..: Praha chce do dvou let zdvojnásobit počet příměstských vlaků :..

Ilustrační obrázek Praha - Hlavní město Praha chce od prosince 2008 zdvojnásobit počet městských a příměstských železničních spojů. Zdvojnásobení počtu vlaků v Praze bude možné díky Novému spojení, jehož soustava viaduktů a tunelů se právě dokončuje. Jde o největší železniční stavbu v Praze za posledních 25 let. První vlaky by zde měly projet v září 2008, plně v provozu by Nové spojení mělo být od jízdního řádu 2008/2009.

Podle zástupce Regionálního organizátora pražské integrované dopravy (Ropid) Petra Vychodila přepraví nyní městské vlakové linky denně přes 80 000 cestujících a každoročně se jejich počet zvyšuje asi o tři procenta. Nejvytíženější je Masarykovo nádraží, kterým denně projde 30 000 Pražanů a Středočechů, následuje Hlavní nádraží, Libeň a Radotín.

Ilustrační obrázek

Praha má v současné době přes 200 kilometrů železničních tratí, koleje metra a tramvají jsou dlouhé zhruba 180 kilometrů. Pro městskou dopravu chtějí dráhy pustit osobní vlaky i na tratě, kde dosud jezdí pouze nákladní soupravy. Příkladem je trasa z Běchovic přes Malešice na Hlavní nádraží, kde dosud jezdí osobních vlaků velmi málo a spíše jen vynuceně nedostatkem jiných kapacit.

Nové spojení pomůže především linkám z Kolína a Lysé nad Labem, u nichž bude možné zvýšit takt spojů v dopravní špičce na čtvrthodinový. Další příměstské linky povedou od Kralup nad Vltavou, Kolína, Řečan nad Labem, Berouna, Rudné u Prahy nebo Vraného nad Vltavou. První městská linka už tři roky jezdí na trase Praha Libeň - Praha Holešovice - Roztoky u Prahy.

Více informací o nových linkách PIDu naleznete zde. Souvislost má i článek o snaze pražských Zelených zdvojnásobit počet městských spojů.

Zdroj:Ihned.cz


Samir Lepara | 9.10.2007 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha


  1 2      Zpráv na stránku:   
10.10.2007 (16:58)  
M. Zikmund: No vidíte, a přitom jsem žádné takové učebnice - pokud si dobře vzpomínám - nečetl. Pokud jsou se zálohami problémy, pak je třeba je řešit a nehnat kvůli tomu lidi do aut. Naučit zaměstnance víc věcí - proč ne? Tratě, které uvádíte jako příklad, jsou vesměs buď jednokolejné nebo procházejí přestavbou. Také už je konečně potřeba něco dělat se zpožděními, a to od základu. Zaměřit se na to, proč vznikají a jak jim předcházet. Pokud bychom chtěli vyloučit ostré obraty, je potřeba zvýšit kapacitu dopravní cesty. Peníze by na to byly, ale zatím se lijí plnými doušky do posílení souběžných silnic.
10.10.2007 (14:54)  
M. Zikmund - Nevím jak je to v Praze, ale v Brně jsou drženy dvě (alespoň myslím) záložní soupravy složené z lok.+Bdtmee právě pro případ zpoždění pravidelných vlaků. Ty jsou vypravovány v pravidelném čase zpožděného vlaku při dosažení určité hodnoty zpoždění. Vzhledem k tomu, jak jsou často využity se vyplatí personál držet.

Podobně by to mohlo fungovat i Praze. Otázkou je kapacita náhradní soupravy
09.10.2007 (23:37)  
ad František : máte krásné ideály, jako byste to opsal z VŠ učebnic o tom, jak má vypadat železniční doprava, napsané lidmi, kteří vesměs v praktickém provozu nikdy nepracovali …

DKV Praha má problém zajistit turnusovou potřebu elektrických jednotek, především proto, že jsou PODUDRŽOVANÉ, protože je třeba aby ČD jako jako celek vykazovaly účetně zisk, takže nějaké zálohy stojící ve Vršovicích jsou pouze zbožným přáním …
Proč si myslíte, že se nasazují patrové nebo jiné jednotky tažené klasickou lokomotivou ?

Dalším limitujícím prvkem je, že učetní vykazování zisku si vyžaduje omezovat jakékoli "pohotovosti" pracovníků na pracovišti, jinka řečeno strojvedoucího, který ráno nastoupí a prosedí celou šichtu někde na panťáku ve Vršovicích, stejně tak byste musel držet pohotovost vlakového doprovodu … Tím spíše, že strojvedoucích je dnes nedostatek, takže na zvyšování turnusové potřeby jakýmisi zálohami lze zapomenout.
Takovou zálohu byste musel držet nejen ve Vršovicích, ale taky v Benešově, Berouně, na Masaryčce, v Kolíně, Pardubicích apod., prakticky v každé koncové stanici vozebního ramene, jinak to nemá cenu.
Tuhletu "srandu" si mohou dovolit ve Švýcarsku, kde mají relativně nadbytek kolejových vozidel, elektrické jednotky i elektrické lokomotivy s vagony tam stojí odstavené v provozní pohotovosti, tj. se zvednutým sběračem, vytopené, stačí aby tam nastoupil strojvedoucí a jel …

Ne všichni strojvedoucí mají "najeté" elektrické jednotky, takže by to znamenalo další výcvik a další výdaje, přitom takovéto teoretické "najetí" není nic dobrého, pokud ten strojvedoucí na tom nejezdí pravidelně …

Takovéhle zálohy se dají dělat, až se žabotlamy nahradí EJ 471 a ty nejméně ojeté žabotlamy sebudou používat jako zálohy …

Dělat desetiminutové obraty je v našich podmínkách (bohužel) šílenost, která má při jakékoli provozní nepravidelnosti katastrofání dopad. Některé EJ mají takové ostré obraty v Benešově, relativně ostré jsou obraty i na Masarykové nádraží (vlaky na Lysou), ostrý obrat má třebas Sp v Klatovech (17.51 - 18.06).
Ostré obraty mají EJ např. v Opavě, což je z hlediska produktivity dobře, ale z hlediska pravidelnosti špatně, protože stačí jakákoli nepravidelnost, např. čekání ve Svinově na přípoj nebo křižování s nějakým vlakem od Krnova zpožděným výlukou a máte to rozbité celé. Jeden vlak z Opavy pak nabourá křižování a to se pak táhne celý den.
registrovaný uživatel JnR 
09.10.2007 (21:03)  
Minulé pondělí jsem v Brně na hlavním čekal na S3 Břeclav - Žďár nad Sázavou. Vlak jedoucí z Břeclavi měl 15 minut zpoždění, takže z Brna do Kuřimi vypravili vlak, který jel na čas. Kdo jel dál, než do Kuřimi si sice musel počkat, ale do Žďáru jezdí už jen minimum lidí a patnáct minut není vzhledem k jízdní době až tak moc.
09.10.2007 (18:33)  
Až se za pár let díky dnes již naivním obavám z jaderné energetiky a kvůli nesmyslné propagaci větrníků,šťovíku a podobně bude rozpadat energetická síť každý den několikrát tak bude celé Nové spojení a podobné věci na houby.Dokud budou o technických věcech rozhodovat politici a různé Matky,tak to dopadne špatně.
09.10.2007 (16:53)  
waszyn: Vyjmenoval jste je krásně všechny. Objezdy říkám tomu, čemu silničáři říkají obchvaty. Mně se to slovo nelíbí, protože zavání privilegováním automobilistů a jejich potřeby být někde rychle i na úkor ostatních. Když říkám, že je to potřeba (postavit), tak tím nemohu myslet něco, co už existuje :). Áno, přesun na koleje jsou slova, v praxi probíhá přesun na silnice. A nejen tím, že nejsou dosud volně zpřístupněny tratě, ale také tím, že silnice se stavějí nové v parametrech, kterým rekonstrukce starých železnic může těžko konkurovat, navíc při těch poplatcích. Taky se rekonstruuje jen malá část, takže když chcete bedny třeba do Toužimi, tak nejdelší část cesty může být paradoxně až po Čechách. No a pak tu existuje monopolismus zahraničních železničních správ, neochota tamních provozovatelů spolupracovat, a jsme tam kde jsme.

SzKT: To je sice problém, nicméně jednak je vozový park už obnovován a za druhé příměstské vlaky na sebe s ostatními buď čekají, čímž se zpoždění přenese stejně, anebo naopak nečekají, což znamená, že vlak dále sice odjede později, ale nebude své zpoždění (na dvojkolejné trati) přenášet na ostatní vlaky. Nicméně problém to je. Ono když se něco podělá na jednotce, tak je celkem jedno, na které větvi se to podělá, ale ten vlak už pravděpodobně beztak nepojede. K tomu by měly existovat zálohy - při extrémním zpoždění třeba od Benešova by mohl z Vršovic vyjet záložní vlak, který přijede podle JŘ, nabere lidi a hned odjede. Zase dělat kvůli tomu hodinový takt by znamenalo přesunout lidi z vlaků zpět na silnice, protože se tam prostě nevejdou.
registrovaný uživatel Pivo  mail  
09.10.2007 (14:30)  
Můj názor:
nové spojení je sice dobrá věc, ale si přesto myslím, že se to nestaví pro " osobáky příměstský dopravy" , ale pro všechny ty dálkové vlaky např. rail trans nebo různé Eurocity nebo jak se teď mluví o student agency. Hodně blbé je , že z kolína do pardubic to jede v 9:21 osobák a potom osobák až v 11.21 ale hlavně mezi tím jezdí různe ty Eurocity nebo pendolino a tak podobně. nevím jak chctěj nandat takovejch novejch vlaků, když třeba jeden se srazí z autem na přejezdě a je z to kalamita i se 300 minutovými zpožděními...
registrovaný uživatel 471.015  mail  
09.10.2007 (14:10)  
Já si myslím, že od prosince 2008 dojde spíše k drastickému omezení osobních vlaků na 011, protože se na 1,5 kolejný úsek Odb. Blatov - Úvaly se spoustou dálkových vlaků nevejdou ...
registrovaný uživatel DK 
09.10.2007 (13:48)  
Skvělé...
Už vidím na trati 231 interval 15 minut, do toho rychlíky a sem tam nějaký náklad.
Podotýkám, že než dojde odhláška za zpožděným rychlíkem z Prahy Horních Počernic do Prahy Vysočan, tak uběhne cca 6-7 minut.
Dokud na 231 nebude v úseku Praha - Lysá nad Labem autoblok, pak se budeme stále bavit jen o tom, že "Nové spojení" umožní zvýšit frekvenci spojů....
09.10.2007 (12:46)  
V článku je: "Počítáme s tím, že zejména Nové spojení by mohlo umožnit minimálně zdvojnásobit počty spojů, které máme v současné době objednány," řekl Štajner.
A novináři z toho hned udělali, že: "Město Praha chce od prosince 2008 zdvojnásobit počet městských a příměstských železničních spojů."
Takže s tím "zdvojnásobením od 2008/9" bych značně přibrzdil!
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko