Benešov u Prahy - Od pondělí 24. září začíná další etapa optimalizace železniční tratě mezi Benešovem a Prahou. Kvůli postupu stavebních prací spojených s výlukami traťových i staničních kolejí a vypínání proudu v trakčním vedení, budou jezdit vlaky s přepravou cestujících podle upraveného jízdního řádu. Osm osobních vlaků z Prahy ukončí jízdu v Říčanech, takže do Benešova vůbec nedojedou. Místo nich ve Strančicích a v Čerčanech ve směru do Českých Budějovic zastaví vnitrostátní rychlíky a v Čerčanech v pracovních dnech ráno v 6:50 dokonce i Ex 101 Jóže Plečnik.
U dalších spojů dochází k úpravě času odjezdů, ale i tak cestující musí počítat se zpožděním. V opačném směru do Prahy nepojede z Benešova šest osobních vlaků. Místo nich zastaví v Čerčanech 5 rychlíků a navíc dráhy zavedou z Benešova mimořádný spěšný vlak s odjezdem ve 14:43 (jede v X). Uvedená opatření platí do 19. října. Na stránkách ČD je k dispozici výlukový jízdní řád .
Omezení a zpoždění musí cestující na přelomu září a října předpokládat také při jízdě do jižních Čech. Na jednokolejném úseku mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí začne kvůli stavbě koridoru od čtvrtka 27. září nepřetržitá výluka, která skončí v pátek 12. října večer. Všechny vlaky budou v uvedeném úseku nahrazeny autobusy, takže cestující z Benešova používající dálkové spoje musí předpokládat 10 – 15 minutové zpoždění. Rychlíky mezi Prahou a Salzburgem i expresy do/z Lublaně pojedou odklonem přes Plzeň. Výlukový jízdní řád je na stránkách ČD.
Místo vlakem cestují nyní autobusem také lidé na posázavské trati mezi Týncem nad Sázavou a Jílovým u Prahy. Středně těžká obnova tratě skončí v úterý 18. října.
Od 10. - 12. září a tento pátek 14. září nepojedou kvůli výluce vlaky dopoledne od 7:10 do 12:35 mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Ve čtvrtek 13. září mezi 7:25 a 14 hodinou bude přerušený kvůli údržbě lokálky provoz mezi Kácovem a Českým Šternberkem.
zdroj: Deník
Takový odklonový Ex 101 jede oproti kmenovému s NAD prakticky stejně dlouho; nebýt převážně jednokolejky z Plzně do ČB a nutného čekání na protijedoucí vlaky, tak by paradoxně odklon mohl být rychlejší než kmenový vlak s NAD …
Krom toho, už asi 17.9. by měla skončit také výluka 1.TK Benešov - Bedrč.
Jinak bylo by dobrý, kdyby ses podíval na tu trať taky do terénu (a nejen pohledem z vlaku), když mapě moc nerozumíš.
Taky mi kámoš na boudě ukazoval nějakou červenou knížečku ČD byl to předpis a tam bylo napsáno že zabka nesmí dovolit postavení vjezdu a odjezdu na jednom zhlavý na stejnou kolej aby se vlaky nesrazili což tomu kecu sme se dost smály jak je to trapný,páč kdyby to byla pravda tak by nešlo srazit vlaky.
Tahle stavba jako všechny koridory u nás je tak dobrá na dvě věci na nic a na h.....Toto nemůže konkurovat dálnici,zase cesta gumokolem bude rychlejší.Tenhle negramotní stát to je neštěstí.
Jediný řešení je narovnat oblouky tedy vést to místy jinudy přeložkami dát tam pořádnou zabku a kvalitní pražce aby sme mohli lítat ČB-Pha 200km/h.Dneska těch 160 je málo a nestačí to ukazuje se to už na 1 korytu a děláme tady další chybu.Jo určitě tam narvou ty kolejový obvody cajky takový aby tam nemohli jezdit taurusy apod a nikdo jinej než ČD.
Vid když vemu úsek Veselí-ČB tak se to v lese kroutí jak housenka a přitom je tam rovina,nevidim žádnej problém vysekat pruh lesa dát koleje a tam kde koleje byly zase zasázet stromky.Mě se to nelíbí bude to stejně pomalý zkrátí se max mezi ČB-Pha půl hodiny to je málo nebude vidět ven z voken ,páč stěny až do nebe, co vidim tak se furt zvyšujou asi aby ryby v rybníce měli klid.Sem tam tunýlek at to stojí co nejvýc.Až to tak bude mě to je jedno já tam stejně jezdit nebudu.Zlatá trat 190.
Moje řešení:
tratě220-rychlost 200km/h všude
210- prodloužení do Příbramy a 160-200km/h
200-160 rychlost
ve stanicích veksle min.120 km/h
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.