Rapotín - Svazek obcí údolí Desné, vlastník Železnice Desná (trať 293 Šumperk - Kouty nad Desnou s odbočkou Petrov nad Desnou - Sobotín), si nechá zrenovovat jednu soupravu Regionova (řada 814) za 21 milionů korun. Nová souprava má vyjet na trať již 3. prosince tohoto roku. Regionova bude označena 814.501 + 914.501.
Železnice Desná chce postupně vyměnit i ostatní své motoráky řady 810. Podle starosty Rapotína Vladimíra Mikulce je však vzhledem k finančním možnostem obce reálné nahradit další dvě soupravy nejdříve za pět let. 21 milionů na první Regionovu poskládal svazek obcí z vlastních zdrojů (3 miliony), státní dotace (8 milionů) a zbytek z úvěru.
Svazek obcí také minulý rok oznámil úmysl elektrifikovat svou 23 kilometrů dlouhou trať, aby na ní mohl provozovat efektivní a ekologické elektrické jednotky. Z plánu nakonec sešlo, neboť jeho realizace by si vyžádala nemalé finanční prostředky a návratnost investice by byla minimální.
Vlakovou jednotku Regionova vyrábí šumperská firma Pars nova a.s. kompletní přestavbou motorových vozů řady 810 a přípojných vozů řady 010. Soupravy mají i nízkopodlažní část a bezbariérové WC, takže umožňují snazší přepravu lidí se sníženou pohyblivostí. Původně tuto trať vlastnily České dráhy, které po ničivých povodních v roce 1997 odmítly pro ztrátovost poškozenou trať opravit. Do vlastnictví ji pak získal Svazek obcí údolí Desné. Ten trať postupně zrekonstruoval a obnovil na ní osobní dopravu pod značkou Železnice Desná. Provoz vlaků pro ŽD zajišťuje firma Connex Morava a.s.
zdroj: MF DNES
Související články: Desná se elektrifikace nejspíš nedočká
Informační dopisy nepodepisoval nikdo jiný než samotný pan ústřední ředitel ČSD.
Co bylo cílem ?
Vyvolat masivní odpor veřejnosti proti těmto plánům
Už je mi to jasné. Zlý ministr dopravy (tenkrát tuším Nezval) sestavil seznam tratí a plány na rušení provozu a hodný ústřední ředitel ("politický kandidát" ing. Hampl, který se jinak bez souhlasu ministra ani neuprdl) to medializoval a podechcával tak dlouho, až z toho sešlo. Díky za pobavení v tomto uplakaném dni :-))))
Nerozumíte. S Vašimi názory pouze nesouhlasím, ale respektuji je. Za nenávistné považuji jejich formulování.
Na další část Vaší reakce je z mé strany zbytečné reagovat. Důvodem je Vám určená obsáhlá odpověď od pana Miroslava Zikmunda z času 20.41 tohoto dne.
Na jaře roku 1992 byl skutečně sestaven seznam ohrožených tratí, na nichž se "plánovalo" zastavení provozu. Myslím, že jich bylo dvacet. (Titulek Prvních dvacet ohrožených)
Tento seznam byl "odpovídajícím" způsobem mediálně presentován, přednostům okresních úřadů i starostům "postižených" obcí byl zasílán dopis oznamují tuto skutečnost.
Co bylo cílem ?
Vyvolat masivní odpor veřejnosti proti těmto plánům, které byly výsledkem lakoty tehdejšího federálního ministra financí (ano je to týž pán, který dnes sedí na Hradě), kterému se nelíbila ztrátovost ČSD a likvidací lokálek chtěl ušetřit.
Tehdejší pan ministr dopravy Nezval uložil po jednom jednání vlády ústřednímu řediteli ČSD Hamplovi úkol vytipovat tratě, na nichž by mohl být zastaven provoz.
Úkol byl splněn, tratě vytipovány, ale pan ministr nemohl zabránit tomu, aby se ze strany "zločinců na ÚŘ ČSD" nezahájila výše uvedená mediální a informační kampaň, která měla záměry vlády negovat.
Informační dopisy nepodepisoval nikdo jiný než samotný pan ústřední ředitel ČSD.
A jak to nakonec dopadlo ? Provoz se "v plánovaném termínu" nikde nezastavil. Mimo jiné i díky tolik proklínanému OSŽ a dalším odborovým organizacím.
I proto, že se podařilo ventilovat, že na základě ekonomických analýz, podle nichž se posuzovala ztrátovost (ohrožených) tratí, patřila k nejztrátovějším tratím trať číslo 250 v úseku Brno hl.n. - Tišnov, která nějak v tom seznamu chyběla.
Postupovalo se podle zásady "Vlk se nažere, koza zůstane celá."
Takže prosím neoperujte nějakými seznamy z roku 1992, když nevíte za jakých okolností a na čí pokyn byly tyhle seznamy vznikaly a co bylo cílem jejich mediální presentace a informační kampaně.
Rozumím, názory jiné než vaše jsou nenávistné.
pro případ fatálních povodňových škod jsou na nábřeží uloženy návrhy na rušení z roku 1992?
Nechápavost jistě jen předstíráte. Takže ještě jednou: návrh na rušení konkrétních tratí v roce 1992 vzešel z ÚŘ ČSD, návrh na neobnovení provozu na konkrétních tratích vzešel z GŘ ČD (samozřejmě proto, že "matadoři" celkem logicky usoudili, že ministru za ODS se nejlépe zavděčí návrhem na rušení železnice).
raději si o tom budu myslet své
To nepochybně můžete.
Takže pro případ fatálních povodňových škod jsou na nábřeží uloženy návrhy na rušení z roku 1992? Překvapuje mne tedy, že se v roce 2002 neopakovala historie. No, raději si o tom budu myslet své.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.