..: Cestující na trati Praha - České Budějovice si opět budou muset zvykat na změny :..

Ilustrační obrázek Benešov u Prahy - Od pondělí 24. září začíná další etapa optimalizace železniční tratě mezi Benešovem a Prahou. Kvůli postupu stavebních prací spojených s výlukami traťových i staničních kolejí a vypínání proudu v trakčním vedení, budou jezdit vlaky s přepravou cestujících podle upraveného jízdního řádu. Osm osobních vlaků z Prahy ukončí jízdu v Říčanech, takže do Benešova vůbec nedojedou. Místo nich ve Strančicích a v Čerčanech ve směru do Českých Budějovic zastaví vnitrostátní rychlíky a v Čerčanech v pracovních dnech ráno v 6:50 dokonce i Ex 101 Jóže Plečnik.

U dalších spojů dochází k úpravě času odjezdů, ale i tak cestující musí počítat se zpožděním. V opačném směru do Prahy nepojede z Benešova šest osobních vlaků. Místo nich zastaví v Čerčanech 5 rychlíků a navíc dráhy zavedou z Benešova mimořádný spěšný vlak s odjezdem ve 14:43 (jede v X). Uvedená opatření platí do 19. října. Na stránkách ČD je k dispozici výlukový jízdní řád .

Omezení a zpoždění musí cestující na přelomu září a října předpokládat také při jízdě do jižních Čech. Na jednokolejném úseku mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí začne kvůli stavbě koridoru od čtvrtka 27. září nepřetržitá výluka, která skončí v pátek 12. října večer. Všechny vlaky budou v uvedeném úseku nahrazeny autobusy, takže cestující z Benešova používající dálkové spoje musí předpokládat 10 – 15 minutové zpoždění. Rychlíky mezi Prahou a Salzburgem i expresy do/z Lublaně pojedou odklonem přes Plzeň. Výlukový jízdní řád je na stránkách ČD.

Místo vlakem cestují nyní autobusem také lidé na posázavské trati mezi Týncem nad Sázavou a Jílovým u Prahy. Středně těžká obnova tratě skončí v úterý 18. října.

Od 10. - 12. září a tento pátek 14. září nepojedou kvůli výluce vlaky dopoledne od 7:10 do 12:35 mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Ve čtvrtek 13. září mezi 7:25 a 14 hodinou bude přerušený kvůli údržbě lokálky provoz mezi Kácovem a Českým Šternberkem.

zdroj: Deník

Odkazy: Jízdní řády vč. výlukových na www.cd.cz


Adys Poslat mail autorovi | 12.9.2007 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
16.09.2007 (13:24)  
ad Miroslav Zikmund: obávám se, že i při nepřetržitých výlukách jsou stavbaři pod tlakem, protože výluky se neustále zkracují a zkracují, takže se práce těsná a těsná a pak je to masakr...Benešov je zářným příkladem:-), ale zažil jsem i výluky na estakádě u Dlouhé Třebové při vkládání dilatačních zařízení a tam byly výluky denní a spočítané na minuty a to byl teprv ten pravý kalup:-)), dnes se tomu již pousmívám, ale tenkrát...
14.09.2007 (12:40)  
Nepřetržitá dlouhodobá výluka je výhodnější jak pro stavbaře, kteří nejsou při jednotlivých pracovních činnostech pod tlakem "musíme dodržet hodinový termín ukončení výluky", tak bezpečnější pro provoz, protože se nemusí nic "odklízet" z vyloučené koleje atd. atd.
Takový odklonový Ex 101 jede oproti kmenovému s NAD prakticky stejně dlouho; nebýt převážně jednokolejky z Plzně do ČB a nutného čekání na protijedoucí vlaky, tak by paradoxně odklon mohl být rychlejší než kmenový vlak s NAD …
13.09.2007 (14:32)  
Tak se musím opravit, výluka 1. TK Benešov - Bedrč ještě bude pár dní trvat, čili nekončí už 17.9.
13.09.2007 (13:14)  
Ještě k článku, důvodem změny VJŘ je, že 23.9. bude uvedena do provozu 1.TK Uhříněves - Kolovraty - Říčany, o tři dny později bude uvedeno do provozu 1. nástupiště v Říčanech a zároveň vyloučena 2. TK Říčany - Strančice a kolej 2a v Říčanech. Od 19.10. pak skončí výluka 2.TK Říčany - Strančice a ve výluce zůstane až do konce listopadu kolej 2a v Říčanech. Ale budou probíhat asi denní a noční výluky kvůli pracím na troleji.
Krom toho, už asi 17.9. by měla skončit také výluka 1.TK Benešov - Bedrč.
13.09.2007 (13:06)  
sAd: on ten jednokolejný úsek je v úseku odb. Doubí - Planá nad Lužnicí od 31.8.2007 zdvojkolejněn. A zbývající úsek Planá - Tábor bude jako dvojkolejný uveden do provozu příští rok (cca květen-červen). Ty nepřetržité výluky s NAD se konají především, kvůli vkládání mostních konstrukcí a kvůli přepojování zhlaví v Plané a v Táboře.
13.09.2007 (13:01)  
Venca Burgán: kdyby to bylo tak jednoduchý, jak to tady "maluješ", tak by to bylo zajímavý, ale není tomu tak. Souhlasím, že by bylo dobré některé úseky navrhnout na 200 km/h, a možná to tak i dopadne. Ale nelze to všude, pro 200 km/h jsou totiž potřeba oblouky o mnohem větším poloměru než pro 160 km/h. A tahle trať není žádná rovina, terén je složitý, znamenalo by to další a delší tunely či estakády. Navíc nezapomínej, že tato trať má sloužit také husté nákladní dopravě a zdaleka ne všechny vlaky se s rychlostí dostanou aspoň na 100 km/h (nehledě na to, že takové ČD na to nemají mašiny ani vagóny). Takže by neustále docházelo ke sjíždění vlaků s výrazně různou rychlostí a následně k brzdění dopravy na celé trati.
Jinak bylo by dobrý, kdyby ses podíval na tu trať taky do terénu (a nejen pohledem z vlaku), když mapě moc nerozumíš.
13.09.2007 (9:06)  
Kamarádi vod ČD řikali že když je výluka na jedný trati tak nesmí bejt i na druhý v tom místě aby cestující nepřesedal z vlaku na 1.bus,2.bus atd.takže to porušujou.Když je výluka na 220 nesmí bejt tak na 200.Ty vlaky bych taky odklonil,co sem si všim tak tam likvidujou ty mechaniky tak je otázka zda by to šlo.
Taky mi kámoš na boudě ukazoval nějakou červenou knížečku ČD byl to předpis a tam bylo napsáno že zabka nesmí dovolit postavení vjezdu a odjezdu na jednom zhlavý na stejnou kolej aby se vlaky nesrazili což tomu kecu sme se dost smály jak je to trapný,páč kdyby to byla pravda tak by nešlo srazit vlaky.
13.09.2007 (8:59)  
Souhlas s Mildou.Poborák jako nezlob se ale to že vyhodim 50 mld jen proto aby se na vekslých mohlo jezdit 50 místo 40 je dost trapný.Jo a bude nám to trvat čtvrt století.
Tahle stavba jako všechny koridory u nás je tak dobrá na dvě věci na nic a na h.....Toto nemůže konkurovat dálnici,zase cesta gumokolem bude rychlejší.Tenhle negramotní stát to je neštěstí.
Jediný řešení je narovnat oblouky tedy vést to místy jinudy přeložkami dát tam pořádnou zabku a kvalitní pražce aby sme mohli lítat ČB-Pha 200km/h.Dneska těch 160 je málo a nestačí to ukazuje se to už na 1 korytu a děláme tady další chybu.Jo určitě tam narvou ty kolejový obvody cajky takový aby tam nemohli jezdit taurusy apod a nikdo jinej než ČD.
Vid když vemu úsek Veselí-ČB tak se to v lese kroutí jak housenka a přitom je tam rovina,nevidim žádnej problém vysekat pruh lesa dát koleje a tam kde koleje byly zase zasázet stromky.Mě se to nelíbí bude to stejně pomalý zkrátí se max mezi ČB-Pha půl hodiny to je málo nebude vidět ven z voken ,páč stěny až do nebe, co vidim tak se furt zvyšujou asi aby ryby v rybníce měli klid.Sem tam tunýlek at to stojí co nejvýc.Až to tak bude mě to je jedno já tam stejně jezdit nebudu.Zlatá trat 190.
Moje řešení:
tratě220-rychlost 200km/h všude
210- prodloužení do Příbramy a 160-200km/h
200-160 rychlost
ve stanicích veksle min.120 km/h
13.09.2007 (0:32)  
Qvído: traťová rychlost se o něco zvýší jak v mezistaničních úsecích, tak se především odstraní pomalá místa - Říčany, Senohraby, Čerčany, vjezd do Benešova. Vzhledem k husté dopravě (zahuštění taktu až na 15 minut) by další zvýšení rychlosti nešlo využít. To bude řešit až nová, z velké části v tunelech vedená, trať Praha - Benešov.
13.09.2007 (0:06)  
MildaIV: Strančice - Hostivař, Benešov - Strančice: na obou stavbách se výhybky dávají štíhlejší (min. 50, jinak 60 a i 80), než byly dosud, u většiny oblouků se zvětšují poloměry, na některých místech se dělají přeložky (posun osy koleje cca o 5-15 metrů).
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko