..: Odsun nádraží v Brně neunesl náměstek primátora :..

Ilustrační obrázek Brno - Náměstek brněnského primátora Martin Ander, který má na starosti rozvoj města a územní plánování, se odmítl účastnit přípravy klíčového projektu Brna posledního desetiletí. V prohlášení uvádí, že odstoupí ze všech funkcí, které souvisejí s projektem přestavby železniční křižovatky. Jeho součástí je odsun nádraží, se kterým zelení nesouhlasí. Andera v různých komisích a na jednáních zastoupí předseda dopravní komise rady Josef Veselý a na vrcholných schůzkách pak primátor Roman Onderka. Anderovo rozhodnutí hodnotí jako pragmatické a rozumné.

Náměstku Anderovi zůstane odpovědnost za územní plánování, životní prostředí, lesní hospodářství a agendu související s čerpáním evropských peněz. Ander mimo jiné uvedl, že Strana zelených po prostudování analýzy k projektu zastává nadále názor, že odsun nádraží je pro město Brno i cestující pravidelně využívající veřejnou dopravu nevýhodný. Hlavní investor SŽDC, však připravuje projekt včetně odsunu nádraží. V této podobě ho schválilo minulé vedení Brna.

Ander svůj odchod odůvodnil tak, že považuje za nemyslitelné, že by měl i přes své názory Brno zastupovat ve skupinách, které projekt chystají, a tak se podílet na přípravách odsunu nádraží. Politik říká, že jeho rozhodnutí je definitivní. Projektu už se prý nebudou příliš věnovat ani jemu podřízení úředníci, protože po stránce územního plánování je vyřešen a nyní se budou řešit spíše investiční záležitosti spadající pod náměstka Ladislava Macka. Jeho strana nedávno uvedla, že nebude přesunu nádraží bránit, protože jiný projekt není připraven a dlouhé plánování by Brnu znemožnilo získat na investici evropské peníze. Ander a jeho podřízení prý budou v budoucnu řešit věci související s přesunem nádraží, nepůjde však o projekt samotný. Budou se vyjadřovat například k rozvoji takzvaného jižního centra. Na ten by však prý došlo, i kdyby nádraží zůstalo v centru, proto není v rozporu s Anderovými názory.

zdroj: MF DNES, Lidové noviny, ČTK


Honza Beránek / JTB | 8.10.2007 (19:29)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
17.10.2007 (21:01)  
To je dobře, alespoň nebudou výliky.
registrovaný uživatel baca 
12.10.2007 (11:15)  
for: Radek Vochomůrka: Sám moc dobře víš, že ty náklady jezdí i bez nezávislejch, o to že něco projede přes dolní( po jedný kolejí která je sem tam vyloučená)neulehčí provozu. No mám zcela jasnou představu o tom, jak to na hlaváku vypadá, ale musíš uznat, že když by ti ten náklad projel přes nádro kilem, tak je to taky o něčem jiným.
P.S. ještě sem neměl noční, takže nevím, jak to vypadá v noci. Jo a až nám vytrhnou i tu šestnáctou tj.jediná na dolní, tak nám zbudou už jen tři koleje, a prej se vyloučí i 3. traťová takže do Brna jen podvou.
12.10.2007 (9:40)  
Ano, Ander se vymyká. Zelení by nejradši chodili pěšky a bydleli v jeskyni, ach jo...
registrovaný uživatel hank 
11.10.2007 (21:46)  
Já už jsem to tu někde psal, že jsem v letech 1989 - 90 pracoval v brněnském zásobovacím skladě ČSD (pro pamětníky: ZZ HÚŽ), kanclík byl na 6. peróně, co jsou dnes vozmistři, sklady na Malé Americe.
Zažil jsem tehdy ještě dědky ze SÚDOPu, kteří po převratě vytáhli projekty z roku 1938 na přestavbu hl. n. v dnešní poloze. Stačilo by narovnat esíčko a přidat dva peróny a pochopitelně řešit to, co hlavně zpomaluje provoz na zhlavích - přestavování a zabezpečení výhybek (tehdy byly na obou zhlavích ještě drátovody). Myslím, že stav žel. spodku (oblouky bývalého mostu přes zátopové území Svratky) až tak limitující není.
Ty diskuse se datují už od roku 1908, tj. od zestátnění rakouských soukromých společností ferdinandky a štégu (pro detailisty: Severní dráhy císaře Ferdinanda a Společnosti státní dráhy) a výstavby nového hl. n. Díky nespolupráci soukromých společností tehdy vznikl šílený propletenec (úvraťové odjezdy na Vláru apod.) řešený částečně ve 20. a 30. letech výstavbou komárovské spojky a odstavných nádraží za Svratkou, ale zásadně až výstavbou havlbrodské trati a seřadiště v Maloměřicích v 50. letech.
Komunisti pro jistotu nechali postavit Prior a tím zablokovali prostor za 4. perónem, takže tato část úvah ze 30. let je pasé. (Prý to byl už tehdy jejich záměr, aby se hl. n. nemohlo rozšířit na tu stranu.) V prostoru ke Zvonařce (ul. Opuštěná apod.) byla od konce války celou dobu stavební uzávěra a čekalo se, až "se" vymyslí, co s tím. Do toho přišel převrat 1989.
Málokterý žel. uzel má takovou kliku, že má zcela oddělenou nákladní dopravu od osobní. V dobách, které pamatuju, s výjimkou Mn vlaků z Maloměřic na Přerov všechny ostatní náklady jezdily přes dolní (rosické) nádraží. To se mělo udržet za každou cenu.
BTW, podobně jako prostor směrem ke Zvonařce vypadal před r. 1989 i prostor směrem ke dnešní Morávce - místní určitě vědí, co byly bramborové koleje. Byly tam akorát likusáky mostařů Železničního stavitelství (ŽS), bahno, hrozný bordel a jinak nic.
Po r. 1989 jsou všechna brněnská zastupitelstva na špagátkách místní stavební mafie zvané ŽS, kterou mezitím ti správní soudruzi úspěšně zprivatizovali. Ta si vždy prosadila vše, co chtěla, Morávku, brněnskou ostudu zvanou Špalíček a jak se zdá, tak dnes i odsun hl. n. Takže soudruzi ze ŽS úspěšně navázali na nejlepší tradice soudruhů z Bílého domu za Červeným kostelem (pro Pražáky: tam byl brněnský městský výbor KSČ). Akorát že dnes tam potečou mnohem větší peníze na pečlivě vybraná soukromá konta.
No ale každé město má radní, jaké si jeho občani zaslouží. Omlouvám se Martinu Anderovi, ten se z toho absurdního obrázku jediný vymyká, jenže jak vidět, tak to nestačí. Ledaže byste vy, Brňáci, vyšli do ulic. Nido jiný to za vás neudělá.
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
11.10.2007 (15:38)  
For Radek Vochomůrka: Nehádám se, vzal jsem to jen jako teoret.příklad, zas až tak detailně seznámen s provozem nákl.vl na Brno hln. nejsem.
11.10.2007 (14:41)  
for Baca: Nevím co děláš,ale jsi "mimo mísu".Bež se podívat na hlavní,jak to "jezdí"!Díky "nezávislým mašinám",se může projíždět i přes "Dolní".A to je tak 50% vlaků!A kde jsou "ostravy"?Ty se do toho vůbec nepletou,ale do "nového",rozhodně ano!
11.10.2007 (14:36)  
For TTtrain: To je pravda,ale rozhodně v Holešovicích 2* nekřižuje CELÉ zhlaví,tak je to v plánech!Dnešní(a tím pádem i přisunutá poloha) nádraží je pro provoz (téměř) ideální!Jsou jenom dvě kolizní místa,Kr.Polské zhlaví v Malo a Modřické zhlaví v H.Heršpicích..cca 4 výhybky,aby se nákladní vlak v klidu "protáhl" přes "Brněnský uzel".Chce to totiž znát problematiku provozu a z NĚHO vycházet! A ne,jak to je bohužel,opačně.
registrovaný uživatel baca 
10.10.2007 (21:49)  
Pánové vaše některé příspěvky jsou opravdu k pobavení. Stou nákladní dopravou sloučenou s osobní... kdo chce psa bít hůl si vždycky najde. Dneska začaly první práce na postavení silničního podjezdu v Horních Heršpicích....spojeno s tím je celostaniční napěťová výluka je vyloučena velká část dopravních kolejí a tak nám vlaky i ty nákladní jezdí pouze po 4 kolejích a taky to jde.
P.S. Nevím proč by přesun nadraží mělo být celonárodní záležitostí... nechápu, jak můžete přesun nádraží srovnávat s tím, že se nám tu nakvartírujou amici s nějakým radarem.
10.10.2007 (20:06)  
Já jsem se rozhodl kvůli tomu s kluky pořádat související akci (tedy zabránit tomu přesunu).
10.10.2007 (19:25)  
Výpravčí: souhlas, ale to je problém celého státu, viz např. radar v Brdech...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko