošku delší dobu, k tomu je ještě pomalá jízda kvůli usazování kolejiště, dotčeného stavebními úpravami. Ale to zas tak velký vliv na zpoždění to nemá.
registrovaný uživatel tmsq 
26.10.2007 (12:58)  
O jakých zpožděních se mluví? Žádné jsem dosud nezaznamenal...
registrovaný uživatel tenzor 
26.10.2007 (12:43)  
Teď dokonce čtu že to probíhá už od září :) Vlaky ale jezdí zpožděné cca 2 týdny
registrovaný uživatel tenzor 
26.10.2007 (12:41)  
Aha, už je mi jasné, proč teď mají vlaky na Vláře směr Brno taková zpoždění. Když se ještě připočte situace v Blažovicích (dělají tam taky něco na jedné koleji ve stanici, ale horší problém tam asi bude výpravčí).
Díky za info, ale jinak bych od Želpage čekal, že akruality bude uvádět dřív než po dvou týdnech :)
registrovaný uživatel M 
26.10.2007 (11:55)  
Konkretne na tehle trati opravdu plati, ze ten fond ma udrzet koleje porad stejne od sebe:-)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko